Verkopen of niet.. Ik weet het niet meer??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sloetjes

Re: Verkopen of niet.. Ik weet het niet meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:57

misschien heeft je paard wel heel erg last van zijn rug en dat galloperen zeer bij hem doet en dan gaat bokken

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:10

Cynthiaaapje schreef:
hij trekt tegenwoordig de teugels uit mn handen dit is echt niet leuk meer..

Ik zag dit in je filmpje:

Afbeelding

Misschien een idee om het bit wat lager te hangen, misschien een wat dikker bitje in te hangen (1 cm is het minimale voor op wedstrijd. Volgens mij is dit 0,5 cm), en misschien 0,5 cm groter?

Verder zou ik echt iemand even naar je zadel laten kijken. Tuigers zijn meestal brede paarden. Wellicht dat je zadel toch wat te smal is. Waarom heb je eigelijk die onderlegger eronder?

En verder het paard lekker voorwaarts neerwaarts over de rug rijden.

Ik denk dat als bovenstaan oke is, dat je dan al een heel ander paard terug hebt.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:46

IK denk je paard misschien wel last van zijn rug heeft of iets....Moet je misschien even luister of hij kreunt of iets. En als hij/zij dat niet doet zou ik er als nog even naar laten kijken Tong uitsteken Ik persoonlijk zou hem niet verkopen. ook omdat iemand hem dan koopt en denkt dat gaat er wel uit. Dit gebeurd dan misschien maar misschien ook niet en dat weet je nooit waar een paard te recht komt. Jij wil hem nog verkopen. Maar er zijn ook mensen die zo'n paard dan naar de slacht brengen

marasay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:57

Hey meid,

Kop op en vooral de moed niet opgeven, ik heb net hetzelfde meegemaakt en iedereen maar zeggen verkoop dat beest je gaat verongelukken. Ik ben blijven volhouden 3 jaar lang naar oplossingen gezocht bachbloesems, Reiki, verschillende instructeurs maar de Osteopaat heeft mijn en vooral mijn paardje zijn leven compleet veranderd. Hij komt nu om de 6 maanden is ook wel nodig daar hij een zwakke rug heeft. Het is een schat omgang schrijf je dus dat maakt het heel moeilijk om hem weg te doen. Geef niet op zoek eerst naar een oplossing en wanneer je al het mogelijke gedaan hebt en het lukt dan nog niet dan pas zou ik beginnen denken aan verkopen.

Succes!!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 13:13

Ik zal als de Osteopaat weer komt even vragen of hij ook even naar Lardo z'n rug wil kijken. Ik ben trouwens ook heel trost op mezelf.. ik heb gister voor het eerst er alleen thuis weer op gezeten en zelfs gedraaf en heb nog een klein buitenritje zonder galop gemaakt!! ben zo trots.. Haha! het ging zo.. ik zou hem longzeren en ik heb nog geen eigen longzeersingel dus ik dacht dan doe ik het met mn zadel.. zo gezegd zo gedaan.. toen ik klaar was met longeren heb ik mn laarzen aan gedaan en mn cap gepakt en er even op geklommen klein drafje gedaan bijde kanten op en toen kwam mn vriendin terug van buitenritje met haar vorige pony die nu dus weer terug is wat we allemaal helemaal geweldig vinden toen zei ze van ik wil nog wel een keer toen zei ik van nou hup dan, dan ga ik mee.. maar ik wil niet galloperen zo gezegd zo gedaan en nu ben ik zo trots op mezelf (en ook op mn paardje) Haha!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 13:14

Vonnie84 dat bit was trouwens 1 malig ik heb nu een dubbelgebroken bus trens er in van ong 1,2cm dik.. en hij hangt lager en heb er een sperriem bij om.. en mn bontje heb ik er onder omdat ik het mooi vind Tong uitsteken maar het is niet noodzakelijk

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:17

Zoals al eerder in dit topic gezegd, past het tuig allemaal wel? Heeft je paardje nergens last van?

Veder ben ik van mening dat je een paard niet alleen maar hebt om het rijden, en dat als het rijden dus even wat minder gaat of helemaal niet dat er dan nog genoeg leuke dingen over blijven om met je paard te doen, en zo dus misschien ook wat de band te versterken.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:18

Ik las net je andere topic over hoeveel voer je je paard moest geven.
En het voer wat je geeft is naar mijn mening echt te veel.
Daarom heeft hij te veel energie en gaat hij er vandoor met rijden enzo.
En misschien moet je ook even zijn rug en zadel na laten kijken.
Daar kan hij namelijk ook last van hebben.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:12

jeetje ,toch nog een grote verandering!!!super ,ik hoop dat je het redt!!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:32

roxiie ik heb zn tuig allemaal na gekeken en dat past allemaal.. Ben trouwens ook heel erg trots heb vandaag namelijk weer voor het eerst in 4 week gegallopeerd!!! Haha!:D:D:D

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:34

Oh ja en dinsdag ga ik naar de pegasus (de dichtsbijzijnde ruitershop en mijn vaste winkel en chocolademelk drinkplek) de summer fit van pavo kopen en die voeren..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 16:54

Het gaat tot nu toe nog allemaal goed en ik heb zaterdag weer prive les... ga straks nog even heen om te longeren oid..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:26

Fijn dat het beter gaat. Onthou: wet pads make sweet horses.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:56

zou je je onthou zin even willen vertalen? bij voorbaat dank Tong uitsteken

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:00

Je kan ook eens proberen om hooi te voeren (niet te rijk hooi) ipv kuil. Sommige paarden zijn daar gevoeliger voor dan anderen.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:06

ik denk dat je pony hoger dan jou staat.
en dat hij dat merk en daarom zijn eigen weg gaat door bijvoorbeeld te bokken.
als hij bokt bestraf je hem ook of doe je dan niks?
als hij bijvoorbeeld bokt geef dan een harde tik met de zweep of geef een harde trap.
het klinkt mischien zielig maar je moet je pony laten zien dat jij de baas bent.
en zo zal het bokken langzamerhand minder worden..
ik denk dat het hieraan ligt.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:10

hoi cintiaaapje

allereerst heel fijn dat je de eerste stap weer met succes hebt gezet!
hier een tip van mij Knipoog
als je je paard alle ruimte geeft van voor, geef je hem niet de steun om megahoog te bokken.
vaak gaan ruiters de mist in om juist de teugels strakker te nemen in dit soort situaties.
Ook omdat je jezelf dan veiliger voelt.
probeer het eens, het is ook goed om vertrouwen mee op te bouwen, je laat je paard hiermee zien dat jij hem vertrouwd, reageert hij hier goed op groeit jouw vertrouwen in hem ook meer.
Succes! en nogmaals OK dan!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:20

dank u voor alle tips.. jullie kunnen altijd nog meer tips geven natuurlijk..! Haha!

leandros: Natuurlijk bestraf ik hem (zet mn sporen er rechtop in). Maar verder weet ik ook allemaal best hoe het moet enzo maar de uitvoering komt er niet altijd uit. Maar het gaat al beter.

jiehaaa: Denk niet dat het aan kuil licht maar meer aan het krachtvoer. Zoals je in mijn voer topic kon lezen en ook in deze ben ik al overgestapt op de Pavo Summerfit koek. Maar om terug te komen op het kuil. Ik heb hem nu een bijna anderhalf jaar en hij stond bij zijn vorige eigenaar altijd buiten te grazen. Hij ging alleen naar binnen als het echt moest (storm, erge sneeuw enz) en als hij binnen stond kreeg hij een halve kilo bix per dag. Toen ik hem kocht heb ik hem op de havens basisbrok gezet (1kg per dag) Hij had wel veel energie maar dat had hij ook nodig omdat ik veel meer met hem werkte dan zijn vorige eigenaar. Daar werd hij namelijk 1x in de 4week ong meegenomen op een buitenrit en ik train zo'n 3x in de week. waarvan 1 echt super intensief. Hij kon dat eerst ook echt niet aan.. Nu heeft hij een super conditie maar ik bleef er zo veel voer in stoppen. Dus vandaar dat hij nou ook op de Pavo staat.

cien1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:28

Misschien een paar keer per week prive-les nemen ofzo en hem voor het rijden behoorlijk moe longeren.. En dan steeds minder longeren voor het rijden als het beter gaat. En misschien helpt het als je zelf weer vertrouwen opbouwt met rijden op een ander paard wat minder druk is..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 20:15

cien1992: Je kunt ook de laatste bladzijde van dit topic lezen..

Heb gister privé les gehad (eerst gelongzeerd) gind opzich super, hij ging op het laatst alleen nog even met me de strijd aan...

Vandaag ook gereden eerst gelongzeerd en toen er opgestapt was beetje moeilijk op rechts maar na hem een aantal keer streng te hebben aangepakt deed zn automatische piloot het weer... Links gaat echt met alles super...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:19

dan is hij misschien nog wat stijf aan die kant en vecht hij daar tegen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 12:51

Talietjuh: Dat zou best kunnen.. Ik vraag hem er dan doorheen en als hij het wel doet laat ik los en vind ik het wel weer genoeg voor die kant.. (Dat doe ik trouwens in alle gangen)

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:32

kijk eerst of er wat met zijn zadel of hoofdstel is.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 18:57

Nieszje: Vervolg ff de laatste pagina lezen van het topic..

Gister gereden ging wel goed.. even in gevecht met laag rijden.. maar dat ging na een kwartiertje vechten ook goed..