Paad blijft niet droog onder de regendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

Re: Paad blijft niet droog onder de regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:13

ik krijg zo niet het idee dat je deken lek is hoor. want op de rug blijft ie toch prima droog?
stroomt volgens mij gewoon via de hals wat naar binnen over de schouders, en tja bij de kont regent het gewoon naar binnen als hij met zijn kont tegen de regen in staat.
als de deken dan net iets te kort is, of de staartflap is omhoog gewaaid dan wordt die dus ook makkelijk wat nat.
dus volgens mij ligt het niet echt aan de dekens zoals ik het verhaal hier lees.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:18

Ik heb er een deken onder. Misschien is dat het probleem. Als die nat wordt aan de randjes trekt het water er natuurlijk steeds verder in.
Maar ik vind een ongevoerde deken net te koud. Of zou dat dan wel beter zijn?
Ik wil volgende winter wel een hele dikke regendeken kopen zodat ik niet meer meerdere dekens over elkaar hoef te doen. Maar daar heb ik nu even geen geld voor

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:53

runningkawa schreef:
Maar die bucas dekens zijn allemaal erg smal op de borst, of heb ik dat verkeerd gezien?
Kawa is nameljk flink breed gebouwd

Daarom heb ik voor de regendeken van Horseware de Amigo gekozen, mijn paard heeft namelijk ook een brede borst en deze sluit mooi aan en is goed waterdicht Haha!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:54

Ik zweer bij de Rambo/Rhino dekens Ja Heb 2 Rhino's van 2 jaar en een Rambo van 6 jaar oud. Alle drie nog super waterdicht! En op mijn pony een super pasvorm (fjord, lang in de rug, breed).

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:40

ik heb een pagony ook supper goed waterdicht voor als ze op de padock staat sochtens (2 uurtjes ) en als het dan regent is ze nog helemaal droog (op de hals na dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:46

Maar na 2 uurtjes zijn de meeste nog wel droog heb ik ondervonden...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:53

mijn paardjes lopen 24 uur per dag buiten wel met schuilstal maar ze staan meer in de regen hahaha
en dan is ze op de schouders wel iets nat doordat de regen gewoon naar binnen loopt...
en op de kont misschien als ze heeft gelegen ofzo
ik vind het zo ie zo niks om dekens over elkaar te doen
ik heb gewoon verschillende gevoerde regendekens
heerlijk!
en ze blijven gewoon droog
zag wat staan over een premiere regendeken deze had ik vorig jaar nieuw gekocht 1 regenbui en me new forest was doorweekt!
die deken woog erg zwaar!
heb hem terug gebracht naar de winkel en het was een fabrieksfout en mocht een andere deken uitzoeken heb toen de imperial riding gekozen dit zijn heerlijke dekens!!!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:54

dan moet je m weer waterdicht maken.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:58

Lenneke_ schreef:
Ik heb er een deken onder. Misschien is dat het probleem. Als die nat wordt aan de randjes trekt het water er natuurlijk steeds verder in.
Maar ik vind een ongevoerde deken net te koud. Of zou dat dan wel beter zijn?
Ik wil volgende winter wel een hele dikke regendeken kopen zodat ik niet meer meerdere dekens over elkaar hoef te doen. Maar daar heb ik nu even geen geld voor

Een waterdichte deken is ook winddicht, dus het zou warm genoeg moeten zijn hoor. Lachen

Mijn HH is super, hij blijft er gewoon helemaal droog onder. Mijn Bucas heb ik nog niet uitgeprobeert.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:58

Ik heb een regendeken ongevoert van HH. Die wordt nu echt minder. Met een deken eronder gaat het goed, maar zonder is ie erg snel alsnog nat.

Ook heb ik een gevoerde regendeken (merkloos) die blijft echt super! Als ze de wei opgaan in de regen en de modder, dan gaat de oude ongevoerde regendeken eroverheen. Zo blijft hij in ieder geval droog (dubbel bescherming dus).

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:52

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten met schuilstal. Maar die staan inderdaad ook liever in de regen dan binnen.

Zowel mijn Br, HH-upperclass, Amigo en Rhino blijven kurkdroog! Heb ook een equitheme gehad, die was ook echt waterdicht alleen de pasvorm was niet goed dus die raad ik niet aan Clown
Alleen regenen ze wel in bij de hals als het echt hard regent.

Het zou heel goed kunnen dat je deken eronder vocht opneemt aan de randen en dat een eind naar binnen zuigt...

Moet zeggen sinds ik mijn amigo en rhino heb liggen de andere dekens in de kast, wat zijn dat een fijne dekens!
Laatst bijgewerkt door Tayga op 27-02-07 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:44

Mijn paarden staan 24/7 buiten met schuilstal. Ze hebben ongevoerde en gevoerde regendekens allemaal van Pagony. Ze blijven onder de gevoerde deken goed droog, ook al regent het wel een beetje in. Onder de ongevoerde worden ze soms wel nat. Volgens mij heeft dat te maken met het liggen gaan. Een paard wat altijd buiten is, gaa ook buiten liggen en dan drukt het vocht er echt wel doorheen.
Ik heb ook S&K gehad en Weather Beeta, maar verhaal was hetzelfde.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:00

ik heb een regendeken van BR, paard blijft gewoon droog. en hij staat 24/7 buiten dus heeft regelmatig een flinke bui over zich heen.

winterdeken van weather beeta blijft ook perfect waterdicht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:01

heb voor mijn pony trouwens een regendeken gehad van HH en ook die was perfect waterdicht Ja

winterdeken van HH ook, maar de derde winter was ie nog maar 1 dag waterdicht. als het twee dagen regende dan ging het er echt doorheen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:47

Dat ligt inderdaad aan de deken, ik heb een regendeken en die is totaal niet waterdicht, heb al geruild voor een nieuwe maar ook die is totaal niet waterdicht. Ik zou kijken of ej je geld terug kan krijgen en dan een andere kan kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:57

Ik heb altijd Rhino's gehad en was daar erg tevreden over, alleen gingen ze bij mij niet zo lang mee (3 jaar), dan waren ze niet waterdicht meer.
Ik heb nu de amigo en die is wel waterdicht, maar lekt aan de hals door, zodat bij een flinke bui de borst en schouders flink nat zijn. Ben ik ook niet blij mee.

Dat ze als en hobbezak om het paard hangen heb ik geen probleem mee en het paard ook niet. Ik heb iig nog nooit een kale schouder oid gehad dankzij de gladde nylon voering.
Echt scheurvast is de Amigo niet, want dankzij wat speelse 'nipjes' zit er nu wel een klein scheurtje in, maar daar gaat dan ductape overheen Haha!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:04

runningkawa schreef:
Mijn HH blijft wel droog
Maar ik heb een gloednieuwe van primiere en die regent ook door.
Baal er zo van, heb helemaal niks aan dat ding

Als ik jou was zou ik dan even terug gaan met die Premiere. Heb ik ook gehad, heb toen maar voor alle zekerheid weer een HH gekocht.

De dekens worden met dit weer goed op proef gesteld. Vork

Wij hebben 3 paarden;waarvan er 2 de nwe HH 3 in 1 ophebben en 1 paard een S&K. Ze blijven allemaal lekker droog. Natuurlijk staan ze niet uren in de stromende regen. ZE worden alrijd wat nat op de schouders omdat het daar inregent...

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:05

hier ook reparatie met ductape, maar na een aantal weken laat dat wel los.
Maar als je een nieuwe deken hebt die lek is en je kan niet terug omdat de winkel is opgeheven, ja das dan wel pech.

Gek he, In sommige delen van Australie is het al 5 jaar droog en hier is het extreem nat. Zou het daar tussenin het beste zijn Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:06

Als wij gaan verhuizen daar naar toe verhuist waarschijnlijk de regen mee Haha!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:17

We kunnen Nederland overdekt maken, weet je wel, net als de arena, met mooi weer dak open, met teveel regen dak dicht Clown

Kan wel gefinancierd worden door al die mensen die geen dekens meer hoeven kopen, bakken draineren, pompen aanleggen enz.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:20

Dat moet idd een aardig bedragje opleveren Haha!
hoezo paardnatuurlijk Knipoog

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:31

Na heel lang zoeken naar een deken die niet inregent bij de schouders van mijn merrie, ben ik uitgekomen bij 2 bucas dekens (zitten perfect!) en een premiere met halve hals. Deze dekens zijn super waterdicht, nog nooit een druppel doorheen gekomen ondanks dat ze dag en nacht buiten staat. Dit is de 2e winter dat ze deze dekens draagt.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:36

Tjonge..
Mijn oudje heeft een Harry's Horse en deze begint nu na vijf jaar met heel veel regen een heel klein beetje door te lekken, maar dat is nog minimaal. Dus absoluut geen miskoop aan gedaan!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:20

Ik zou de deken ff controleren of er geen gaatjes ofzo in zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:48

Ik heb de Harry's Horse Thor II aangeschaft. (0 grams) Ben erg benieuwd hoe deze bevalt!

Heb daarvoor 2 seizoenen regendeken van Zadelmarkt omgehad en die was super! (afstand is nu alleen iets te ver om te halen)