leukste jury-ervaringen van "schrijvers"/ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Re: leukste jury-ervaringen van "schrijvers"/ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:25

Mijn instructrice is ook jurylid, en gister was ik mee om te schrijven.
Ik vond het erg leuk en vooral leerzaam!
Wat ik leuk vondm is dat ze bij veel combinaties, nog even uit het raam hing, om wat tips etc. te geven zodat ze de volgende proef eventueel nog beter konden presteren Lachen Word erg gewaardeerd!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:43

karin_gracia schreef:
@ Tha_Niekje: jij omschrijft precies een jurylid waarbij ik afgelopen zomer ook heb geschreven Knipoog en ook ik weet zijn naam niet meer. het is vast dezelfde, met een bolhoed? Knipoog

Je bedoeld zeker goh hoe heet die man ook alweer. Hij woont iig in Jistrum. Best wel een ouder mannetje, met een hoedje op ja en meestal een net pak aan

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:05

Mijn leukste ervaring was wel toen ik eerste keer l2 ging rijden. Had 1e proef al gereden toen ging ik tweede proef rijden. Aardig wat foutjes.. twee oefeningen gingen fout. Dus had al zoiets van oke...

Dus ik groet af .. jury begint opeens te zwaaien en gek te doen in die auto echt super enthousiast.. Dus ik had zoiets van wat zegt u. Doet ze raam los komt ze auto uit van jaa geweldig gereden blablaallabl Lachen hahah helemaal blij resultaat 211 punten Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:10

TeeGee schreef:
Ik ben niet echt een dressuurruiter maar had tijdje terug op mn coupon staan: dit paard kan meer.
Toch leuk om te weten.

zo had ik een tijdje terug op de coupon staan: Zeer veelbelovende combinatie! ga zo door!
toen was ik toch wel trots Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:47

LiSSy schreef:
TeeGee schreef:
Ik ben niet echt een dressuurruiter maar had tijdje terug op mn coupon staan: dit paard kan meer.
Toch leuk om te weten.

zo had ik een tijdje terug op de coupon staan: Zeer veelbelovende combinatie! ga zo door!

Ja, geeft de burger weer moed!! Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:45

assiejlover schreef:
karin_gracia schreef:
@ Tha_Niekje: jij omschrijft precies een jurylid waarbij ik afgelopen zomer ook heb geschreven Knipoog en ook ik weet zijn naam niet meer. het is vast dezelfde, met een bolhoed? Knipoog

Je bedoeld zeker goh hoe heet die man ook alweer. Hij woont iig in Jistrum. Best wel een ouder mannetje, met een hoedje op ja en meestal een net pak aan

En heeft ie zo'n bestelbusje auto, een donkerblauwe? want ik heb ook een keer bij dezelfde omschrijving-meneer geschreven *LOL*

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 23:03

@ Marrepar: Ik ben wel heel verbaast, het lijkt er wel erg op zeg! ik weet eigenlijk niet meer of hij een bestelbusje had Bloos
die van "mij" haha was in iedergeval erg aardig Lachen
eerlijk gezegd denk ik wel dat er veel meer juryleden zijn die voldoen aan onze omschrijving, haha.. maar stel je voor dat het nu toch 6 keer, dus bij ons allemaal dezelfde is.. haha dat is echt lachen Haha! !!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:08

ik had laatst wedstrijd in Bilthoven, en sam liep wel lekker maar erg gehaast.
de oroef verliep dus erg vlot maar alle oefeningen gingen wel netjes verder
zelf vond ik het allemaal erg gehaast eigenlijk.

maar op m'n protecol stond bij impuls een 7 met als commentaar netjes gereden lekker vlotte proef Clown
had 192 punten!!
vond het wel grappig

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:27

LiSSy schreef:
TeeGee schreef:
Toch leuk om te weten.

Ik probeer ook altijd op het protocol iets positiefs te zetten zoals: leuke combinatie, nette proef of een talentvol paard, iets in die geest. Een personal touch zeg maar Haha! Ik merk idd dat dit vaak gewaardeerd wordt Ja

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:28

Over dat ene puntje dat net (niet) je winstpunt maakt: ik heb eens bij de oude proeven 155 punten gereden. Betreffende jurylid kwam naderhand naar me toe, verontschuldigde zich voor het rottige aantal, maar noemde dat ze vooral eerlijk wilde blijven. Dat was wat ze me gegeven had, dus dat was wat ik kreeg. Prima! Dat kan ik dus erg waarderen. Had ik een wp willen rijden had ik het dus netter moeten doen, zo simpel ligt het toch?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:25

Dàt vind ik nou de juiste instelling Kay27! Afgod

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:22

kay27 schreef:
Over dat ene puntje dat net (niet) je winstpunt maakt: ik heb eens bij de oude proeven 155 punten gereden. Betreffende jurylid kwam naderhand naar me toe, verontschuldigde zich voor het rottige aantal, maar noemde dat ze vooral eerlijk wilde blijven. Dat was wat ze me gegeven had, dus dat was wat ik kreeg. Prima! Dat kan ik dus erg waarderen. Had ik een wp willen rijden had ik het dus netter moeten doen, zo simpel ligt het toch?

dat is inderdaad erg netjes Ja

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:45

Roxx schreef:
Dàt vind ik nou de juiste instelling Kay27! Afgod

Bloos

Bij de oude proeven was gemiddeld een 6 genoeg voor een wp. Dat laat genoeg ruimte over om te verbeteren. Een winstpunt laat zien dat je juist boven dat gemiddelde zit. Ik ken ook jury's, die vinden als een combi een bepaalde klasse uit moet, echt hoog gaan punten zodat de combi 2 of 3 wp heeft. Nou, als je dan dat éne winstpuntje net niet rijd, dan is het 't dus ook écht net niet.

Maar dat is misschien weer een heel andere discussie: het rijden van winstpunten. Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:53

TOen ik met mijn pony van 25 in de M2 en later toen hij 26 was in de Z1 reed kreeg ik ook vaak leuke dingen te horen! VOoral de buitenwedstrijden in de M2 waren altijd leuk. Jury's vonden het vaak toch erg aandoenlijk (lang verhaal maar ik was veel te groot voor 'm maar we wilden graag nog Z1 starten, zit een lang verhaal achter). Maar ze vonden het toch maar knap dat ik me tussen al die jonge spectaculaire pony's waagde. En sommige geloofden niet dat hij al zo oud was, die dachten dat we een grapje maakten totdat ze 1980 op de coupon zagen staan Haha! Dat was altijd heel leuk!

(vooral toen ik in Veendam 1e werd en ik was de enige met een winstpunt... wat zullen die anderen dom hebben staan kijken Vork We flikken het toch maar mooi even Tong uitsteken )

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:02

Haha, ja dat is echt wel leuk! Ik deed toen ik nog bij de pony's reed met mijn haflinger mee aan het kringkampioenschap springen, tussen oogverblindende springpony's. En raad het eens: ik werd kringkampioen met mijn haf Haha! En de jury was echt zo enthousiast, kreeg allemaal 9,5 op de jury-onderdelen. Het is nu alweer lang geleden, maar ik heb er toen echt van genoten dat de jury van mijn haflinger genoot Haha!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:54

Nog een aardige ervaring met een jurylid: ik startte de eerste keer L1. Eerste proef ging voor geen meter, ik wilde de 2e proef dan ook niet rijden, ik was bang voor een verliespunt (ja, zo slecht ging het echt Knipoog ). Jury van ring 2 zag me overleggen met vriendlief, wenkt vriendlief en zegt: "zeg dat ze wel haar proef rijd, ze moet het paard nu doorduwen!" Ik heb weinig punten gekregen, maar het was geen verliespunt.

Ik waardeer het altijd erg als een jury je moeite ziet. Ik had geen makkelijk paard, en als ik slechte punten reed was dat jammer, maar een opmerking als "goed aangepakt" is dan toch fijn.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:05

Toen ik ging schrijven, baseerde de jury de punten meer op mijn mening dan zijn eigen! Bloos
Maar we waren het eigenlijk ook constant eens.. Als hij dan twijfelde: Vond je dat een 6 of een 7? En dan ik: nou een 6 (of 7) want blablabla..
Volgens mij vond hij dat ik wel goed keek, en naderhand vroeg hij: 'Wat rijd je zelf eigenlijk? Z ofzo?' (het was een M2 proef.)

Ik: 'Nee meneer, ik rijd pas B'
Haha hij stond echt met zijn mond vol tanden, hij keek me zo ongeloofloos aan..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:35

Haha, nou leuk toch MissEvil hij dacht vast dat je al hoger reed omdat je veel verstand ervan had, teminste hetzelfde erover dacht als hem.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 07:51

Haha, ja verstand heb ik wel als ik ernaast sta, maar als ik er zelf opzit, doe ik het ze niet na Knipoog
Maar volgens mij heb ik gewoon een oog voor wat er misgaat.. (gelukkig ook voor mezelf, dat is wel handig+dan heb ik tenminste niet alleen kritiek op anderen!!)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:43

vorig weekend waren de clubkampioenschappen en een leerling van mij reed mee. pony heb ik voor het grootste gedeelte ingereden en in begeleid de 2 sinds ze de pony heeft. Dit was hun 4de proefje ooit ( onofficieel) en ik was er niet eens bij om ze te coachen.
Tijdens het rijden van hun B proefje was de fotograaf die iedereen op de foto zette naar de vader van mijn leerling gegaan en gevraagd wat ze in de B deed omdat de combinatie meer een L2/M1 combinatie leek.
Was toch wel erg trots toen ik dat hoorde! ( ze waren trouwens gedeeld 2de met 193 punten, best netjes)

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:27

das echt een leuk compliment en zeker als je hem zelf hebt opgeleid Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:34

Ik had een keer lage punten. Weet niet meer precies hoeveel.
Ik had hem tegen de hand, hij was lui, kortom het ging voor geen meter. En stond er ook nog zo droog bij: Leuk sympathiek paard.

En toen ik net begonnen was met wedstrijden ( mijn allereerste wedstrijd) stond er op de coupon: Ruiter rijdt zonder zelfvertrouwen.
De wedstrijd later was daar niks meer van te merken, want hier stond op de coupon: Ruiter rijdt wat dominant.

HAHA, erg grappig...

dewy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:40

nouw, ik vind als je 179 punten heefd dan zal ik als ik jury ben die eenen punt er bij tellen van een 5 en 6 makken vind het kinderachtig als je dat niet doet. ( dislexie) groetjes dewy007

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:16

@Dewy, dus dan krijg niet de punten waar je voor gereden hebt, maar moet de jury ergens zómaar een punt meer of minder geven Verward
En waarom moet er van een 5 een 6 worden gemaakt??
In hoeverre moet dit dan doorgaan?
Als dat kan/mag, kan het volgende dan ook???:
Straks rij je 180, vond de jury het toch eigenlijk geen winstwaardige proef, moeten ze dan maar van 2 6-en een 5 maken zodat je op 178 uitkomt??? Of is dat dan (wél) niet eerlijk???

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:18

1 keer reed ik 179 punten en was er iets verbeterd van een 6 naar een 7 Tong uitsteken
Weet dus niet of dat achteraf gedaan is zodat ik een wp had maar het leek er wel op haha Tong uitsteken
verder:
- Hele nette proef
- Je zit erg netjes Lachen