sylvie schreef:Wat ik me dan af vrag over het trug bijten ?
doen jullie dit echt met je mond?
Lijkt mij erg on handig eerst je paard zijn hooft pakken en dan zijn lip mijn paard geeft dan meteen een kopstoot zo dra ze door heeft wat ik vn plan ben
Ziedaar je abonnement op de tandarts
NIET terugbijten...paard wint het dan altijd!
In het geval van een tegen je opbokkend en steigerend paard bij het wandelen, mag, nee moet je hem corrigeren waar je maar kunt. Als je met stick werkt mag je hem daar dan gerust mee raken, de correctie moet in een sterkte aankomen die het paard als correctie ervaart.
Wat betreft de tip van Monty: op het moment dat jij met de hak van je voet bij zijn hoef kunt komen, sta je al heel dichtbij. Een springend, bokkend paard heeft van mij buiten mijn personal space te blijven, als ik hem raken moet, doe ik dat dan met de stick.

ik heb al respect voor je dat je het blijft proberen.
Ik sla/ bijt/ schop die van mij nooit, ik vraag het altijd vriendelijk, en ik krijg zo goed als altijd de reactie die ik verwacht
(heeft natuurlijk wel een tijd geduurt...). Als ze ook maar iets doen wat mij niet zint (en ben behoorlijk streng en veeleisend, MAAR rechtvaardig), kunnen ze een pittig ritje achterwaarts verwachten, meelopen, stilstaan, voorwaarts etc. Gelukkig is dit maar 1x per 6 mnden nodig.
Haha