Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:In Engeland blijkt het verplicht te zijn om met een onervaren dier een vest met de L van les erop te hebben
Dat vind ik ook een super oplossing, als automobilisten enz er dan wel op gewezen wordt wat daarmee te doen

lovebeaut schreef:als je trouwens bij ons je ruiterrijbewijs niet bij hebt doen ze er ook nisk aan
Dat komt omdat je ruiterbewijs niet overal verplicht is.. (nog niet) runningkawa schreef:Is dat dan een gebied waar het ruiterbewijs verplicht is?

runningkawa schreef:In Engeland blijkt het verplicht te zijn om met een onervaren dier een vest met de L van les erop te hebben
Dat vind ik ook een super oplossing, als automobilisten enz er dan wel op gewezen wordt wat daarmee te doen
runningkawa schreef:Idd, net zoals met een lesauto
Vind dat echt super hoor
Ik ben trouwens ook gewoon van Plan is ik straks met Zanda de weg op ga, dat te doen.
Kijken of het wat helpt
Ik moet hier over smalle landweggetjes en dat is niet fijn met tractoren die niet inhouden of auto's die met 80 voorbij je vliegen
Elaine schreef:lovebeaut schreef:als je trouwens bij ons je ruiterrijbewijs niet bij hebt doen ze er ook nisk aan
JôhDat komt omdat je ruiterbewijs niet overal verplicht is.. (nog niet)
lovebeaut schreef:inderdaad wel handig wat ze ook bij ons doen is dat als wij over de viaduckt gaan dan rijden wij even over de auto weg zodat ze de weg er onder minder zien...
voor ons is het dan ook zo dat de auto's even wachten en dat ze daarna weer voorbij kunnen rijden nee hoor inder plaats daar van crossen met exstra gas langs ons ....![]()
nouja de auto's stoppen van zelf wel als ze geen krassen willen hebben toch ??
Elaine schreef:runningkawa schreef:Is dat dan een gebied waar het ruiterbewijs verplicht is?
Er zijn toch natuurgebieden waar het verplicht is, dacht ik?
Citaat:Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest, een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. Het Koetsiersbewijs is tevens verplicht in het Noordhollands Duinreservaat en de Kennemerduinen, waar aanspanningen tot voor kort niet mochten rijden. Voor ruiters is het niet verplicht. Wel heeft u een toegangsbewijs nodig. Informatie vindt u op de website
runningkawa schreef:Idd, net zoals met een lesauto
Vind dat echt super hoor
Ik ben trouwens ook gewoon van Plan is ik straks met Zanda de weg op ga, dat te doen.
Kijken of het wat helpt
Ik moet hier over smalle landweggetjes en dat is niet fijn met tractoren die niet inhouden of auto's die met 80 voorbij je vliegen
dat is bij mij nu ook zo ze weten dat utoop onverstoord door loopt dus ze rijden gerust met 60/70 km per uur voorbij, en dat terwijl je er maar 30 mag
Elaine schreef:lovebeaut schreef:inderdaad wel handig wat ze ook bij ons doen is dat als wij over de viaduckt gaan dan rijden wij even over de auto weg zodat ze de weg er onder minder zien...
voor ons is het dan ook zo dat de auto's even wachten en dat ze daarna weer voorbij kunnen rijden nee hoor inder plaats daar van crossen met exstra gas langs ons ....![]()
nouja de auto's stoppen van zelf wel als ze geen krassen willen hebben toch ??
Dat denk jij...
Elaine schreef:Oke RK.. ik wist het niet zeker, maar dacht dat er bepaalde plekken waren waar het verplicht is.
Bedankt voor het opzoeken!
lovebeaut schreef:als je vraagt aan de politie bij ons iets over paarden dan weten zij er nisk van af ... ze hebben het te druk met bekeuringen uit te geven
als je het snapt lovebeaut schreef:ja oke zo bedoel ik het dan....als je het snapt
areke schreef:ik heb pas de therorie voor mn auto gedaan en er wordt amper aandacht aan besteed.
ik vindt dat ze deze situatie's veel meer moeten behandelen.
Elaine schreef:lovebeaut schreef:ja oke zo bedoel ik het dan....als je het snapt
Elaine schreef:areke schreef:ik heb pas de therorie voor mn auto gedaan en er wordt amper aandacht aan besteed.
ik vindt dat ze deze situatie's veel meer moeten behandelen.
In het ondeerzoek van mijn vriend word o.a. de optie genoemd om een extra hoofdstuk te schrijven voor het theorieboek!