Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

runningkawa schreef:Ik las dat iemand zei dat als je een 3 jarige start hij perse met de 2 ingereden moet zijn
Dat is natuurlijke flauwekul.
3x in de week 20 min rijden en 2 maanden later kun je vaak een b proef rijden.
Maar ik ben wel blij dat ze deze regel ingevoert hebben, omdat er idd sukkelige ruiters zijn die er idd een half jaar of langer voor nodig hebben om een paard b proef klaar te krijgen
Daar is dit een mooie bescherming voor
Basje98 schreef:Ik heb niet gezegd dat ze perse met 2 zadelmak gemaakt zijn, maar heb al wel vaak meegemaakt dat dit vaak het geval is. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar hoe veel mensen zie je gewoon te veel doen met een te jong paard..?
runningkawa schreef:klopt, ik ken ook mensen die denken dat je eerst een half jaar moet longeren
en dat je er zeker een jaar over doet voordat hij " an de teugel" kan enz enz
)
, geef mij dan maar t paardje was rustig zelf mag zoeken naar ontspanning voor 20 minuutjes! Soraya92 schreef:de pony is in oktober van de wei geplukt en toen in handen gegeven van een africhtingsstal , deze zijn er mee begonnen en moesten deze pony klaar hebben voor verrichtingen , eind december is er voor het eerst opgezeten , en de pony rijd idd niet veel , zoals runningkawa zegt idd de '20 minuutjes' en verder staat hij nog lekker buiten op de wei met vriendjes , en word er voornamelijk veel longeerwerk mee gedaan op hem soepel te houden . Deze mensen weten heus wel wat ze ermee doen , ze hebben nog een 3jarige alleen deze laten ze nog lekker in de opfok staan om nog wat te kleuteren , t is nog teveel een baby!
misschien is deze idd 4 , zal het navragen , maar er is iig wel een goede discussie op gang
tevens stond de pony in training bij Maarse .