Praat jij wel eens tegen je paard/pony onder een proef?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marritt

Re: Praat jij wel eens tegen je paard/pony onder een proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:06

Meestal doe ik het niet, maar ik mijn paard is soms heel erg gek, en dan praat ik wel eens tegen haar om dr gerust te stellen Lachen

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:39

ik praat altijd tijdens het rijden, dit is voor mij een extra communicatie tussen mn paarden en mij.

met mijn schimmel reed ik wedstrijden, en als ze netjes stil stond zei ik dat ook tegen der en idd ook een krabbeltje bij der schoft.

het maakt mijn paarden rustiger maar dat kan ook doordat ze het gewend zijn van me Knipoog

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:12

Haha ik loop ook constand te tetteren, meestal gaat het beter als ik ontspannen met mijn paard aan het babbelen ben. Heb er wel een commetaar op gehad, maar dat was meer naar de positieve kant toe. Ik loop liever te kletsnmet mij paard, dan dat ik hem loop te slaan

Olanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:59

Ja erg vaak en ook tegen mijn voorlezer.
ik probeer het wel met de rug naar de jury te doen.
Doei! nee ik zwaai nog net.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:20

ik doe het wel maar ga mezelf nu echt aanleren het minder te doen, heb een keer bijna strafpunten gereden doordat ik het deed, kreeg op mn kop. ik vind het stom het zou toch echt wel moeten kunnen vind ik..

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:22

casperrr schreef:
Zoals de titel het zegt, wie doet het wel eens?
ik weet dat het niet mag, maar als ik van de jury af rijd praat (lees half mompelend) ik er wel eens tegen, of geef hem een klein 'krabbeltje' bij zijn schoft.
Doet iemand dat ook wel eens, of houd ie stijf zijn mond dicht? Vork

Ik praat de hele proef tegen mijn paard, om hem te laten weten dat het goed is en dat hij braaf is.
Ik ben gelukkig nog niet gesnapt met praten maar dat maakt me niet uit. Ik vind het belangrijker dat hij vertrouwen heeft op een wedstrijd dan maar een puntje minder.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:25

Ik ben mijn verzorgpaard stemhulpen voor middendraf, galop en een 'versnelling' lager aan het leren. Zodra dat goed gaat, ga ik dat ook zeker gebruiken tijdens mijn proeven. Heb dan ook gekozen voor een beetje subtiele hulpen. Niet dat ik onder een proefje heel hard: 'JAA! En drrrrrrrrraf! Schiet op!' moet gaan brullen ofzo Tong uitsteken

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:00

Ik ben altijd druk in gesprek met mn paard.. doe ik thuis in de training ook en als ik dan op wedstrijd mn mond hou is ze er helemaal vanaf..
Stemhulpen voor aanspringen in galop bijvoorbeel, let op en middendraf klikken en als ze iets goed doet zeg ik braaaaf en dan is ze helemaal in dr element en gaat alleen maar meer lopen.
Mn vriendinnetje is net een klein kind.. heel gevoelig voor complimentjes.. en ik vind het een vreemde regeling dat je niet tegen je paard mag praten.. want bij elke grote ruiter waar ik tot nu toe ben geweest wordt in de training zowiezo tegen de paarden gepraat...

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:00

Ja best vaak zoals heel zachtjes hohoho of braaf of klikken.
Maar altijd heel zachtjes, ze wordt er meer ontspannen van.

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:23

Ïk praat altijd.. Gewoon omdat ik het gewend ben doe ik het in de proef ook.. heb er nooit commentaar van gehad..Lachen

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:25

Ik houd echt hele verhalen tegen mijn paardje Ja
Gewoon over wat ik beleefd heb of van die domme dingen zoals "ja wat ben je een knapperd he" Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:26

Het boeit mij eigenlijk weinig wanneer een jury me puntenaftrek geeft voor stemhulpen. Wanneer mijn paardje iets wat hij bijvoorbeeld erg moeilijk vindt heel goed heeft gedaan, beloon ik dat echt wel met een "goed zooo!" en een kriebel bij zijn schoft met mijn binnenhand. Ik vind het belangrijker dat mijn paardje weet dat hij het goed doet dan die ene punt.

Daarnaast ben ik het ook gewoon gewend, dus al zou ik het proberen niet te doen, dan doe ik het volgens mij nog steeds Haha!

(Klakken met mijn tong doe ik trouwens sowieso nauwelijks en dat laat ik in de proef ook op een héél enkele keer na, best achterwege.)