Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Re: Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:30

altijd met cap gereden, zal nooit zonder cap op een paard stappen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:50

Toen ik een jaar of 10/11 was heb ik heel lang op mijn verzorgpony zonder cap gereden. Op mijn verzorgshetten reed ik ook zonder.

Browny reed ik altijd zonder cap.
Lady Grey reed ik in de bak zonder cap en af en toe buiten ook zonder.

Totdat.. een vrouwtje die ook op de stal bij lady stond met haar brave paard naar buiten ging. Het paard steigerde, klapte om, zij is gevallen, paard is nog bovenop haar gevallen en helaas kan zij dit verhaal niet meer navertellen.
Deze vrouw is dus aan haar verwondingen overleden...

Sindsdien rijd ik altijd met cap!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:45

Goh, ik had hem gister weer opgezet met buitenrit, ga hem toch maar weer gebruiken Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:47

moet nog steeds komen. heb vroeger altijd met cap gereden omdat he top de manege moest maar bij mn eigen pony toen ook al niet meer. toen ik mn paard inreed eerste 10 ker met ca daarna ook zonder. alleen op verplicht met cap rij tereinendoe ik hem op. ben vorige week over de kop gevlogen met mn pony geen cap op maar doe hem nog steeds niet op.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:49

Barmat schreef:
De titel zegt het al... wanneer heb jij het "licht gezien"????

Toen ik met paard en al over de kop ging, paard bovenop me kreeg en genadeloos met mijn hoofd op de grond ben gesmakt.
Resultaat.......zeer zware hersenschudding + hersenkneuzing en een definitieve lichte hersenbeschadiging dat epileptische aanvallen kan veroorzaken.
Zit dus levenslang met de consequenties van het rijden zonder cap.....
Heb sinsdien niet echt meer zonder cap gereden....

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:50

Ik heb altijd met cap gereden tot een jaar of 10 geleden. Puberen Tong uitsteken Maar toen ik mijn jonge paard ging inrijden, 4 jaar geleden heb ik er echt wel een opgezet. En die draag ik nog....

Melanie_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:51

Oei, een hersenschudding.. Scheve mond

Lijkt me logisch dat ze nu niet meer zonder cap rijd! Zou ik ook niet meer doen dan hoor!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:54

Toen mijn schoonzus de foto's van het zadelmak maken van mijn jonge paard zag (ik zonder helmpje dus) vond zij het nodig om een cap op te sturen.
Met de woorden erbij: Je gaat niet op een groen paard zitten zonder cap.
Ze had natuurlijk helemaal gelijk en sindsdien zet ik hem (bijna) altijd op. Haha!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:52

In mijn manègetijd heb ik altijd met cap gereden. Daarna kreeg ik een hele lieve betrouwbare pony en weg was de cap Bloos Op vreemde paarden deed ik hem wel keurig op. Maar op eigen paarden... Nee, nooit. Toen ik zelfs voor de allereerste keer op mijn paard kroop, had ik geen cap op.
Vorig jaar ben ik tot inzien gekomen. Mijn paard was wat frisjes (ahum Vork ). Ben maar net, met bijhorende moeite, kunnen blijven zitten. Vanaf toen ben ik weer een cap beginnen opdoen. Better safe than sorry, toch?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:37

Ik reed als klein meisje altijd met cap, toen ging ik puberen was het stoer om zonder cap te rijden Bloos
Vervolgens ging ik bij een boer rijden en reed daar 2 hengsten toen heb ik besloten om weer een cap op te doen. Toen ik mijn eigen paard kocht heb ik eerst nog met die oude cap gereden en vlak daarna een nieuwe goedgekeurde aangeschaft Knipoog Ik rij niet meer zonder laten we het erop houden dat het verstand met de jaren komt Clown (en na heel wat valpartijen)

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:45

vrijwel altijd met cap gereden, alleen toen ik mijn oudje net had ben ik hem een paar keer vergeten en dat voelde erg kaal. Heb goed gezocht naar een comfortabele cap, heb namelijk ook een tijdje een casco cap gehad en daar kreeg ik hoofdpijn van. En ondanks dat ik beide paarden vertrouw en bij mij nog geen stap verkeerd hebben gezet kunnen ze altijd een keer schrikken of struikelen waarbij je er af valt.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:56

Ik heb 1 keer zonder cap gereden en dat vond ik dood eng. Ik rijd nooit zonder cap, vind ik te eng, haha! Bloos

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:58

JorisDy schreef:
Ik voel me onveilig zonder me cap
dus heb hem altijd op!

Zelfde hier!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:33

Ik heb eigenlijk altijd met cap gereden, op de manege was het verplicht, mijn eerste pony was een duiveltje dus ook daarbij had ik altijd een cap op.
En nu ik een paard heb dat zelfs bomen eng vind draag ik ook trouw mijn cap.

Maar ik ben er een paar keer hard afgevallen 1x met m'n hoofd tegen een paal, als ik toen geen cap op had gehad had ik er nu niet meer zo bijgezeten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:03

[quote="KiWiKo"]Toen ik echt besloot nooit meer zonder te rijden (zucht er staan fotos op bokt van vorige maand dat ik zonder helm rijd, maargoed ik kon niet anders ik MOEST Haha! )
[quote]

Bloos! je wilde persee.... ik kon je niet tegen houden...

ik heb nog zo gezegd,doe een cap op,maar nee hoor

Haha! Haha!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:57

Ik heb nooit het licht gezien om zónder cap te rijden Clown

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:06

ik heb altijd al met cap gereden Cool

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 21:30

het grappige is dus dat ik, sinds ik dus keihard op mn kop ben gelazerd, nu wel zoiets heb van: "Wie dacht ik wel niet wie ik was????" en "Waarom zou het alleen een ander overkomen, en niet mij"

Ik ga nu niet heel erg de cap promoten trouwens, ik ben absoluut niet hypochriet dat ik dat doe Tong uitsteken

Maar feit is dus wel, dat ik niet meer zonder ga rijden! Het was echt heel erg eng, om gewoon niks meer te weten, niks meer te kennen, maar WEL bij je "volle verstand" te zijn!

Ik geloof dat ik mijn instructrice, die het zag gebeuren en eigenlijk zo'n "Ik stond er bij en keek er naar want ik KON niks doen" gevoel had, ongeveer 5 jaar van dr leven heb afgenomen Clown

En zij maar vragen: "Maar je weet toch wel dat je binnenkort naar Duitsland gaat verhuizen?" en dat ik vervolgens zei "Oh ja? Goh, dat is altijd al een grote droom van me geweest" Koe Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:37

op de manege is het verplicht om n cap op te doen als je daar rijdt, toen ik met m naar de manege ging voor de les, ging ie altijd even een uurtje op... totdat ik viel (in de les) (met cap) en naar t ziekenhuis moest. Schijnheilig mijn cap = heilig Vork

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:34

Ik heb het licht nog niet gezien. Het is niet goed en ik weet het, maar op dit moment vind ik autorijden gevaarlijker dan paardrijden en daarbij zet ik ook geen cap op.
Als ik weer met een nieuw paard ga beginnen ga ik denk ik wel weer een cap opzetten Lachen

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:48

25 jaar zonder gereden(uitzondering wedstrijd en jawel daar mijn neus gebroken door die stomme ouwerwetse dopjes Boos! ).

Mijn ponny ingereden zonder cap..eerste buitenritten ook nog met leuke pet op de bol.
Toen na aanraden van vriendin toch maar eens een cap opgezet(was er weer eens afgeduikeld zonder cap...enne geen verzekering heeft er ooit naar gevraagd hoor en heb echt al wat gips gezien Bloos ) en sindsdien eigenlijk altijd met cap op te paard.

Ik denk er niet eens meer over na...is een automatisme geworden.
Pak zadel,hoofdstel en cap.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:56

KiWiKo schreef:
Toen ik verstand genoeg kreeg om het te beschermen????

Haha! Mooie uitspraak Kim Haha!

Ik rijd eigenlijk altijd met cap.. En ik heb besloten iig nooit meer zonder op buitenrit te gaan. Ik rij al zo lang als dat ik mijn eigen paard heb met cap buiten. En toen ik in 2004 zo knetterhard ben gevallen en daarbij mijn enkel brak, was ik superblij dat ik een cap ophad, de cap lag namelijk nog net niet in 2 stukken ( en het scheelde echt een haar!! ) als ik dat ding niet had opgehad, had ik hier mogelijk niet meer gezeten!!

Dus sindsdien twijfel ik niet meer aan het nut van een cap, ik weet het gewoon...

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:50

Heel slecht..
Ik heb niet eens een cap meer.
Neem me nu ik een nieuw paard heb voor een cap te kopen.
Zeker wanneer ik ga buitenrijden!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:09

Barmat schreef:
De titel zegt het al... wanneer heb jij het "licht gezien"????

Zucht.

In joúw ogen ja.
In míjn ogen zijn ruiters geen 'lichten' wanneer deze valhelm en hoofdzaak door elkaar halen. Hoofdzaak = vaardigheid.

HC

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:13

*zucht ook maar even*
Ook met een vaardige ruiter kan een paard een keer struikelen.

Mijn licht-zie-moment was toen een vriendin van me een hersenbeschadiging overhield aan het feit dat haar paard in de middengalop op zijn kant schoof. Zij is superervaren en reed met dit paard in het ZZ-L.
Als het hun kan overkomen kan het iedereen overkomen.