Paard kopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:07

Jeps, das waar! En een paard dat goedgekeurd wordt kan ook snel ongeschikt worden door weet ik veel wat... Het is en blijft altijd een gok.
Vrijdag zag ik het even helemaal niet meer zitten, maar laat me niet zo snel uit het veld staan. Wietje is nu eenmaal mijn grote liefde, die geef ik niet zo snel op Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:13

Iets anders: wat moet ze kosten? Voor een paard van 5000 euro zou ik toch anders tegen een keuring aankijken dan voor een paard van 1000 euro, om even wat uitersten te noemen. Daarnaast zou ik ervaring ook zwaarder laten wegen dan een momentopname van de dierenarts.
Ik heb er onlangs een gekocht die ik ook al drie jaar kende en waarvan de verhalen over de voorgaande tijd ook nog goed (en betrouwbaar) waren. Voor mij is dat aanleiding geweest om niet eens te laten keuren, zeker omdat ook de prijs niet speciaal was.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:52

Goedkeuring is geen garantie dat alles goed gaat, maar problemen opzoeken is ook niet nodig... Paardje is drie jaar, dus nog niet veel belast, wie weet wat er gebeurt zodra ze wat meer gaat doen? Kijk als ze een jaar of 10 was geweest en al aardig wat heeft gelopen dan weet je dat ze dat aankan, nu is het gokken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 21:54

Ze heeft overigens wel eens een ongelukje met dat been gehad. Knalde door het hek bij een ruzie met een ander, en binnen no time was haar pijpbeen helemaal dik, opgezet, en warm. En dat is een weekje ofzo gebleven, alleen is ze daar NIET kreupel mee geweest. Maar ik 'hoop' dat dat het is geweest.