Rijden met een big smile, van invloed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Rijden met een big smile, van invloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:50

Vorig jaar op 1 van de eerste hengstenshows van het jaar moest er een jonge hengst lopen.Die was helemaal gestresst en rende van de 1 na de andere kant,bokte een paar keer.En er zat een jong meisje op,en die bleef maar lachen. Ook toen ze een heel rood hoofd had,bleef ze maar lachen.Dat was echt fake dat kon je zo zien haha.Wel dapper van de'r.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:56

marquez1 schreef:
stalnijmegen schreef:
hahaha bij mij stond er eens als comentaar op de coupon..

"leuk gereden,jammer dat je het allemaal niet serieus neemt"

hahaha

Haha dat heb ik nog nooit gehoord Clown

Een instructirice waar ik ooit les van had die deed het echt overdreven, als ze naar de jury toe reed zette ze een vrolijk gezicht op, eenmaal van de jury af trok ze weer een geconcentreerd gezicht. Ze had het zichzelf altijd zo aangeleerd, al vanaf de ponytijd, dat ze er niet meer over nadacht, maar dat het een automatisme is geworden Clown

Ik ook inderdaad.

Ik kan je zelfs wat vertellen.

Toen ik nog bij de B pony'tjes reed ging mijn hele proef de mist in, ik ging de verkeerde kant op, mijn pony bokte een aantal keer, maar wat er ook gebeurde ik bleef een big smile hebben.

(was door mijn instructrise goed in mijn oren geknopen, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen)

Komt na de proef de jury uit de auto: Lach je me uit of lach je me toe??
Ik: UUhhh Toe??
Hij nou meid, ik heb lol gehad, je ging helemaal de mist in maar ik kon zien dat je lol had dus alleen daarom heb jij je winstpunt binnen!!
Hij zei: ik zie 10 liever een mislukte proef met een ruiter die het leuk vind dan een goede proef met een ruiter die er eigenlijk liever niet wil zijn!

Dus sindsdien zit daantje altijd met een glimlach op het paard!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:59

Ik heb altijd een super sirieus gezicht (gehoort van andere mensen) maar als ik dan ga groeten
ben ik altijd wel blij dat het voorbij is en trek ik altijd een Big Smile! Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:13

Ik lach eigenlijk alleen tijdens het afgroeten of als ik gigantisch de fout inga.
Ik vind niet dat dit invloed mag hebben. Als ik geconcentreerd bezig ben kijk ik niet vrolijk maar dan kan ik er toch veel plezier aan hebben.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:55

Ik let er eigenlijk niet op hoe ik kijk, zorg er wel altjd voor dat ik glimlach naar de jury tijdens het groeten.. beleef meestal wel veel plzier in mijn proeven en ben geconcentreert bezig..mocht er iets de mist in gaan of iets "grappigs" gebeuren glimlach ik naar m'n voorlezer tevens eigenaar pony, die blikken zeggen dan meestal wel genoeg Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:14

Als iets niet helemaal gaat zoals het moet dan moet ik vaak wel lachen. Dat is dan meer omdat het waarschijnlijk erg kenmerkend is. Zoals laatst. Ik moest de proef eindigen met afwenden bij A in stap en tussen X en G halthouden. Hij is 3,5 en slingerde erover. Ik had echt het idee dat we een borrel teveel ophadden. Toem moest ik wel even lachen.
Verder lach ik bij het groeten altijd vriendelijk naar de jury. Zij zitten er voor mij/ons dus wat vriendelijkheid kan geen kwaad. Verder kijk ik vrij geconcentreerd met her en der een lachje als het even niet helemaal goed gaat.
In de punten merk ik er niks van dat ik vriendelijk lach. wsel aan de jury. Meestal lachen ze even leuk terug. Dat geeft me een goed gevoel. Soms ook niet. Dat zijn dan echt de chagarijnen. En vaak weet ik al dat ik er dan niet veel van hoef te verwachten.
Zoals ik het beleef wordt het wel op prijs gesteld door de jury, maar het heeft weinig mee waarde. Ik kan me wel voorstellen dat als de jury twijfelt tussen ee 5 en een 6 en je vriendelijk lacht bij het afgroeten dat ze dan meer geneigd zijn een 6 er van te maken.

Eerder bedankte ik de jury ook voor het jureren, maar dat wordt tegenwoordig niet meer op prijs gesteld door de organisatie omdat dat tijd kost. Erg jammer. Vaak krijg je wel wat tips mee als je de jury persoonlijk even bedankt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:24

Ik kijk tijdens de proef behoorlijk geconcentreerd, dat kan bets chagrijnig overkomen. Maar na een fijne proef (of eentje die echt volkomen verkl**t is) kom ik wel grijnzend de middellijn op Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:32

Maar dan komt het uit jezelf. Een gemaakte lach komt toch iets anders op mij over.

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:23

een vriendin van mij knipoogde zelfs eens naar de jury (zei ze) Clown wat een slijmerd! maar ja bijna iedereen van die mensen en jury's kennen haar vader (die voorleest) en dus heeft ze daar wel een stapje voor.. glimlachen werkt goed ontspannend op je paard, en heeft soms een goede invloed op de jury heb ik al gemerkt (vooral als het vrouwen zijn, die zijn meestal losser, de mannen kijken vaak met een zonnenbril heel serieus en kritisch en hopen dat ze snel een pint kunnen gaan drinken Tong uitsteken hehe grapje!) mijn lesgeefster zei dat ik eens moest glimlachen op men paard, ik deed dat en met paard ontspande gelijk en begon een paar keer te briesen, en ik begon wat breder te lachen Haha! echt grappig, net of je een geheimpje hebt, iets tussen jou en je paard.. super toch! iedereen zich aan het afvragen waar we zo om moeten lachen!

nee maar glimlachen is altijd goed! dan valt het minder op dat je bv een fout gereden hebt of dat je nerveus bent. maar echt lachen zou ik niet doen, je moet wel tonen dat je je concentreert ,maar een lang gezicht vind niemand leuk.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:29

Ik zit altijd behoorlijk geconcentreerd op mijn paard, gaat mijn proef goed, des te meer ik in de proef ga lachen. Gewoon omdat ik dan trots ben op mijn paard!

Als ik groet kijk ik wel altijd vrolijker, maar ik denk dat de spanning er bij mij wel goed af te lezen zal zijn... Maar ook heel goed als het allemaal lekker loopt! Haha!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:02

Ik kijk altijd redelijk geconsentreerd, maar na het afgroeten lach ik altijd even naar de jury. Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:01

Ik glimlach van mezelf al snel, omdat ik snel tevreden ben.

Heb tijdje terug op een protocol gehad: 'Meid, wat heeft dat paard een goed baasje. Ze was behoorlijk sterk en eigenwijs en je straalt nog van trots. Petje af!'

Dat klopt ook. Mevrouw was stronteigenwijs, maar wat was ik trots op de kleine dingen (niet wegsprinten bij galop, netjes bij me blijven, reageren)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:19

Ik glimlach wel altijd een keer bij het groeten. Verder kijk ik heel chagrijnig, van concentratie. Als ik lach is het een teken dat ik er zelf al niet meer in geloof en meer denk van WTF klungelen we nu toch aan?! Daar verbeteren mijn punten dus ook niet echt mee Clown

Yritja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:17

Ik heb meestal met het groeten een lach op mijn gezicht. Ik vind het ook veel leuker om iemand te zien rijden met een lach, dan zo'n gezicht van 'het is dat het van mijn ouders moet'

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:26

Suprice schreef:
Ik lach meestal niet, ik ben te geconcentreerd daarvoor. Maar met groeten meestal wel Tong uitsteken

Ik ook, als ik over de a-c lijn kom om aftegroeten dan zie je een opgelucht gezicht en een lach
(ook al ging het nog zo slecht), boos kijken doe ik dan wel weer met stappen tussen de proeven door.
Maar veder kijk ik geconcentreed. Wel heb ik ooit eens van mijn instructeur te horen gekregen als je iets moeilijk vind, ga dan niet moeilijk kijken want de jury ziet dat. Dus gewoon normaal geconcentreerd kijken.

upperpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:53

vaak niet, maar als er zo'n oude brompot in t hokje zit altijd even lachen!
Bij het wijken als het niet gaat, leuk lachen!
haha leverde me afgelopen zondag mooi 188+196 punten op!
Succes met prodentsmilen! Pling

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:36

Marije1984 schreef:
In de punten merk ik er niks van dat ik vriendelijk lach. wsel aan de jury. Meestal lachen ze even leuk terug. Dat geeft me een goed gevoel. Soms ook niet. Dat zijn dan echt de chagarijnen.

Ook dit gaat niet op. Juryleden zijn ook geconcentreerd bezig en kunnen dus met precies dezelfde reden chagrijnig overkomen.
Dat heb ik nl. zelf ook. Als ik geconcentreerd bezig ben, kijk ik niet al te blij Clown
Maar dat zegt niets over je punten of over mijn stemming Knipoog

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:08

Ik kijk over het algemeen heel geconcentreerd tijdens het rijden. Alleen als Vuran een oefening gewoon echt voor mijn gevoel heel goed doet glimlach ik. Ook als hij bijvoorbeeld iets goed doet waar hij normaal moeite mee heeft. En natuurlijk tijdens het groeten even glimlachen naar de jury, wel zo aardig Lachen Je groet iemand op straat toch ook niet zonder te glimlachen?

Bij mij is het dus meer automatisme, het is niet zo dat ik de hele proef met een smile op mijn paard zit, maar ik laat wel zien als ik tevreden ben Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:11

More schreef:
Ik ben meestal ook heel serieus aan het kijken. Maar als ik afgroet glimlach ik altijd wel even. Gewoon netjes toch Tong uitsteken.

Ik ben meestal zo hyper dat ik alleen maar kan lachen met groeten Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:07

Ik kijk altijd heel serieus, soms zelf met mn tong uit mn mond. Blauw oog Maar bij het groeten en na mijn proef lach ik wel altijd. Haha!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:11

Ik kijk serieus maar bij t groeten ff glimlach Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:16

Ik rijd gewoon, soms schiet ik in de lach als wat mis gaat Schijnheilig
En ik lach met groeten Lachen Verder ga ik niet overdreven blij zitten kijken ofzo Knipoog

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:40

Met groeten glimlach ik. En ik heb 1 keer de slappe lach gehad tijdens mijn proef met mn voorlezer Tong uitsteken Eerst reed ik verkeerd en ik had het geneens door totdat ze het volgende onderdeel voorleeste.. Dus toen werd ik al een beetje melig. Daarna las zij verkeerd voor. Ze zei een letter die geneens bestaat waardoor de tranen over onze wangen stroomden. Gelukkig vond de jury het alleen maar leuk en ik had nog winst ook Haha!

Maar over het algemeen keek ik gewoon serieus Tong uitsteken

wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:09

Ik beleef zo veel plezier aan het rijden dat ik zelf niet eens meerin de gaten heb dat ik met een grote glimlach op mijn paard zit. Maar dat is al meteen als ik opstap, dus ook tijdens het losrijden! Omstanders reageren daar nog wel eens op, door naar ons toe te komen en te zeggen dat ze het gewoon leuk vinden om er naar te kijken, dat het er zo vrolijk en relaxed uit ziet. Komt misschien ook omdat mijn paard dan ook nog eens altijd zijn oren naar voren heeft

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 04:42

Bij mij lijkt het niet uit te maken, maar misschien komt dat doordat ik pas begin te lachen als mijn proef wel heel erg fout gaat. *LOL*