Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) dan kunnen we samen een nette winstwaardige B-proef neerzetten. Heeft hij zijn dag niet dan zakt hij te diep en probeert onder me uit te rennen. En met de wisselvalligheid van een jong paard en mijn beperkte rijcapaciteiten zal ik dat probleem echt nog wel even houden.Urielle schreef:Ik neem hem juist bewust mee voor ik 100% zeker ben van winst omdat ik anders te gefocust ben op prijsrijden (en dus gestresst ga rijden) ipv met een goed gevoel rondsturen en er een ontspannen en leerzaam dagje voor mijn kereltje van maken.
EsSther schreef:
wat als gevolg heeft dat het een elite wedstrijd wordt.
dit zijn leuke wedstrijden voor paarden met potentie!
het zelfde zie je bij de springpaarden, vierjarigen proeven worden uitsluitend gereden door kwalitatief goede paarden.
anders heb je er gewoon niets te zoeken!
en dat is wat wij doen met onze paarden, vierjarigen springen.
mijn paard heeft genoeg kwaliteit, maar niet in de dressuur!

Citaat:Juist wel. Als we er beiden aan toe zijn wil ik dat laten zien ook en leg ik de lat dus extreem hoog, alles wat ie thuis kan moet op wedstrijd ook.
Als mijn paard thuis een proef voor 70% loopt, dan wil ik dit op wedstrijd ook kunnen en ga ik stressen.
Als het thuis nog niet helemaal 100% gaat dan kun je op wedstrijd ook niet verwachten dat het super gaat, dus dan rij ik voor mezelf, ook al gaat het niet super, als ik zelf maar het idee heb dat het goed genoeg is.
ALTIJD relativeren