Zat wel een week na de bevalling er weer op( ondanks de hechtingen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mhagenbeek schreef:ik zou het niet doen hoor:O
Stel nou dat het verkeerd gaat.. dan vergeef je dat jezelf nooit:O
odetteke schreef:aafje87: ik laat op dit moment een oude rijbroek verbouwen zodat ik die nog een hele tijd kan gebruikenZolang het lichamelijk gaat zal ik rijden!
Canter schreef:Zolang je het zelf nog prettig vind kun je gewoon blijven rijden. Ik heb tot 6,5 maand gereden, toen vond ik het minder prettig worden. Ik moet wel zeggen dat ik vanaf een maand of 4 de wat "wildere" paarden niet meer reed, ik reed echt alleen nog op de betrouwbare paarden rond. Als je een paard hebt waarvan je weet dat hij geen rare dingen doet kun je het gewoon nog een tijdje volhouden. Mijn verloskundige was daar ook heel makkelijk in, volgens haar was mijn lichaam het ook gewend en kon het daardoor absoluut geen kwaad, gewoon goed naar je lichaam luisteren dan gaat het prima.
odetteke schreef:aafje87: ik laat op dit moment een oude rijbroek verbouwen zodat ik die nog een hele tijd kan gebruikenZolang het lichamelijk gaat zal ik rijden!
Voor mij is het ook voor een groot gedeelte ontspannend. Ik ben de eerste 3 maanden heel beroerd geweest en de enige momenten dat ik me niet beroerd voelde waren de momenten te paard. Ik ben alleen nog een handige manier om er af te komen aan het uitdokteren (nu ik nog kan experimenteren) Bij een bankje opstappen doe ik altijd al, maarja met afstappen ben ik toch bang dat ik net het bankje ga missen en er tussen beland. Het over de nek zwaaien van 1 been en dan me naar beneden laten glijden werkt denk ik nog het beste (zijn er nog mensen die andere tips hebben?) Hij is 1.75 ofzo, dus het is een behoorlijke reis naar de grond toe.
aafje87 schreef:mhagenbeek schreef:ik zou het niet doen hoor:O
Stel nou dat het verkeerd gaat.. dan vergeef je dat jezelf nooit:O
Kindje kan veel hebben hoor!(zit erg goed beschermd) Maar als je zo redeneert moet je jezelf 9 maanden lang opsluiten in een glazen kooitje, alles kan namelijk verkeerd gaan!!
@odetteke ik ben jaloers!! Ik moet echt in een broek 2 maten groter! Springen ga ik niet meer proberen, mijn bolle buik zit dan toch echt in de weg!!
Pletje123 schreef:Ook de braafste paarden kunnen schrikken of zich verstappen met bijvoorbeeld springen. De gevolgen kunnen dramatisch zijn... Zekerheid heb je nooit met de paarden.
somokkele schreef:Paardrijden is een gevaarlijke sport, maar ik denk dat het minstens zo gevaarlijk is om in een auto te stappen, te fietsen.... En misschien nog wel erger, trappen lopen. De meeste ongelukken gebeuren nog steeds in en om huis...
Ik zou idd niet op een paard stappen wat regelmatig flinke boksessies weg geeft of rare dingen doet. Maar een braaf paard, en dan in een bak, geen probleem
blauw00gje schreef:Ik heb de rest allemaal niet gelezen, maar ik denk dat je het het beste aan je huisarts kan vragen..
Die weet denk ik wel of het nog wel of niet kan..
somokkele schreef:Paardrijden is een gevaarlijke sport, maar ik denk dat het minstens zo gevaarlijk is om in een auto te stappen, te fietsen.... En misschien nog wel erger, trappen lopen. De meeste ongelukken gebeuren nog steeds in en om huis...
Ik zou idd niet op een paard stappen wat regelmatig flinke boksessies weg geeft of rare dingen doet. Maar een braaf paard, en dan in een bak, geen probleem