Jong paard op wedstrijd goede leerschool??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: Jong paard op wedstrijd goede leerschool??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:29

Netjes hoor!
Ik ben jaloers op degene die de "eerste keer" al achter de rug hebben met hun W'tje!! hahah Haha! Haha!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:51

Leuk toch een keertje proberen voor de fun! Ik mocht dit jaar met me tinkie (5 jaar) ook ff op het wedstrijdterrein naast onze stalling wel na afloop maar toch en dat was heel leuk om te doen want je paardje reageert toch weer anders dan.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:50

Ik heb ook al eens een onderling gereden, maar dat was tevens de eerste keer in de manege voor ons. 1e helft was dus aardig rommelig,, want het was allemaal reuze interesant. Allemaal reclame borden balken aan de muur, het jury hokje,de menwagens en het publiek wat aan de kant stond. Maar hij bleef het mooi wel allemaal voor mij doen. Mijn hulpen kwamen door en hij deed wat ik van hem vroeg. Al was dat niet zo netjes als dat het thuis gebeurd. Dat zegt mij meer dan de punten die ik op zo'n proef krijg. De 2e helft ging trouwens wel weer netjes. Toen had ie het allemaal al wel gezien zeg maar.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:49

germie schreef:
Heb mijn W-tje in september onderling gestart: 185 punten. Ze is dus ook wel klaar voor een officiele proef.
Maar ik vind het nog wat vroeg. Er zijn dingen die ik nog niet goed genoeg vind gaan. Ik train nu ook niet veel (1 tot 2 keer in de week) en dan is een wedstrijd toch wat zwaar. De startkaart is dan ook nog niet aangevraagd, maar het kriebelt af en toe wel.

Ik pak mijn W-tje toch wel een keer of 4/5 in de week hoor!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:09

Ik heb mijn W-tje afgelopen zomer al mee gehad mee op wedstrijd.
Was nog niet lang onder het zadel en de omgeving was reuze interessant dus het ging de eerste paar keer niet zo heel denderent Haha! !
Ik reed hem toen ook heel weinig, als ik op zondag wedstrijd had dan deed ik die week maar 1 keer een 20min oefenen en losrijden was ook altijd maar een kwartiertje.

Deze winter gaat het heel wat beter, loopt netjes de proefjes. Ik kan hem ondertussen ook wat vaker en langer rijden (maar nog steeds niet langer dan een half uurtje)
Voor de mijne geldt dat hij op wedstrijd veel minder hard hoeft te werken dan thuis.
Thuis ga je toch proberen een stapje verder te komen terwijl hij op wedstijd alleen maar braaf rond hoeft te lopen.
Ik ben er dus voor om een paard vroeg mee naar vreemd terrein te nemen, ze leren er veel van, en worden er ook makkelijker van.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 16:02

talented schreef:
germie schreef:
Heb mijn W-tje in september onderling gestart: 185 punten. Ze is dus ook wel klaar voor een officiele proef.
Maar ik vind het nog wat vroeg. Er zijn dingen die ik nog niet goed genoeg vind gaan. Ik train nu ook niet veel (1 tot 2 keer in de week) en dan is een wedstrijd toch wat zwaar. De startkaart is dan ook nog niet aangevraagd, maar het kriebelt af en toe wel.

Ik pak mijn W-tje toch wel een keer of 4/5 in de week hoor!

Ik 3 tot 4 keer....
meer dan genoeg, ze oogt nog erg jeugdig, en heeft haar vrije tijd nog hard nodig! Ach gut

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:02

a.s. Zaterdag ga ik mijn W'tje meenemen naar een onderlinge wedstrijd. Afgelopen winter heb ik haar ingereden. En ze heeft de merrie test in Deurne gelopen.
Ik ben beniewd hoe het zal gaan Clown

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:00

Jaaa!! Ik heb gereden op de locatie van de wedstrijd!! Eerst een kwartiertje aan de longe laten spelen, na flink knorren en uitsloven ben ik erop gestapt, en het ging super!! eerst waren de kanten nogal eng.. en de andere paarden..(rij altijd alleen!) Maar het ging echt boven verwachting goed!!
Ben erg trots en blij!! Haha!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:15

goed zo..!!
Ik was vorig weekend met mn w-tje 1e met 193 pt!! haha hij liep echt super! Lachen T komt nog wel goed Tong uitsteken haha

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:51

Ik ben met mijn W'tje nu 3 keer weggeweest.
Eerst een keer oefenen op andere locatie, toen hc in de B.
En 2 week terug voor het echt. Direct 184 punten.
Was echt super blij en had dat echt niet verwacht!
Nu probeer ik haar 1 a 2 keer per maand mee te nemen, hoewel ik deze maand helemaal niet start...

Succes iedereen Haha!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:18

Ik ben vorige week HC gestart en kreeg er 204! Zou daarmee dik gewonnen hebben!

zamiratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:19

Mexxuna schreef:
Ik rij een jong paard voor een dressuuramazone.
Het paard is een w'tje dus word dit jaar 4, ze is nu ongeveer 8 weken zadelmak, en ik rij haar 3 x in de week, de rest van de week staat ze met leeftijdsgenootjes op de wei.
Op zich is het een heel braaf dier, loopt netjes aan de teugel, (duikt er soms wat achter), heeft een spectaculair voorbeen, en het slingeren word al een stuk minder.

Nu heeft de eigenaar mij ingeschreven voor een wedstrijd 16 feb a.s., Ik mag nog B starten, dus we beginnen ook in de B.

maar ik vraag me af of het niet te vroeg is om dat dier al mee te nemen op wedstrijd?
Het kan braaf stappen, draven en een galopje doet ze ook netjes.

De eigenaar vind het een goede leerschool, en hoe eerder ze aan wedstrijden gewend is, en hoe vaker ze mee genomen wordt, hoe beter.

Wat vinden jullie? Bloos

als jij en het paard er klaar voor zijn dan moet je het gwn doen:p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:41

talented schreef:
Ik ben vorige week HC gestart en kreeg er 204! Zou daarmee dik gewonnen hebben!

Netjes! Jij kunt dus met vertrouwen weg Haha!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:22

Wij hebben ook een W-meergenomen vanaf september. Gewoon puur voor de ervaring. Echt niet voor de winst ofzo, maar dan is het later allemaal wat minder spannend...

renaatjee17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:02

ik denk dat het wel goed is zo leert ie aan andere paarden en vreemde omgevingen enzo wennen

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:09

Ik heb ook een W'tje en die gaat (is de bedoeling) vanaf Februari mee starten. Puur voor de ervaring. Bij mij op stal worden er wedstrijden georganiseerd dus dat is helemaal super.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:59

Ja hoor! Ons W-tje gaat sinds 28 januari mee op wedstrijd. Begonnen in de L1. Ze is nu drie keer mee geweest, heeft 12 winstpunten met punten tussen de 194 en 211. Ze gaat mee voor de ervaring en de mooie punten zijn leuk meegenomen. Zolang er geen druk achter staat, kan het in mijn ogen echt geen kwaad.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:08

Djesseka schreef:
Ja hoor! Ons W-tje gaat sinds 28 januari mee op wedstrijd. Begonnen in de L1. Ze is nu drie keer mee geweest, heeft 12 winstpunten met punten tussen de 194 en 211. Ze gaat mee voor de ervaring en de mooie punten zijn leuk meegenomen. Zolang er geen druk achter staat, kan het in mijn ogen echt geen kwaad.

Dan ben je volgens mij in overtreding (of gaat het om een pony?) Paarden die dit jaar 4 worden mogen naar mijn idee pas vanaf april L starten....

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:11

paardje schreef:
Djesseka schreef:

Dan ben je volgens mij in overtreding (of gaat het om een pony?) Paarden die dit jaar 4 worden mogen naar mijn idee pas vanaf april L starten....

Ik neem aan dat wij daar dan wel op aangesproken zouden zijn (maar heb inderdaad ook zoiets opgevangen, ja).

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 18:18

Djesseka: Ik hoop dat mijn Sir Sinclairtje het vrijdag net zo goed doet als de jouwe!! Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:57

[quote="Djesseka"]
[quote="paardje"]
[quote="Djesseka"]

Dit mag idd niet!!!
Ik zit met mijn W-tje ongeveer aan de 60 wp omdat ik niet over mag!

Scara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:48

Citaat:
Ik zit met mijn W-tje ongeveer aan de 60 wp omdat ik niet over mag!

Watblieft!!!! 60 wp met een paard dat nog 4 moet worden. Verward
Moet jij verplicht op wedstrijd ofzo. Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:06

Nee hoor, maar de basis zit erin.
Als je dan 1 keer in de week er thuis een kwartiertje op gaat zitten, en op wedstrijd een kwartiertje losrijdt, dan moet ie een half uurtje lopen in de week!
Is toch niet zoveel?
Ik vond meer oefenen ook niet nodig, want de basis kent ie, en meer hoeft ie toch nog niet te kennen, dus dan laat ik hem liever ervaring opdoen.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:19

Djesseka schreef:
Ik neem aan dat wij daar dan wel op aangesproken zouden zijn (maar heb inderdaad ook zoiets opgevangen, ja).

Ik vrees voor jou dat er nog wel een brief vanuit de KNHS richting jou komt, met de daarbij behorende boete!

asjemenou schreef:
Nee hoor, maar de basis zit erin.
Als je dan 1 keer in de week er thuis een kwartiertje op gaat zitten, en op wedstrijd een kwartiertje losrijdt, dan moet ie een half uurtje lopen in de week!
Is toch niet zoveel?
Ik vond meer oefenen ook niet nodig, want de basis kent ie, en meer hoeft ie toch nog niet te kennen, dus dan laat ik hem liever ervaring opdoen.

Nee, ben ik het niet mee eens!Een kwartier op concours is nog intensiever voor je paard dan anderhalf uur thuis trainen. Het invlechten op stal, een spannende heenreis, allemaal vreemde indrukken om zich heen. Hij moet nog wel jong in zijn hoofd blijven en door zovaak op concours te gaan belemmer je dit naar mijn idee! Maar goed, het is natuurlijk jouw paard en daarmee moet je gewoon doen wat jij wilt!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:38

Maar als ik in de manege ga oefenen dan?
Dat is ook een trailerreis, en elke keer weer totaal andere paarden waar hij tussen moet lopen!
Verder wordt er nogal vaak wat georganiseerd in onze manege waardoor er vaak bedrijvigheid is.
En als ik ga lessen moet ik weer naar een andere locatie, ik heb nu eenmaal niet de gelegenheid om thuis te rijden.