Invlechten, dag van te voren of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Re: Invlechten, dag van te voren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:01

ligt eraan wanneer ik moet starten, als ik vroeg met, vlecht ik een dag van te voren.
maar moet ik later, dan gewoon s'ochtends
ik heb gelukkig een paard die er niet teveel mee doet, alleen je moet de hooi stukjes eruit halen Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:52

Ik was en vlecht ze altijd een dag van te voren, omdat we vaak om 5 uur 's morgens aan moeten rijden (of nog eerder) en ritten van 2 tot 3 uur hebben. En er gaan er minimaal 3 mee, dat is ze toch echt te gortig om 's morgens nog te doen. Tong uitsteken Wel doe ik enkel de vlechten erin, het opknopen van de vlechten doe ik 's morgens en ooit nog op de wedstrijd, ook de wol wordt er 's morgens al in gedaan (ik start met hackney's en daar moet nog wol in de knotjes). Ik vlecht met touw, zonder naald. Heb een aparte techniek, maar het blijft makkelijk een week zitten.

Doris_Lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:25

ik zou het eerlijk gezegt niet doen
ze kunnen het eruit schuren omdat het niet lekker zit ofzo.
en dan de volgende dag zit je daar met halve manen (of staart)

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:27

Toen mijn paard nog op stro stond, vlocht ik altijd een avond te voren, bleef altijd keurig netjes zitten Ja. Nu ze op vlas staan, doe ik het gewoon op de dag vd wedstrijd, anders zit je zo te pielen op al die vlasjes tussen de knotten(als ze gelegen heeft) das geen doen