mercedes en trailers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:07

ikke schreef:
redina schreef:
nee alleen een benzine. en ook niet de 200 serie want die kan het zeker weten aan.

Als iedereen nu eens ophield met slap l*llen en met concrete feiten komt waar TS iets aan heeft.
Even gekeken op www.autotrader.nl en daar staat het volgende:
Mercedes Benz A-klasse:
A150: 22.950,00 euro; 95pk; 140Nm; 1125kg eigen gewicht; 1690kg toegestaan; 1100kg aan de haak.
A170: 25.325,00 euro; 115pk; 155Nm; 1140kg eigen gewicht; 1705kg toegestaan; 1350kg aan de haak.
A200: 27.725,00 euro; 136pk; 185Nm; 1170kg eigen gewicht; 1695kg toegestaan; 1500kg aan de haak.
A200 turbo: 32.350 euro; 193pk; 280Nm; 1205kg eigen gewicht; 1730kg toegestaan; 1500kg aan de haak.

Mercedes Benz B-klasse:
B150: 26.950,00 euro; 95pk; 140Nm; 1200kg eigen gewicht; 1835kg toegestaan; 1000kg aan de haak.
B170: 29.325,00 euro; 115pk; 155Nm;1210kg eigen gewicht; 1830kg toegestaan; 1300kg aan de haak.
B200: 31.725,00 euro; 136pk; 185Nm; 1245kg eigen gewicht; 1880kg toegestaan; 1500kg aan de haak.
B200 turbo: 35.650,00 euro; 193pk; 280Nm; 1270kg eigen gewicht; 1880kg toegestaan; 1500kg aan de haak.

Lijkt me duidelijk. Het kan wel, maar dan moet je voor de A200 of de turbo gaan. Of je blij wordt van een bijtelling van bijna 8000 euro, dat kun je je afvragen..........
De B200 of turbo is een betere keuze, maar dan ga je wel naar 9000 euro bijtelling.
Een B170 kan nog net, maar dat is eigenlijk een wanna-bee combinatie. Ook het verschil (7300 euro bijtelling) is niet echt om van onder de indruk te zijn; een bult geld kost het zo-wie-zo.
(bijtelling is bruto, je netto bedrag is natuurlijk afhankelijk van je belastingtarief)

Hoi Ikke, leuk om jou ook weer een te "spreken".
Leuke opmerking van dat slap l*llen, maar misschien kun je even kijken wat er eerder gepost is?
TS geeft aan dat ze geen 200 of zwaarder mag rijden, dus je kunt nu wel een heel lijstje opsommen, maar als ze die auto's niet mag kiezen heeft ze daar ook weinig aan. (over slap l*llen gesproken Cool )

Als je naar mijn opmerking kijkt zie je dat ik ook op de B170 uitkwam en dat dus ook een wanna-bee combi vind.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:10

Wat ik overigens wel gek vindt is dat de A-klasse die zelf minder weegt, meer aan de haak mag hebben dan de B-klasse,...

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:12

ja dat was mij dus ook al opgevallen.
maar kijk nu heb ik dus inderdaad concreet antwoord op mijn vraag.

de a valt dus gewoon af.
de b zou kunnen (ik ga er denk ik dan 3 x per jaar mee weg en mijn vader rijdt dan)

bedankt!!!

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:15

wy hebbe ook een mercedes en wij hebbe er ook een trailer achter hangen

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:35

Veel plezier met je nieuwe paard Enno!
Hij is prachtig!

En verder veel succes met je auto-keuze en ook veel rijplezier natuurlijk!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:30

Voor zolang ik me kan herinneren rijden wij al mercedes. Ooit begonnen met een 220d. Auto was oersterk, bijna elke dag de trailer erachter, helaas ooit een auto achterop gereden waardoor de chassisbalken krom waren. Anders leefde deze auto nog. Vervolgens overgestapt op een 180, een ramp. Kon de trailer moeizaam trekken en is ook snel weggegaan.
Daarna een D250. Weinig problemen mee gehad. Trok de trailer moeiteloos, ook met 2 paarden.
Nu een E250, was altijd wat traag maar wordt nu feller. Trailer geen probleem. Wel vaak bezoekjes aan de garage.
Maar het zijn stevige auto, je hebt wat onder je kont.
En voor die enkele keer een trailer trekker zal het voor de auto niet zo'n probleem zijn. Of het mag, tja dat ben ik alweer vergeten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:34

redina schreef:
ja dat was mij dus ook al opgevallen.
maar kijk nu heb ik dus inderdaad concreet antwoord op mijn vraag.

de a valt dus gewoon af.
de b zou kunnen (ik ga er denk ik dan 3 x per jaar mee weg en mijn vader rijdt dan)

bedankt!!!

Je zou natuurlijk toch voor die A-klasse kunnen gaan (minder bijtelling) en dan voor die enkele keer dat je dan iets moet, huur een passend voertuig. Tel voor de grap eens uit hoe vaak je kunt huren voor het prijsverschil.
Toevallig zat een kennis van me met hetzelfde dilemma. Die heeft uitgerekend dat ze met een geleende auto (haar broer) 18.000 km per jaar kan rijden van het netto verschil van de bijtelling tussen de types waaruit ze kon kiezen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:39

Valina schreef:
Leuke opmerking van dat slap l*llen, maar misschien kun je even kijken wat er eerder gepost is?
TS geeft aan dat ze geen 200 of zwaarder mag rijden, dus je kunt nu wel een heel lijstje opsommen, maar als ze die auto's niet mag kiezen heeft ze daar ook weinig aan. (over slap l*llen gesproken Cool )

Als je naar mijn opmerking kijkt zie je dat ik ook op de B170 uitkwam en dat dus ook een wanna-bee combi vind.

Spreek ik je persoonlijk aan? Volgens mij niet.
Als je kijkt hoeveel reacties over C- en E-klasse Mercedes gaat, die posters hebben dus kennelijk totaal niet begrepen waar het over gaat.........

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:38

Valina schreef:
tienus63 schreef:
De meeste Mercedessen kunnen prima een 1,5 paards trailer aan, maar een Mercedes is geen trekauto. Dan kom je uit op een Peugeot, Renault, VW.

???????????? Een Mercedes geen trekauto??? Nu breekt mijn klomp.
Welke Peugeot of Renault wil je nu gaan vergelijken met Mercedes qua trekkracht dan?

Vergelijk jij een Mercedes met een Franse auto?? Hahahahahahahahaha. Geweldig...

Gelukkig doet de gemiddelde Nederlander dat niet en kan de discussie gewoon door.

Eef, jij mag sowieso niet rijden met de combi.

Je pa wel. Mijn auto mag ook 1300 trekken. En ik heb mijn E en mag met de 1,5p trailer en paard gewoon de weg op. En dat gaat ook prima.

Dus gewoon een keertje proberen!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:45

Zelf zou ik niet voor de A klasse gaan, mij te klein om er een trailer achter te hangen. Mocht een trailer gaan slingeren dan heb je al gauw een stuk minder te vertellen met een kleine auto. Mijn keuze zou eerder bij de B-klasse liggen (bij voorkeur een C of een E maar die optie is er niet begrijp ik?). Of nog beter een Mercedes-Benz Vito.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:58

ikke schreef:
Als je kijkt hoeveel reacties over C- en E-klasse Mercedes gaat, die posters hebben dus kennelijk totaal niet begrepen waar het over gaat.........

Die posters spreken over hun eigen ervaringen met een Mercedes. Kan toch handig zijn voor TS om dat ook te lezen.

En ik heb de suggestie aan TS gedaan om eens naar de technische specificaties te zoeken van de modellen waar zij in aanmerking voor komt.
Me dunkt dat wanneer je kunt posten op een forum, je ook gegevens van een auto kun opzoeken op internet.

En ik heb idd mijn ervaringen van een Mercedes voor een trailer gepost in dit topic.

@ Masja
Een Mercedes komt echt slecht uit de trektesten die kampioen etc doen, ik kan het ook niet helpen. Daar staan die Fransozen vaak bovenaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:35

vandaar dat alle veeboeren in een mercedes rijden en niet in een franse auto... Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:40

cissy schreef:
vandaar dat alle veeboeren in een mercedes rijden en niet in een franse auto... Lachen

Weet je waarom; de meeste boeren gaan niet met een sleurhut op vakantie Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:44

nee maar hoe denk je dat ze hun vee vervoeren?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:48

Onze mercedes trek wel iedere zomer de sleurhut, en dat is bepaald geen kleintje, berg op, berg af in frankrijk, en lekker steil vaak omdat mijn pa houd van binnendoorweggetjes, geen enkel probleem...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:48

tot hij er benzine in gooide ipv diesel...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:45

ikke schreef:
Valina schreef:

Spreek ik je persoonlijk aan? Volgens mij niet.

??????
Waarom mag ik jou niet persoonlijk aanspreken?
Pardon, zal ik de volgende keer toestemming vragen?

Ik reageer op jouw post en daarom spreek ik jou persoonlijk aan.
That's it. Niets meer, niets minder.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:37

cissy schreef:
nee maar hoe denk je dat ze hun vee vervoeren?

De boeren die ik ken, wijzelf en vrienden, familie en kennisen in begrepen, met een veewagen achter de trekker.
Een hobbyboertje met een oude Henra achter een lijk van Mercedes of juist een hele nieuwe Clown
En hebben ze een titan veetrailer, dan achter een jeep-achtig ding, van diverse merken.
En de handelaren hebben tegenwoordig allemaal een vrachtwagen(tje), en dat van de Titan is ook toepasbaar op handelaren/

Maar we mogen niet teveel offtopic gaan, alhoewel bovenstaande wel een ooggetuige verslag is Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:42

ik ken ook zat boeren die met een kar vol hooi voorbij rijden in mijn durp en de mestkar zandwagen of anderszins zwaar beladen vehikel achter hun mercedes hangen...
Maar de 4x4 zijn ook wel favo inderdaad Lachen