Ik stap eigenlijk nooit op een paard met lesgeven. Ik vind dat de ruiter het zelf op moet leren lossen, dat moeten ze immers ook als ik er niet bij ben.
Er is een uitzondering moet ik zeggen. Ik geef ook een meisje les dat mijn vroegere verzorgpony rijdt. Ik heb zelf M dressuur gereden met die pony, en het is echt geen makkelijke. Zij start er nu in de B mee. Ze had nog wel eens te neiging om erg te gaan zeuren in de trant van het lukt niet, het gaat niet, ik kan het niet. Toen ben ik er een paar keer op gaan zitten gewoon om haar iets voor te doen. Ik had er al jaren niet meer op gezeten, en zou er zo een M proef mee rond kunnen sturen
Ze deed een stuk beter haar best erna, wist meteen dat het niet aan de pony lag en ze was meteen gemotiveerd om hem ook zo aan het lopen te krijgen...probleem opgelost.
Mijn eigen instructrice heeft trouwens nog nooit op mijn paard gezeten, is ook niet nodig. Ik zou het wel een keer leuk vinden, gewoon omdat ik mijn eigen paard vrijwel nooit zie lopen, ben wel heel benieuwd of het dan een beetje een knapperd is 
De instructeur van de rijvereniging is wel eens op een paard gaan zitten dat ik voor iemand reed. Die dacht hem wel eens even aan het lopen te krijgen. Heb ik een weeklang een bang paard gehad
Zit inmiddels bij een andere vereniging.