Haarband schreef:Hier zijn al zoveel topics over.. ik sluit me eigenlijk aan bij Suus_Blik!
heb je die allemaal al gelezen dan .....knap!!!!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Haarband schreef:Hier zijn al zoveel topics over.. ik sluit me eigenlijk aan bij Suus_Blik!
merrieveulen schreef:longeren met zadel kan al eerder hoor, een paard in de wei loopt ook weleens een paar rondjes. zolang je het niet te intensief maakt (longeertechnisch) geeft het geen problemen. ook het zadel kan al eerder ingeschakeld worden. bijv. een keertje omdoen met een wandeling, of gewoon tijdens het grazen aan de hand. met dergelijke dingen kan je juist beter niet té lang wachten, want dan moet het paard dit alles in enkele maanden leren, en dat is vrij veel. daarbij helpt het bij het stimuleren van het leerproces als de leerweg wordt gespreid.

marlinH schreef:3,5 vind ik wel goed..

hiboune schreef:je moet goed kijken of je paardje er wel aan toe is
....
Tessebes schreef:Ik heb dan geen Fries paard, maar een halve Lusitano. Ze wordt in maart 4 jaar en ik hoop er ook dit voorjaar op te gaan. Ik ben nu rustig aan bezig met longeren, los, in de elastieken en met het zadel op. IMO moet je vooral niet te vroeg beginnen. Mijn merrie is nog steeds overbouwd, wat voor mij o.a. een teken is ze nog steeds onvoldoende uitgegroeid is om volop te gaan belasten. Ik heb nog wel een interessant plaatje over de groeischijven.
(de meeste dan
) 

.en kijk is naar die advertenties op marktplaats enzo..PAARD TE KOOP ;2 EN HALF JAAR L2 .ze stonden er echt op he ,niet te geloven!!!ik walg ervan(sorry).merrie veulen weet teminste haar stand punt te onderbouwen,maar degene die zeggen 2en half of 3 die houden verder hun mond(hoe zou dat nou kunnen?????
) 
haha)maar als je ziet hoe giga overbouwd ze is ,dan moet je er toch echt niet aan denken om daar iemand op te zetten!!!het idee alleen al bahh!!nee laat ons maar lekker aankoetelen,er komt van zelf een dag dat ze er wel klaar voor is en dan is t vroeg genoeg!!!!