vraagje.. M1

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: vraagje.. M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:56

dus minimaal 30 wedstrijden rijden en dan mag je naar de felbegeerde M1

(of je moet vaker 2 punten halen in 1 proef)

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:57

Oke, vind je het moeilijker van L1 en L2 en M1 ?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:59

Ik ga je een vraag stellen...... rij je al schouderbinnenwaarts en wijk je al met je paard??? Kan je al achterwaarts en middengalop? Heb je eigenlijk wel les met dit paardje??
Zo ja wat zegt je instructeur ( trice ) er dan van????

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:59

Nou de meesten doen daar wat langer over hoor als je het leuk wilt houden.

Ik deed van de B naar de M2 in 6 jaar maar ging soms 5-6 maanden niet weg...en heb overal het maximale aantal punten gehaald.
Verder deed ik mee met regionale kampioenschappen en NK's soms had ik al veel punten dat ik maar paar weken thuis moest blijven omdat ik anders in een hogere klasse moest starten.
Maar als ik alles bijelkaar optel was ik binnen 2 jaar Z-startgerechtigd

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:01

aerdenhout1 Jah ik heb schouderbinnenwaarts en wijk gedaan.. ook middengalop. Zij vindt het super leuk.. zij is een dressuurpaard ik hoef niet springen alleen dressuur wil ik.. Ik heb wel een les (priveles)

kisseros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:04

ee:)
ik vind het egt een heel vaag verhaal?
volgenss mij ben jij de enigste die er anders overdenkt
maar ik zou ma gewoon in de B starte !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:05

Okee....dan kan zij jou toch wel vertellen hoe het allemaal in elkaar zit?? Misschien dat dat een stuk duidelijker is voor jou!
Ik neem aan dat ze gebarentaal kent? Anders is het moeilijk les geven lijkt me.

joyce_klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:07

heyhey

heb het topic even gelezen

jou pony is m1 maar jij bent B

dan mag jij niet in de m1 starten.
anders zou een meisje die net nieuw op paardrijden zit een z1 paard kopen en dan in de Z gaan rijden?beetje raar vindt je zelf niet..

alleen als jij als m1 bent mag dat wel.

voorbeeld~!

jij bent z1 en je pony is intermediair.
dan mag jij met je pony in de z1 starten.

snap je het nu, Knipoog

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:08

nu gewoon een vraag hey, totaal niet vervelend bedoeld, gewoon interesse :

ik vraag mij nu opeens af hoe jij die les krijgt. jij vertelde dat je doof bent, natuurlijk zou je dan ook op een of andere manier instructie van het paardrijden krijgen .. ik vraag me alleen af hoe dat dan gaat Lachen kan me er even niet zo veel van voorstellen omdat bij mij toen natuurlijk veel op het gehoor ging .. gewoon een instructrice die mondeling een en ander duidelijk maakt.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:09

me les kan ook leren gebarentaal ik heb haar leren geven Toppie!!.. zij wilt het zelf.. vond goed.. ik kan ook liplezen.. nou iK denk dat ik beginnen in B starten.. ik ga gewoon verder tot naar M1..

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:10

L0veJ0la schreef:
me les kan ook leren gebarentaal ik heb haar leren geven Toppie!!.. zij wilt het zelf.. vond goed.. ik kan ook liplezen.. nou iK denk dat ik beginnen in B starten.. ik ga gewoon verder tot naar M1..

aah okay, nou klinkt alsof dat met dat lessen wel goed zit Lachen

& je snapt nu ook dat je in de B zal moeten beginnen.

prima dus, nogmaals veel succes. houd ons maar een beetje op de hoogte via Bokt van de vorderingen Knipoog

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:12

Ik heb soms gehoord dat iemand een paardje koopt die hoogste klasse in ZZ zwaar.. dan jezelf wil op Zz Zwaar nemen.. Kan iemand die zomaar nemen.. ?
Ik Vind dat ik eerst B nemen dan Later naar M1 kan..

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:17

maar ik ga nu weg,,bedankt voor jullie van me hulp..

joyce_klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:22

je bent doof dus doe alles op de gebaren taal? dat vindt ik echt super knap mijn complimenten daar voor, maar hoe kan jij als iemand jou het in gebaren taal uitleggen dan kijken naar de bordjes en naar andere dingen waar je op moet letten want soms moet je het voelen en kan zei jou niet uitleggen ik vindt het echt super knap.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:57

joyce_klein schreef:
je bent doof dus doe alles op de gebaren taal? dat vindt ik echt super knap mijn complimenten daar voor, maar hoe kan jij als iemand jou het in gebaren taal uitleggen dan kijken naar de bordjes en naar andere dingen waar je op moet letten want soms moet je het voelen en kan zei jou niet uitleggen ik vindt het echt super knap.

Nou eigelijk vroeg ik mij dat ook al af hoe je het doet met de wedstrijd met voorlezen?
Ts snap je het nu een beetje???Ik heb het idee dat je het nog niet helemaal snapt!
Ik heb zelf van de B naar de M1 in vier maanden gedaan dus het kan vrij snel gaan.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:00

Ze kan een dressuurproefje toch gewoon uit haar hoofd leren? Dat lijkt me niet zo'n probleem. Iets in een les goed uitgelegd krijgen lijkt me veel lastiger.

TS: succes met je wedstrijden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 04:08

L0veJ0la schreef:
Ik heb soms gehoord dat iemand een paardje koopt die hoogste klasse in ZZ zwaar.. dan jezelf wil op Zz Zwaar nemen.. Kan iemand die zomaar nemen.. ?

Nee, dat kan ook niet Lachen

Stel: jij koopt een ZZ-Zwaar paard, dan moet jij in de B beginnen.

Stel: ik koop een ZZ-Zwaar paard, dan moet ik in de M beginnen. Ik heb al met een ander paard M gereden, dus M is onze hoogste klasse samen.

Stel: iemand hier van Bokt koopt een ZZ-Zwaar paard en die heeft een ander paard ook in de ZZ-Zwaar gereden, dan mag die gelijk ZZ-Zwaar starten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 07:01

Hoelang het duurt voordat je m1 bent?
Geen pijl op te trekken. Stel je rijdt altijd winst: binnen 1 proef per wedstrijd, buiten 2 proeven.
Je moet dan 30 keer starten, je hebt een trailer, je hebt een startkaart( die heb je toch wel al aangevraagd?) en je gaat 2 keer per maand op wedstrijd: 10 maanden dus ongeveer.

Bij welke rijvereniging ben je aangesloten? En wat zegt je instructrice van je kansen op winstpunten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:14

Kijk ik ben dus voor 60% slechthorend en de proeven moet je uit je hoofd leren...

Ik vermoed dat ze het zwaar gaat krijgen zo duurde bij mij heel lang voordat er een keertwending goed kan.
Als mijn instructriche zei "Nu been want hij zwaait uit" en ik zie "he of wat" dan was het al te laat.......

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:22

Ik snap niet waarom jij zo graag in de M1 dan wilt beginnen. Je hebt nog een lange weg te gaan naar de M1 en het hangt er vanf hoe je paard loopt in de proeven en hoe jij het doet. Ik heb er 2.5 jaar over gedaan om in de M1 te komen, maar dat kwam omdat ik niet elk weekend of elke maand een wedstrijd reed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:23

Ik heb een aantal reacties die niks met de vraag van de TS te maken hebben verwijderd.

Moderatoropmerking:
Graag on-topic blijven

joyce_klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:07

amondi schreef:
Hoelang het duurt voordat je m1 bent?
Geen pijl op te trekken. Stel je rijdt altijd winst: binnen 1 proef per wedstrijd, buiten 2 proeven.
Je moet dan 30 keer starten, je hebt een trailer, je hebt een startkaart( die heb je toch wel al aangevraagd?) en je gaat 2 keer per maand op wedstrijd: 10 maanden dus ongeveer.

Bij welke rijvereniging ben je aangesloten? En wat zegt je instructrice van je kansen op winstpunten?

hoelang het duurt ligt aan jou, aan het paard, en aan hoevaak je wedstrijden rijd, en aan de jury, aan en de hoeveelheid deelnamens..

ik heb B gestart en ik was binnen 3 maand naar de m1 ik had 1 en soms 2 x in de week een wedstrijd. Haha! ik rij nu Z1

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 23:01

tita schreef:
Kijk ik ben dus voor 60% slechthorend en de proeven moet je uit je hoofd leren...

Ik vermoed dat ze het zwaar gaat krijgen zo duurde bij mij heel lang voordat er een keertwending goed kan.
Als mijn instructriche zei "Nu been want hij zwaait uit" en ik zie "he of wat" dan was het al te laat.......

Ja dat klopt ik doe ook in me hoofd uit leren.. Het is niet zo moeilijk vind ik Clown
Maar ik heb nog niet startkaart gevraagd want me pony had deze week niet zo lekker.. Vandaag gaat zij iets beter.. Volgende week ga ik beginnen weer trainen rustig doen..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 06:19

je pony loopt van de week niet zo lekker, DUSSSS, je hebt nog geen startkaart aangevraagd.....
ik ruik Penny.

Bewijs aub dat ik het fout heb door de volgende vragen te beantwoorden:
Welke rijvereniging ben je bij aangesloten?
Hoe communiceer je met je instructrice?
Hoe oud ben je?
Hoelang rijdt je al paard?
Hoe zet je een keertwending in?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 07:40

Amondi, je kunt het tweezijdig lezen, dat de pony niet lekker liep of niet lekker was. Verder heeft er in mijn kring ook een doof meisje gereden, die reed super gewoon.

Wat betreft het starten, je zult inderdaad alle klasses moeten doorlopen. Het is nu eenmaal de regel dat je in de hoogst gezamelijke klasse moet starten. Jij bent B en je pony M1, jullie gezamelijk hoogste klasse is dus B. En inderdaad, al heeft de pony Grand Prix gelopen, dan nog wordt het B. Zo heeft Barbria na Imke Bartels hier in de kring in de B gelopen!