Annamarie van der Toorn komt bij ons langs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dapper

Re: Annamarie van der Toorn komt bij ons langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:44

Jenneke wat fijn dat het zo goed is gegaan met Pebbels en dat Annemarie dat al gelijk herkende.
Stond Pebbels nu gewoon los in de trailer dan ?
Zoals je weet heeft Dapper hetzelfde probleem en in het begin kreeg je die ook nog eens met geen mogelijkheid de trailer op, dat probleem heeft Annemarie voor een hele tijd terug al opgelost, echter het reizen dat is nog steeds een probleem.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 10:03

Ja ze stond er gewoon los op en we hebben helemaal geen problemen verder gehad.
Ze had dan ook eigenlijk geen probleem met laden het was echt het reizen maar ik denk dat het met de hulp van annemarie weer helemaal goed komt.
Annemarie is een toppertje

wendymisran1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:23

jenneke1029 schreef:
Over twee weken komt Annamarie bij ons langs om te kijken of ze Pebbels van haar trailerprobleem af kan helpen.
We dachten eerst dat het aan onze nieuwe trailer lag dat er iets mee was maar gisteren zijn we met haar naar de les geweest in een andere trailer.
Ze was gelukkig niet in paniek maar ze was kleddernat en was ook onrustig onderweg niet zo extreem als de laatste keer gelukkig.
De les ging niet goed en ik heb halverwege maar besloten dat ik op moest houden met rijden Pebbels stond nog strak van de spanning.
Ik heb haar nog even lekker uitgestapt en toen hebben we haar weer goed ingepakt en zijn weer naar huis gegaan.
Het was eigenlijk weer een drama onderweg en we waren blij dat we weer heel thuis waren we haalden haar van de trailer af en ze was nu heel erg nat zelf haar voorpluk daar droop het zweet van af ook heeft ze onderweg in de trailer gelegen dat konden we aan haar transport beschermers zien.
We hebben gisteravond maar besloten om te stoppen met de wedsrijden dit is niet meer te doen voor Pebbels ik was echt heel verdrietig het gaat de laatste tijd juist weer zo goed.
We wouden het nog een keer proberen op de vrachtwagen en is ze daar ook zo in paniek is het over met de lessen en de wedstrijden dit willen we haar niet aan doen.
Vanmorgen kwam Joost onze hoefsmid Pebbels beslaan en hebben Henk en Collette Joost het probleem uitgelegt.
Joost vond het ook vreemd dat ze al jaren zonder problemen op de trailer stond en dat er nu zulke problemen waren het is een schat van een merrie zei hij en dat is ook zo en hoe bang dat ze voor de trailer is zo lief stapt ze er elke keer ook weer op dat geeft al aan dat het een SCHAT is.
Joost kwam met het idee om Annemarie er eens bij te halen wij kennen haar niet echt maar zoals we van Joost nu weten is ze erg goed.
Nu is de afspraak gemaakt en komt ze dus over twee weken.
Wat zijn we allemaal BLIJ!!!!!!!
Misschien lukt het haar ook wel niet maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan wat we kunnen doen.
Ze komt met een heel team en een drie paards trailer met camera en we zien wel hoe en wat.
Ik hou jullie op de hoogte van alles spannend.

wendy.misran@hotmail.com
Ik heb een tijdje geleden ook op je topic gereageerd en toen had je al iemand anders gevonden die je kon helpen met laden. Ik weet hoe hun werken en ik ben van mening dat het nog steeds dwang is. Zij is getraind door monty roberts en hij heeft de mens altijd geleerd nooit met dwang je paard iets aan te leren en laden met dranghekken is nog steeds dwang.
Wij laden ook paarden op de trailer, maar niet op die manier, wij vragen zonder enkele dwang en ze reageren daardoor veel beter en krijgen nooit een terugval. Naarmate je paard het weer even niet doet moet je weer terug naar die dwang methode van of dranghekken, die je niet bij je hebt of longeerlijnen. En die druk die hun gebruiken is gewoon hard trekken en wachten tot ie naar voren komt druk eraf en belonen, dat kan ook met veel minder druk.
onze trainingsmethode is gebasseerd op vragen en geen dwang. wij gebruiken geen enkele vorm van extreme duk of andere hulpmiddelen. Want je zou dan nog steeds nooit alleen kunnen laden als zich een probleem voordoet. wij leren het paard in 5 sessies van een uur aan zelf de trainler in te lopen op commando "ga" en achteruit lopen met het commando "terug". en daarin dat uurtje trainen wij ook nog de eigenaar.
Laden van paarden is door heel nederland een groot probleem, meer dan 70% van de paarden doen er langer dan 25 min over om een trailer in te lopen, gewoon weg omdat het een probleem voor ze is. en laden met dwang is geen oplossing.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:46

Jouw post lomt mij een beetje negatief over Wendymisran1. Ik denk dat geen enkel paard helemaal vrijwillig op ee trailer stapt, ook niet bij jouw methode. Annemarie heeft een hele vriendelijke manier, ik heb haar en Monty Roberts zelf aan het werk gezien. Bovendien heb je zelf ook eens beweerd dat je getraind was door Monty Roberts?
Hoe kom je eigenlijk aan die cijfers die je noemt? Op wedstrijd staat 70% van de paarden binnen 2 minuten op de trailer is mijn ervaring (gelukkig),
Jouw methode is vast ook wel goed, maar ik vind het eigenlijk wel heel raar dat je Annemarie af gaat kraken in een topic waar iedereen juist blij is dat ze heeft bewezen dat ze het trailer probleem heel goed op weet te pakken. Lachen

wendymisran1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:14

Yvonnelind schreef:
Jouw post lomt mij een beetje negatief over Wendymisran1. Ik denk dat geen enkel paard helemaal vrijwillig op ee trailer stapt, ook niet bij jouw methode. Annemarie heeft een hele vriendelijke manier, ik heb haar en Monty Roberts zelf aan het werk gezien. Bovendien heb je zelf ook eens beweerd dat je getraind was door Monty Roberts?
Hoe kom je eigenlijk aan die cijfers die je noemt? Op wedstrijd staat 70% van de paarden binnen 2 minuten op de trailer is mijn ervaring (gelukkig),
Jouw methode is vast ook wel goed, maar ik vind het eigenlijk wel heel raar dat je Annemarie af gaat kraken in een topic waar iedereen juist blij is dat ze heeft bewezen dat ze het trailer probleem heel goed op weet te pakken. Lachen

Ik probeer niemand af te kraken, maar mensen geven aan dat het meer paard vriendelijk moet, en ik ben het, met de manier waarop monty trailerlaad, het ook niet eens, dat is niet wat hij ons geleerd heeft, hij heeft ons geleerd zonder dwang met paarden om te gaan en te vragen en niet af te dwingen. Ik ben blij dat ze geholpen is, maar het kan met nog minder dwang en dat weet annemarie van toorn ook.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:32

Ik ken jou methode niet en eigenlijk gaat het daar in dit topic ook totaal niet over.

Maar goed om toch ff op jou in te gaan.

Ondanks dat jij vind dat het dwang is denk ik zeker dat een erg goede manier is om je paard te leren laden. Mijn merrie is ook een probleemlader en is echt niet onder de indruk van een paar hekjes. Met behulp van het dually halster vraag je je paard ook de trailer in. Maar op het moment dat het dier alleen maar een achterwaartste gang heeft en alleen maar achterwaarts denkt, wordt het erg moeilijk om het dier in een trailer te krijgen. Door de hekken kan hij dan niet te ver weg bij de trailer. Daarbij komt hij met zijn kont tegen het hek als hij achterwaarts gaat. Dit met gevolg dat het paard leert dat achterwaarts gaan ook gevolgen heeft. Tot nu toe was dat namelijk zijn succesfactor. Met behulp van de hekken sluit je die uit. Het principe van Monty is gebasseerd op natuurlijk leiderschap. Die wordt gekenmerkt door duidelijke grenzen en daar komen de hekken kijken. Je geeft het paard met behulp van de hekken. Ze staan er dus alleen maar.

Mijn merrie is erg bijdehand en is niet te overtuigen met lieve woordjes en een handje voer. Zij moet duidelijk haar grenzen kennen. Die worden bij het laden doormiddel van de hekken gegeven.

Tuurlijk blijft dit een oneindige discussie van welles-> nietes. En ik denk dat dat zinloos is. Jullie hebben voor jezelf een methode ontwikkeld die voor jullie succesvol is. Ik ben erg tevreden over het werk van Annemarie. Jenneke is dat ook, tenminste dat blijkt uit haar verhaal. Ik denk dus dat het zinloos is om in haar topic een discussie aan te snijden over het feit of jij het eens bent met de manier van laden.
Voor Jenneke werkt dit nu. Mocht het weer mis gaan kan ze altijd een andere beslissing nemen, maar ik heb nu het gevoel dat je haar aanvalt op haar keuze en dat is naar mijn mening niet echt eerlijk. Jenneke heeft gekozen voor de manier die haar het beste bevalt.

Als je een discussie wilt houden over wel of niet correct, vind ik dat je daar een eigen topic over zou kunnen openen, inplaats van een iemand aanvallen over een gemaakte keuze.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:23

Helemaal mee eens......
Ben ook een tevreden Annemarie klant. En mijn fjordenruin van 1.51 reageert ook niet op lieve woordjes. door Annemarie haar methode is het toch gelukt om hem nu te laden. Mijn fjord is bij Annemarie zelfs aan de kletter gegaan bij een training en niet omdat hij zo wed gedwongen maar omdat hij gewoon zijn eigen zin deed en beresterk is. Laat iedereen zijn eigen keuzes maken en daar van leren.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 21:27

wendymisran1 schreef:
jenneke1029 schreef:
Over twee weken komt Annamarie bij ons langs om te kijken of ze Pebbels van haar trailerprobleem af kan helpen.
We dachten eerst dat het aan onze nieuwe trailer lag dat er iets mee was maar gisteren zijn we met haar naar de les geweest in een andere trailer.
Ze was gelukkig niet in paniek maar ze was kleddernat en was ook onrustig onderweg niet zo extreem als de laatste keer gelukkig.
De les ging niet goed en ik heb halverwege maar besloten dat ik op moest houden met rijden Pebbels stond nog strak van de spanning.
Ik heb haar nog even lekker uitgestapt en toen hebben we haar weer goed ingepakt en zijn weer naar huis gegaan.
Het was eigenlijk weer een drama onderweg en we waren blij dat we weer heel thuis waren we haalden haar van de trailer af en ze was nu heel erg nat zelf haar voorpluk daar droop het zweet van af ook heeft ze onderweg in de trailer gelegen dat konden we aan haar transport beschermers zien.
We hebben gisteravond maar besloten om te stoppen met de wedsrijden dit is niet meer te doen voor Pebbels ik was echt heel verdrietig het gaat de laatste tijd juist weer zo goed.
We wouden het nog een keer proberen op de vrachtwagen en is ze daar ook zo in paniek is het over met de lessen en de wedstrijden dit willen we haar niet aan doen.
Vanmorgen kwam Joost onze hoefsmid Pebbels beslaan en hebben Henk en Collette Joost het probleem uitgelegt.
Joost vond het ook vreemd dat ze al jaren zonder problemen op de trailer stond en dat er nu zulke problemen waren het is een schat van een merrie zei hij en dat is ook zo en hoe bang dat ze voor de trailer is zo lief stapt ze er elke keer ook weer op dat geeft al aan dat het een SCHAT is.
Joost kwam met het idee om Annemarie er eens bij te halen wij kennen haar niet echt maar zoals we van Joost nu weten is ze erg goed.
Nu is de afspraak gemaakt en komt ze dus over twee weken.
Wat zijn we allemaal BLIJ!!!!!!!
Misschien lukt het haar ook wel niet maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan wat we kunnen doen.
Ze komt met een heel team en een drie paards trailer met camera en we zien wel hoe en wat.
Ik hou jullie op de hoogte van alles spannend.

wendy.misran@hotmail.com
Ik heb een tijdje geleden ook op je topic gereageerd en toen had je al iemand anders gevonden die je kon helpen met laden. Ik weet hoe hun werken en ik ben van mening dat het nog steeds dwang is. Zij is getraind door monty roberts en hij heeft de mens altijd geleerd nooit met dwang je paard iets aan te leren en laden met dranghekken is nog steeds dwang.
Wij laden ook paarden op de trailer, maar niet op die manier, wij vragen zonder enkele dwang en ze reageren daardoor veel beter en krijgen nooit een terugval. Naarmate je paard het weer even niet doet moet je weer terug naar die dwang methode van of dranghekken, die je niet bij je hebt of longeerlijnen. En die druk die hun gebruiken is gewoon hard trekken en wachten tot ie naar voren komt druk eraf en belonen, dat kan ook met veel minder druk.
onze trainingsmethode is gebasseerd op vragen en geen dwang. wij gebruiken geen enkele vorm van extreme duk of andere hulpmiddelen. Want je zou dan nog steeds nooit alleen kunnen laden als zich een probleem voordoet. wij leren het paard in 5 sessies van een uur aan zelf de trainler in te lopen op commando "ga" en achteruit lopen met het commando "terug". en daarin dat uurtje trainen wij ook nog de eigenaar.
Laden van paarden is door heel nederland een groot probleem, meer dan 70% van de paarden doen er langer dan 25 min over om een trailer in te lopen, gewoon weg omdat het een probleem voor ze is. en laden met dwang is geen oplossing.

Het gaat niet over het laden op de trailer dat is het probleem niet.
zodra we begonnen met rijden dat was het probleem.
Er is geen enkele dwang bij tepas gekomen geen hek niets ik snap je dan ook niet hoe je bij dwang komt.
We zijn al weer in de goede richting en dat alles ZONDER DWANG.
Ik blijf erbij Annemarie is een kei.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:56

jenneke1029 schreef:
Het is heel goed afgelopen Annemarie is een toppetje.
Vanmorgen zaten we met spanning te wachten op haar.
Rond half elf was ze er samen met haar stagaire.We hebben gezellig met zijn allen een bakje koffie gehad en ondertussen hebben we de hele trailer geschiedenis doorgesproken. Annemarie wist meteen wat pebbels deed en hoe het altijd ging dat kwam omdat ze zelf een paard heeft gehad die precies hetzelfde deed en heeft dit allemaal uitgezocht en zo is ze met dit werk begonnen.
Ze heeft ons alles uitgelegd hoe een paard denkt en hoe zijn gedrag is.
Het probleem met pebbels is dat ze erg gevoelig is op haar vlanken en zodra ze daar druk voelt dat ze die druk dan op gaan zoeken dat komt weer uit de natuurlijke reactie van het paard weg.
In het wild als ze worden aangevallen door bijvoorbeeld honden dan pakken die een paard beet in de vlanken en het paard weet dat het weg zou lopen dat ze een hele grote buikwond zou krijgen. En dan is hun reactie dan dat ze de hond zeg maar wegduwen of omvallen zoals ik het heb begrepen van Annemarie wat dan ook een logiese reactie zou zijn bij een paard dat druk voelt op zijn vlanken door het tussenschot van de trailer en dan om gaan vallen en niet stabiel meer zijn. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.
Toen alles verteld was zijn we met het echte werk begonnen.
Pebbels kreeg een speciaal halster om en een bescherm kapje voor boven op haar hoofd.
Alles was uit haar zeer ruime trailer gehaald (3 paards trailer) en ze begon eerst pebbels op haar gemak te stellen en daarna een paar keer er op lopen en er weer af.
Toen dat goed ging heeft ze haar er weer op gezet en de klep dichtgedaan en heeft ze 10 meter gereden met de trailer stapvoets normaal begon de ellende meteen maar ze bleef nu rustig staan met haar hoofd naar de achterkant van de trailer en een beetje scheef dat is zeg maar het makkelijkste voor een paard om te staan.
Toen dat goed was gegaan heeft ze pebbels er weer afgehaald en beloond en hebben we haar er weer opgezet en zijn we een kwartiertje wezen rijden ik zat samen met henk te wachten wanneer het weer fout zou gaan maar het ging niet fout we hebben haar niet gehoord. Het is gewoon onverstelbaar dat het zo goed is gegaan dit hadden we niet verwacht.
Nu komt ze over twee weken weer en komt ze met een kleinere trailer om het elke keer stapje voor stapje te begeleiden en om haar weer normaal in een gewone twee paards trailer te krijgen zodat we weer met twee paarden weg kunnen.
We hebben weer goede hoop gekregen en we zijn echt dolblij met Annemarie wat is ze goed wij raden iedereen aan als er iets met trailerproblemen is raadpleeg haar echt waar ze is in een woord geweldig.

That's me *LOL*

Was echt een leuke ervaring en fijn dat het allemaal goed was gegaan! Bedankt nog voor de warme ontvangst, lekker balgehakt, broodjes en de soep!

konyntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 01:28

Haha! Niks te danken,jullie bedankt,het was een hele fijne dag en jenneke en ik hebben er veel van geleerd.We kijken nu al uit naar jullie volgende bezoek,en pebbels ook! Knipoog

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:27

Leuk dat iedereen zo zijn eigen mening heeft. En dat moeten we vooral zo houden, want dat maakt het leven interessant en blijven we leren! Voor mij is het wel belangrijk dat je onderwerpen met respect kunt bespreken. Vandaar dat ik niet in ga op enkele opmerkingen die af en toe geplaatst worden. Voor mij is het belangrijkste dat ik de eigenaren kan uitleggen wat en waarom en dat het paard laat zien dat het klopt wat ik zeg. Tot volgende week, gaan we weer verder oefenen!
Groeten,

Annemarie

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:56

Annemarie WAY THE GO !!!!!!!!

konyntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:17

Haha!
Annemarie van der Toorn (Deel 2)
Hallo Allemaal,
Gisteren is Annemarie weer bij ons geweest,om half twee kwam ze bij ons.We zaten alweer vol spanning te wachten wat er zou gebeuren.Toen ze kwam vertelde ze bij een bakje koffie wat ze met pebbels wilde doen.Ze wilde eerst pebbels op haar eigen trailer zetten,en als dat goed ging wilde ze proberen haar op onze trailer te zetten.Na de koffie gingen we naar buiten,en jenneke en ik gingen naar pebbels om haar de beenbeschermers om te doen.In die tijd brachten annemarie en de mannen de hekken naar buiten om de trailer vrij te maken.Toen ze klaar waren begon annemarie eerst om pebbels haar petje op te zetten,dit is tegen bescherming van haar hoofd als ze omhoog komt.Daarna begon ze met pebbels rondjes te stappen en zette pebbels toen op de trailer.Pebbels vond het allemaal wel goed,en liep als een mak lammetje achter haar aan.Op de trailer deed annemarie de deurtjes dicht die er in zaten zodat ze iets nauwer kwam te staan.Daarna liet annemarie haar even staan voor ze pebbels weer uit laade.Dit herhaalde annemarie een paar keer voordat ze met pebbels weg reed.Joost shirley en ik bleven achter om te wachten.Toen ze terug kwamen stak annemarie de duim al omhoog.Yes het was goed gegaan!Toen ze uitstapte zei ze nou moet pebbels eerst een beetje bix hebben,en op de trailer opeten,niet meteen van de trailer af.Toen pebbels haar bix op had laade annemarie haar voorzichtig uit de trailer,en zette haar op stal.Ze zei nou laten wij haar even staan en gaan wij eerst even om een bakje.Onder de koffie zei ze nou wil ik straks proberen om pebbels op jullie trailer te zetten,als jullie het tussenschot uit de trailer halen.Henk zei die hebben we er al uit gehaald,en mijn zoon heeft twee stangen gelast,een voor en een achter.Dat is mooi zei annemarie.Na de koffie haalden we pebbels van stal en had henk onze auto al voor de trailer gezet.Annemarie begon eerst weer rondjes met pebbels te lopen,maar toen ze haar op de trailer wilde zetten kon je zien dat pebbels wat gespannen was.Ze laade pebbels een paar keer op en af de trailer totdat het goed ging,toen reed annemarie langzaam weg.Dit keer bleef jenneke bij ons achter en was shirley mee.Nou zei jenneke en joost dit weet ik niet of dit wel goed gaat omdat ze dat aan de blik van pebbels konden zien dat ze wat gespannen was.Vol verwachting keken we naar ze uit totdat ze terug kwamen.En wat bleek?Het was goed gegaan SUPER!Ja zei annemarie juich niet te vroeg we zijn er nog niet,maar wel op de goede weg.Jullie krijgen een schema van mij,en gaan met pebbels oefenen totdat ze gewoon weer op een tweepaardstrailer kan,met een paard naast haar.Nou dat vonden jenneke en ik wel goed.Pebbels eerst weer wat bix gegeven in een emmer,en toen in haar stal gezet.Daarna gingen we met zijn allen wat drinken,en annemarie was al druk aan het schrijven met een schema.Ze maakte voor ons Het Stappenplan:*Regelmatig alleen laden zonder weg te rijden,5-6 keer erop dan lekker weer op stal zetten.Af en toe eten geven op de trailer.Af en toe de trailer volledig afsluiten.*Met het rijden.Eerst 2-3 keer laden dan rustig afsluiten.In het begin korte stukjes rijden.Zo langzaam mogelijk door de bochten.Steeds verder uitbreiden.*Vervolgens in de buurt gaan rijden,mocht het laden moeilijk gaan dan kan je naar huis gaan lopen.Ook daar eerst een paar keer op en af de trailer.*Nooit direct lossen,even pebbels laten staan,geef haar wat lekkers te eten niet uit de hand.*Rustig de trailer open maken,en dan nog zeker 2-3 min. laten staan.Af en toe rammelen met de stang,dan rustig er uit halen.Pebbels op stal zetten,en niet meteen eten geven.Jeetje wat een schema, maar jenneke en ik hebben er zeker zin aan en gaan ervoor,zodat we straks weer met haar naar wedstrijden kunnen.Annemarie zei en wil het niet lukken bel me en ik kom.Onverstelbaar wat staat zij voor iemand klaar terwijl ze de mensen niet eens kent,ik denk dat we nog heel wat van haar kunnen leren!Jenneke en ik hebben ons daarom ook opgegeven voor een curcus van haar waar we heel veel zin in hebben.Ja,Annemarie je bent een kei,heel erg bedankt wat je voor ons en pebbels natuurlijk hebt betekent.We gaan zeker oefenen met pebbels en ik houd jullie op de hoogte hoe dat gaat aflopen!

Groetjessssss Colette

konyntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:23

hier nog even een paar foto´s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 08:44

Het was weer een geweldige dag gisteren .
we kunnen over een tijdje weer naar wedstrijd dit is helemaal geweldig.
Dan kan Pebbels ook mooi mee naar de cursus van haar.
We gaan druk trainen.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 17:02

vandaag proberen we het weer eerst gaan we haar vandaag een aantal keer op en af de trailer doen en daarna alles afsluiten en haar eten op de trailer geven.
We houden jullie op de hoogte hoe alles gaat.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:41

toppie ik hoor het graag leuk om te zien hoe jullie vorderen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:34

Wauw mag ik vragen wat zoiets nou kost? mag ook via PB. Knipoog

konyntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:56

Citaat:
Wauw mag ik vragen wat zoiets nou kost? mag ook via PB.

Bloos Ik denk dat ik dit wel mag zeggen van annemarie,ze heeft hier bij ons helemaal niks voor gevraagd!!! Haha!
Daarom snap ik niet waarom sommige mensen zo negatief kunnen zijn!
Annemarie is er gewoon voor de paarden met heel haar hart,en ze vindt het fijn om te helpen en dat straalt ze ook zeker uit.
Annemarie nogmaals bedankt,en we houden je zeker op de hoogte hoe het gaat met pebbels.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:38

Ik ben het echt helemaal met je eens. Toen Annemarie bij ons kwam heb ik een keer niet hoeven te betalen en de andere keren heel weinig. Een les kost je nog meer. Ben haar nog altijd dankbaar. Dus zo kan het dus ook. Want sommige vragen bedragen daar schrik je je echt rot van.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:57

Wowww wat super dat de 2e keer weer goed ging!

Heerijk gevoel is dat he Knipoog

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:49

Grandioos zoals dit verlopen is zeg, Toppie van Annemarie!!!!
Ik hoop dat dit met Dapper ook nog eens gaat lukken, maar zo jullie verhalen te lezen dan moet het mij toch ook gaan lukken mits Dapper hetzelfde heeft als Pebbles ?
Maar fijn voor je Jenneke dat je weer zorgeloos op wedstrijd kan, die blik in de ogen van je paard zegt je genoeg toch of je door moet gaan of moet stoppen.
Annemarie heeft voor het eerst met een shire gewerkt en dat was Dapper, vastgenageld bleef die tientonner staan aan de grond en met geen mogelijkheid te laden, dat heeft Annemarie toch wel even voor elkaar gekregen hoor, het is nu alleen het reizen nog dan staat hij helemaal nat bezweet op de trailer en daar wil ik ook vanaf.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:19

Super dat het zo goed gaat, maar je moet Unique niet laten staan hoor, die heeft zoveel talent!! Lachen

konyntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:03

Citaat:
Ik hoop dat dit met Dapper ook nog eens gaat lukken

Knipoog Zeker weten dat het jouw ook gaat lukken,Heb je het schema gezien?
aan jouw verhaal te horen heeft dapper hetzelfde.Probeer ook eens te oefenen,haal eerst alles uit je trailer,en probeer het wat heb je te verliezen? Pling
Veel succes en ik hoor wel als het lukt Knipoog

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:24

Ja Colette het schema heb ik gezien, alleen ben ik niet tegen gekomen of Pebbles los stond nu in de trailer of toch vast, misschien heb ik erover heen gelezen ?
Ik ben dan zo'n paniekhaas als hij los moet staan en als hij gaat omdraaien en naar buiten gaat kijken onder het rijden, jaja doemdenkertje!!! Haha!
Ik heb een grote tweepaardtrailer die ook al extra hoog is gemaakt doordat de shires erg groot zijn, ik wilde niet dat hij zijn hoofd zou stoten met instappen.

Colette offtopic, weet jij dat Dandy de shire die ik heb altijd samen met Pebbels heeft gestaan bij de vorige eigenaar ???