Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Snoevie schreef:bedankt voor je tips,ik blijf lekker met een krukje opstappen.
laat anderen maar kijken
) maar het is met een hoog staande volle maan en heldere lucht té mooi om te laten lopen. Zal de heen-en-weer-wolf in me wel zijn
Dus, bruiskneiter van 1000 mg. paracetamol en naar de wei. 'Wie wil er mee?'
) zwaai van het paard. Superknuf-voor-superpaard-en-eerst--singel-los.
Ánimo chicas, ¡A3VT!!!!!!!!!!!!!! = gá er voor.
patsy1983 schreef:hieronder een foto van de opstapbeugel
Snoevie schreef:maar ik vind het toch vervelend,en zou ook weleens zonder hulp erop willen klimmen.
Ze blijft netjes staan en wacht totdat ik helemaal zit.Snoevie schreef:ja daar heb je een punt,HC.
het ging mij er ook om dat ik niet zo aan een kant van mijn paard zou hangen,daar verandert een opstap-stijgbeugel ook weinig aan
OoappeloO schreef:Om op mijn verzorgpaard te komen doe ik de linker beugel 3 gaten langer; ga ik met mijn rug richting haar hoofd staan; pak met mijn linker hand voor beet en mijn rechter achter; neem 3 "sprongetjes" totdat ik opzijn van der sta; en klim in een beweging met zwaai erop !
) en zo kon ze lekker oefenen.. haar (verzorg)paard was nl wat minder geduldig (en groter
). Het ging haar daarna echt veel makkelijker af.hennyvanamon schreef:hallo ik heb een tip, als je iets zwaarder bent is het altijd goed om op te stappen met een krukje, omdat je dan zo weinig mogenlijk je paard belast, maar ook je eigen knieen/rug, dus je bent gewoon super bezig, wat je wel kunt doen is ook eens rechts op te stappen valt niet mee , en altijd even met hulp doen oefening baart kunst, en bij zwemmen worden je benen ook wat getraind en soepeler van, succes. henyy amon.
fjordido schreef:een vriendin van mij heeft geoefend met mijn fjord..
patsy1983 schreef:Hey,
De leverancier nedrinum heeft een opstapstijgbeugel, dit is een beugel waar je een verlengstukje kan naar beneden klappen waardoor je beugel toch een 20 cm langer is voor het opstappen.
hieronder een foto van de opstapbeugel
Groetjes Patsy
Huertecilla schreef:fjordido schreef:een vriendin van mij heeft geoefend met mijn fjord..
Oefening baart kunst, klopt. Doch als opstijgen een belasting voor het paard is, waarom dan oefenen met een paard? Een hek werkt ook toch?! Kun je naar hartelust oefenen zonder dat het paard iets schrap hoeft te zetten.
HC
fjordido schreef:hij is niet van suiker hoor.. en hoe stel jij je dat oefenen met een hek voor? kan je daar een zadel op vastmaken dan?