Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Anne_GTI schreef:Een hekje/boompje omschoppen die je voorlezer weer op moet zetten. Tijdens het om de baan rijden op het engste punt je voorlezer snel de peesjes af laten halen. (kan het paard even rustig kijken)
*denkt nog even verder welke trucjes ik weleens gezien heb*

Angelo schreef:SoldaatxDees schreef:Ik wacht altijd tot mn paardje een beetje rustig is geworden voor ik begin .. Mn moeder loopt dan extra sloom enzo .. zodat ik meer tijd heb ...
juist, of jij en je voorlezer kijken expres niet in de richting van de jury, zodat niemand het begin signaal kan zien....
Ik geef ook altijd wel een rondje extra, maar als alles op starttijden is gezet, moet je hier wel rekening mee houden. Vind het zelf trouwens ook nooit prettig als ik direct moet beginnen.
)
Ik hoop dat meer jury`s daar toch wel rekening mee gaan houden
Ookal is zoiets heel erg moeilijk.
Noukie schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik me behoorlijk kan irriteren aan juries die de paarden die zichtbaar spanning opbouwen nog even extra tijd geven. Fijn voor die ruiters en paarden begrijp me niet verkeerd, maar uiteindelijk aardig krom. Ik heb een dier wat veel spanning opbouwt, en echt bang kan zijn, maar dit altijd onzichtbaar voor de buitenwereld doet. Hij lijkt redelijk kalm, maar ondertussen slaat alle spanning naar binnen ipv de spanning te uiten. Jury kan dit niet zien, denk tdat het paard wel nuchter is en ik mag meteen beginnen.
Heel fijn, alleen ook ik heb dat extra rondje soms best nodig!
Heb het zelfs zo extreem meegemaakt dat de gene voor mij dik 5 minuten kreeg en alsnog haar proef niet kon rijden daarna. Maar bij mij werden die 5 minuten ingehaald, want "braaf" paard. Draafde binnen en ze stak dr hand op, dus snel 1 rondje rechtsom en begonnen (en ging echt om 5jrg paard in B proef). Uiteindelijk ging hij braaf rond, door spanning wel wat stug, maar draaide 1x om in een hoek, wat ook keihard met een 3 werd afgestraft. Het verschil tussen 2e en 3e plek (en een euro of 10)
Kortom: iedereen gelijk behandelen, jammer dan als je paard spanning opbouwt. Kost je misschien een paar keer je proef, maar als je als ruiter niet al teveel reageert en gewoon rustig rijdt zonder je echt zorgen over de onderdelen te maken kan je naar mijn mening ook als de proef begonnen is je paard redelijk van zn spanning afhelpen... En ja, dat kost je een paar keer punten, maar als je zo'n dier eenmaal vol vertrouwen hebt zal je over het algemeen die punten ook wel weer terug pakken.
Roosje_ schreef:Ik vind dat iedereen gelijk moet worden behandeld.
Of iedereen een rondje extra, of niemand.
Een eerst braaf uitziend paard kan na 10 rondjes ook een keer schrikken.
Lowara schreef:ik heb de laatste keer pas een topjury gehad bij de selecties!
ik was doodnerveus en mijn voorlezer snapte het even allemaal niet meer.
ik mocht gewoon 3X opnieuw beginnen van de jury omdat ik steeds verkeerd reed of mijn voorlezer gewoon niets zei
Hij gaf zelf aan dat ik maar even lekker een rondje extra moest ronddraven om de zenuwen even de baas te worden.
echt zo aardig, had dit niet verwacht omdat ik zo toch ruim 4 minuten extra in de ring heb gehobbeld door al die rare fouten.
aan het eind kwam hij zelfs bij elke combinatie even uit het hokje voor een persoonlijk nawoord, kom je ook niet meer snel tegen
fresco schreef:Hier nog een jury die zich aan dat soort dingen kan ergeren ( mensen die bv. net doen alsof ze je niet zien).
Verder houd ik er soms wel rekening mee, vooral met echt jonge paarden.
Wat heb je er aan om zo'n dier de stress in te jagen terwijl een rondje extra in de baan een heleboel spanning op kan lossen?!
Nee, hoor zolang het allemaal binnen de perken blijft kan er veel volgens mij bij veel juryleden.
) zullen ze hem niet aanmerking als "gespannen" en krijg ik mooi dat extra rondje niet..
. Hij word bijvoorbeeld helemaal panisch voor die juryhokjes. Kantines, versieringen ect. maakt allemaal weinig uit maar hokjes, phoooeee
.
Ik verwacht eigenlijk de laatste, aangezien ik hem niet echt aanpak in de ring....
Angelo schreef:Een belletje gaat een beetje moeilijk als je in een afgesloten ruimte zit.
femiaans schreef:Angelo schreef:Een belletje gaat een beetje moeilijk als je in een afgesloten ruimte zit.
Moet je eens zien als je met dat belletje tegen het raam tikt![]()
Maar dat is dus gekheid ( voor iedereen dáár weer over gaat vallen) Maar als het mogelijk is schuif ik echt het raam open. Is dat niet het geval tik ik echt tegen het raam. Je zit anders echt als Jan Doedel te zwaaien in de hoop dat er eens eentje opkijkt. En daar pas ik dus voor. Daarbij zet ik het dus echt op het protocol.Mocht ik de combinatie later op een andere wedstrijd tegenkomen ( wat regelmatig voorkomt) zijn ze alsnog aan de beurt. 45 seconden en klaar.

( Moet je eens zien wat ik over vierslaggalop te vertellen heb!
) femiaans schreef:
Thats me( Moet je eens zien wat ik over vierslaggalop te vertellen heb!
)