Achterzeil open of dicht!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Achterzeil open of dicht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:38

beantsje schreef:
80 km/u is de maximumsnelheid, niet de minimumsnelheid!
Als ik 80 of 75 of 70 wil rijden, dan doe ik dat en laat me niet opfokken door zo'n vrachtwagen. Wachten ze ook maar even...

Ehm, langzamer rijden kan je op een boete voor onnodig hinderen komen staan!! Bovendien is de MINIMALE snelheid op de autosnelweg 70km/h.
Het is niet alleen irritant voor de vrachtwagens, ook voor andere weggebruikers, die steeds weer moeten inhouden voor die inhalende vrachtwagens. Bovendien krijg je elke keer dat je wordt ingehaald een duw opzij vanwege de luchtverplaatsing. Dat is erg oncomfortabel voor je paard. Het is dus zowel in je eigen belang als in het belang van je medeweggebruikers om op snelheid te rijden.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:05

Ik heb het zeiltje altijd open, geen enkel probleem, paarden reageren niet meer op vrachtwagens. Ik rijd wel altijd tussen de 80 en de 85, vind het irritant om steeds ingehaald te worden door vrachtwagens.

Minimale snelheid op de autosnelweg is overigens de helft van de maximale snelheid dus 50 of 60 kilometer per uit, maar of het verstandig is om dat te gaan rijden is nog maar de vraag......

ZIPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:10

Altijd zeiltje open. Alleen bij heel slaecht weer dicht.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:18

ik rijd zelf altijd gemiddeld rond de 90 als het kan.
Heb een dikke automaat die steeds wil terugschakelen en opschakelen als ik rond de 80 rijdt.
Voor mijn eigen comfort en paard dus die 90.
En inderdaad heb ik dan geel last van de achterop duwende vrachtwagens of inhalende vrachtknotsen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:41

ikke schreef:
beantsje schreef:
80 km/u is de maximumsnelheid, niet de minimumsnelheid!
Als ik 80 of 75 of 70 wil rijden, dan doe ik dat en laat me niet opfokken door zo'n vrachtwagen. Wachten ze ook maar even...

Ehm, langzamer rijden kan je op een boete voor onnodig hinderen komen staan!! Bovendien is de MINIMALE snelheid op de autosnelweg 70km/h.

Minimumsnelheid op de autosnelweg is 60 km/uur. En op de autoweg 50 km/uur. Althans, een jaar geleden, toen ik de theorie voor mijn motorrijbewijs gehaald heb, nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:21

Maar hoe dan ook, wie wil er nu van die tientonners in de nek hebben hangen?
Rij gewoon met hun snelheid mee, is prettiger voor iedereen.
En vergeet niet dat je eigen teller altijd teveel aan geeft.
De vrachtwagens zijn geeikt

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:42

Vrachtwagens zijn irritant....en snappen niet dat als ze met hun neus praktisch in de trailer staan (als je voor een stoplicht staat) dat een paard dat niet zo grappig vindt...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:05

Ik heb hem altijd open, of het moet echt stormen.
Moet wel eerlijk bekennen dat mijn paar dniks geeft om vrachtwagens e.d
Ook heb ik als het kan, de raampjes aan de voorkant open, zeg maar schuin dat je de binnenste naar binnentrekt en zo de wind er niet direct in kan waaien maar de paarden wel frisse lucht kunnen ruiken.
Ik huur altijd een trailer dus dit kan niet altijd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:59

runningkawa schreef:

Huh, sinds wanneer heb je bomen bij je in een vrachtwagen Tong uitsteken
Maarre, geIJkte tellers zijn niet alleen voorschrift, het is een APK-afkeurpunt!!

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:21

Wij hebben altijd het zeiltje open, die van mij word erg onrustig als ik het zeiltje dicht doe.
Daarom doe ik het zeiltje ook alleen maar dicht als het slecht weer is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:28

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:59

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:07

Als mijn paard in de trailer staat, heb ik bijna altijd het zeiltje open, een uitzondering bij behoorlijk slecht weer.
Wel zorg ik dat dan de raampjes voorin open zijn, op de kiepstand, bovenkant dichtgeklapt en onderkant opengeklapt.
Anders heb ik vaak beide kanten van het raampje opengeklapt.
Open kunnende raampjes vind ik dan ook een belangrijk punt bij een trailer, net als het zeiltje trouwens.
Want mijn trailer staat buiten gestald het hele jaar door, dus ook met slecht weer, dan doe ik het zeiltje dicht en de raampjes op kiepstand.

Mijn paard vind trouwens het zeiltje open of dicht doen terwijl zij in de trailer staat helemaal niet prettig (om de reden dat zij dat zeiltje eng vindt), maar daar moet ze dan maar gewoon aan wennen. Het verschil met zeiltje open of dicht rijden merk ik niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:08

runningkawa schreef:
Maar hoe dan ook, wie wil er nu van die tientonners in de nek hebben hangen?
Rij gewoon met hun snelheid mee, is prettiger voor iedereen.

naaaah werd een tijd terug door een vrachtwagen ingehaald terwijl ik op de teller 90 reed en om Tom 82......... maar was net of ik stilstond Lachen

maar ik rij inderdaad altijd met het grote verkeer mee........ wat dat betreft hou ik me niet aan de snelheid maar aan de veiligheid.

Over zeiltje dicht........ bij dieren die nog niet zo 'gewend" zijn om vervoerd te worden gaat het zeiltje dicht......... bij dieren die het wel gewend zijn gaat het open.

en dan nog ligt het aan het paard Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:09

Dat was dan ook een geeikte ipv geijkte, daar lag het aan Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:11

geloof ik zomaar Lachen Lachen Lachen

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:41

SymO schreef:
Ik laat het zeiltje altijd open en bij kou doe ik gewoon een dekentje op.
Mijn paard raakt in paniek als ik het zeiltje dicht doe, dan hoort hij alles, maar ziet niks...

bij mij paard is dat precies hetzelfde.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:00

Als het heel dichtbij is blijft die meestal open en in de winter heeft ze toch een deken op.
Is het ver weg of moeten we over de snelweg dan doen we het zeiltje dicht omdat soms de vrachtwagens wel heel dicht achter je komen rijden en dat vind mij paard niet zo fijn Knipoog

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:56

bij ons gaat de achterkant eigenlijk nooit dicht

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:59

Ik heb het zeiltje altijd open, omdat ze er superbang voor is als ik dat ding alleen al dicht probeer te krijgen (ligt aan het geritsel enzo, misschien zou het bij zo'n klep wel lukken). Ze weet dan echt niet in welk hoekje ze kruipen moet, dus vind ik het beter om het zeiltje maar gewoon open te laten Lachen

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:45

Wij hebben het ook altijd open en ik denk niet dat het veel verschil maakt. Er zijn ook mensen die zeggen dat het slecht voor de oren van het paard is als je het zeiltje open laat maar dat is volgens mij ook niet waar

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:59

maar we hebben het wel over vrachtwagens die er te dicht achter zitten, maar er zijn ook "gewone" automobilisten die met hun neus in de trailer hangen en dan lopen te seinen dat je 80-90 rijdt, waar je 100-120 max. mag.
die klaverblaadjes (op de snelweg, die hele scherpe bochten in de vorm van klaverblad, als je het op de kaart/ Navigatie ziet). probeer ik altijd met 20 km/u te nemen. niet alleen om de trailer in die bochten zo recht mogelijk door de bocht te krijgen, maar ook om het overige verkeer achter mij er op attent te maken, dat ze niet moeten lopen dollen op de snelweg.

Maar een auto die voor het verkeerde stoplicht staat te wachten (op rood dus) en jij rijdt op de baan er naast en hebt groen licht, en dan komt een paar meter voor je neus in 1x die auto naar links zetten, om maar even door het groene licht van de andere rijbaan te gaan. (zoals jullie wel zullen verwachten heb ik dit dus mee gemaakt.) Het slechtste wat je kan doen is op de rem trappen, dus dan maar gas los en op goed geluk op de koppeling iets af laten glijden. Toen ben ik achter die auto aangegegaan, en hij stopte voor mij op de vluchtstrook, dus ik auto + trailer erachter gezet en uitgestapt, ik was me toch een partij link en ben me daar toch uit mijn plaat gegaan... en toen ging diegene nog bijdehand lopen doen dat ik maar op moest letten en eens rustig moest doen en op mijn woorden moest letten en dat hij/zij niks fout deed, en dat het diegene niet interesseerde dat er een paard achter in stond van een x bedrag. Ik ben echt de hele dag opgefokt geweest, en als ik er aan denk nog, ik kon diegene wel schieten zeg, wat was ik kwaad. Had mezelf ook nog niet zo meegemaakt eigenlijk tegen ander verkeer.. (dit zei patrick)

Bo0wiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:18

Ik heb hem in de winter altijd dicht en in de zomer open..Tong uitsteken

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:27

Ik heb ook vaak het zeiltje gewoon open. Helemaal als ze met z'n 2en erop staan, anders wordt het zo benauwd. Bij erg slecht weer doe ik hem wel dicht maar dan de raampjes vooraan wel een stuk open.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:58

Ik heb hem nooit dicht....weet je wel hoe warm het dan kan worden in de trailer? Kou gaan ze niet dood aan hoor! Alleen met zwaren hagel en regen is het wel fijn om het zeil dicht te hebben. Het is meer iets voor als je trailer buiten staat. Dan is het handig dat ie dicht kan.