Kalfslederen of rundlederen rijlaars.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oliviaatje

Re: Kalfslederen of rundlederen rijlaars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:09

welke rijlaars is dat dan Biepje?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:18

kivas schreef:
Dan zijn wij het hier duidelijk niet met elkaar over eens... Zoals ik hiervoor ook al meldde is het idd zo dat het contact met kalflederen laarzen beter is, zijn soepeler en zitten daardoor fijner, sluiten beter aan, echter slijten ze wel eerder (heb er ervaring mee! en de verschillen duidelijk gezien!).. En uiterraard moet je je laarzen goed bijhouden, maar dat moet met alle laarzen, wat voor leer ook!!

@Oliviaatje: misschien voor jou kalfsleder dan toch beter aangezien je erg veel contact wilt hebben met het paard.. Zou verder gewoon even in de ruitersportzaak bij je in de buurt gaan informeren en een aantal rijlaarzen aanpassen, denk dat je dan ook een betere keus kunt maken!

Sorry... maar wie wil er nou geen contact met het paard Verward

Kalfsleer slijt helemaal niet eerder... ze schuren aan de binnenkant af en that's it. Als jij het anders hebt gezien, dan ben jij de uitzondering op de regel. Mijn ervaring is dat kalfsleer absoluut niet onder doet qua levensduur.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:46

Biepje schreef:
Ik heb een combinatie van kalfsleer en rundsleer van Cavallo, wat ik persoonlijk heel goed vind Ja ! Ze gaan lang mee, maar zijn ook lekker soepel.

Volgende maal zal ik ook wel eens gewone kalsleren proberen, maar ik kan je de combinatie zeker aanraden!

Wat voor laarzen zijn dit dan?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:39

waars. bedoelt ze gewoon kalfsleer gevoerd, en de buitenkant rundleer. Dat is heel normaal hoor!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:05

Aimee schreef:
kivas schreef:
Dan zijn wij het hier duidelijk niet met elkaar over eens... Zoals ik hiervoor ook al meldde is het idd zo dat het contact met kalflederen laarzen beter is, zijn soepeler en zitten daardoor fijner, sluiten beter aan, echter slijten ze wel eerder (heb er ervaring mee! en de verschillen duidelijk gezien!).. En uiterraard moet je je laarzen goed bijhouden, maar dat moet met alle laarzen, wat voor leer ook!!

@Oliviaatje: misschien voor jou kalfsleder dan toch beter aangezien je erg veel contact wilt hebben met het paard.. Zou verder gewoon even in de ruitersportzaak bij je in de buurt gaan informeren en een aantal rijlaarzen aanpassen, denk dat je dan ook een betere keus kunt maken!

Sorry... maar wie wil er nou geen contact met het paard Verward

Kalfsleer slijt helemaal niet eerder... ze schuren aan de binnenkant af en that's it. Als jij het anders hebt gezien, dan ben jij de uitzondering op de regel. Mijn ervaring is dat kalfsleer absoluut niet onder doet qua levensduur.

Ik wil niet heel vervelend zijn hoor, maar vanwaar haal jij dat ik geen contact met mijn paard wil?? Ik heb een heel goed contact met me paard! Heb daar de kalfslederen laarzen niet voor nodig, rijd lekker met mijn rundlederen laarzen!!

Ze vroeg meningen over runds of kalfs.. Onze meningen verschillen, maar dat betekent niet dat mijn mening niet juist is (alleen maar omdat deze niet aan die van jou voldoet)!! Dit is mijn mening en ik ben van mening dat kalfslederen laarzen wel degelijk eerder slijten!!

TS gaf aan zoveel mogelijk contact te willen met het paard, dan staat de keus in het algemeen voorop voor kalfleder, dit omdat deze soepeler zijn en daardoor eerder naar je been gaan staan!
Ik merk niet veel verschil en vind mijn laarzen top! ook heb ik een goed gevoel/contact met mijn paard!!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:02

Euh, volgens mij heeft ze nooit beweerd dat jij geen contact met je paard wil. Ze zegt alleen: wie wil er nou geen contact met het paard (als reactie op: ... aangezien je erg veel contact wil hebben met het paard)

@ krumel: oke dan snap ik het, is ook wel het meest logische wat ik kan bedenken..

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:44

maar volgens mij hebben eigenlijk alle lederen laarzen dat Knipoog achja, kan me niet voorstellen dat er ineens halverwege een naad zit waar het kalfsleer ophoudt en het rundleer begint ofzo Knipoog

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 01:01

Mareska schreef:
CaroleKlomp schreef:
Ik heb zelf kalfsleer en die zitten geweldig. Ik kan niet vergelijken omdat ik geen ervaring heb met runderleer. Wel merk ik dat de pl3ekken waar de druk van je kuit het paard raakt, lelijk en dun is geworden. Ondanks dat ze mij goed bevallen, twijfel ik nu wel tussen rundleer en kalfsleer.

De Niro Boots zien er op het plaatje erg mmoi en sierlijk uit. Weet jij op ze die inmiddels ook op maat maken?

En hoelang heb je ze al?

Ik prefereer kalfsleder, maar ik heb geen zin om na een jaar weer nieuwe te kopen. Of dat ze na een jaar lelijk zijn.

Het liefst zou ik meer berichten als die van Aimee willen lezen Tong uitsteken Die overtuigen mij Haha!

Onmiddels heb ik ze ongeveer 6 jaar. Ze zitten nog prima, wel een paar keer de zool layen vervangen. Alleen bij de huit waar je drijft zijn ze niet meer mooi. Het leer is daar gewoon beschadigd. Ze zijn dus nog functioneel, maar niet meer zo mooi om te zien.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:32

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:56

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:18

ja ik poets ze best vaak maar als da opgedroogt is na een half uur ofzo dan zien ze weer dof haha

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:37

Schoensmeer erop, laten drogen, uitborstelen (dan zijn ze inderdaad dof). Vervolgens uitgebreid met een pantykousje oppoetsen, dan pas gaan ze glimmen... maar dan blijven ze ook glimmen. Hoe vaker je dit doet, hoe meer het glimeffect werkt.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:39

Mijn voorkeur gaat naar kalfsleer, ik vind het inlopen namelijk een ramp.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:30

Marlou_ schreef:
ik heb deze: http://www.rijlaarzen.nl/rectiligne/rectilignewien.htm
maar ze zijn zo dof en ze glanzen niet. is eigelijk het zelfde haha maar ben er verder heel tevrede mee!!

heb je misschien een foto ervan?? Ik ga woensdag nl ook voor deze laarzen kijken...

Ik heb persoonlijk een voorkeur voor kalfsleer, maar ik ga woensdag ook gewoon passen en kijken wat met passen het lekkerste zit. Het is met alles een persoonlijke voorkeur denk ik, ik heb niet het idee dat de ene veel slechter is dan de ander, maar door de soepelheid is kalfsleer denk ik wel gebruiksvriendelijker.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:48

Mijn oude rijlaarzen zijn van Petrie en van rundleder. Erge stijve dingen en hebben mij bijna een jaar gekost om in te rijden.Ik wachtte dan ook totdat mijn blaren weer over waren...
Heb sinds januari van Cavallo de Winner Plus.Die zijn veel soepeler, maar niet volledig van kalfsleder, dacht ik. Ze hebben wel een rits tot aan de hak, de pasvorm is hierdoor veel beter. Ik heb er geen blaar van gehad, en kan er hele dagen op lopen. Heb ze in het begin veel naar mijn werk aan gehad. Geen centje pijn aan de voeten, alleen mijn beurs was wel leeg. Ze kosten namelijk Geld, geld! 445 !!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:07

dat scheelt dan wel heel erg veel met de gewone winners (nml maar 270 euro ong.)

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 23:24

hoe zijn de gewone winners dan?

ik vind zelf de Petrie Anky's mooi, heeft iemand daar ervaring mee?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 02:10

Ik heb zelf rundleren laarzen heb hier gewoon goed contact met het paard mee. Kalfsleer zou voor mij niet geschikt zijn, ik moet wel een sterke laars hebben omdat ik altijd overal doorheen bagger en niet al te goed voor mijn laarzen zorg. Ik denk dat kalfsleer daarom voor mij niet geschikt zou zijn, vandaar mijn keus voor rundleer. Kalfsleer is dan ook nog eens veel duurder en dat geld heb ik persoonlijk er niet voor over Knipoog

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:07

hey Loes!

Ja ik heb ze en ze bevallen super alleen de binnenkant van de laars slijt nu wel een beetje ik heb ze sinds mei 2006, en het leer is lekker soepel.

groetjes Charlotte

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:01

Oliviaatje schreef:
hoe zijn de gewone winners dan?

ik vind zelf de Petrie Anky's mooi, heeft iemand daar ervaring mee?

Kijk even naar de eerdere berichten van itisi73.. Die heeft ze ook..

annie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:03

ik zou gaan voor rundsleren laarzen. kalfsleer sleit eerder en is veel duurder

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 20:22

Heey charlotte!

Ik snap het niet helemaal, heb jij nou ook de petrie anky's? Schijnheilig

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:47

Hey,

Ja, ik heb de petrie Anky Haha!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 09:52

ow! en, hoe bevallen ze in onderhoud, en zakken ze niet te veel in? (tuurlijk elke laars zakt in, maar zakken deze niet extreem in, of zijn ze juist helemaal niet in te lopen?) en hoe rijden ze? voel je je paard goed? en hoe zitten ze?

wauw wat een vragen Haha!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:07

Ik ben zelf ook zo in twijfel welke ik zal nemen.
Aangezien rundleder langer mooi blijft en steviger is vind ik dat wel een goede keus,
maar klafsleder looptje weer makkelijker in en zijn erg fijn soepel, wat ik zelf ook prettig vind.

Ik rij zelf met een springzadel en ben bang dat als ik (dressuur)rijlaarzen koop, dat het in mijn knieholte begint te drukklen, omdat ze erg hoog van achteren zijn.

Iemand ervaring???

Want anders moet ik zeker een spring type laars nemen!...