Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kivas schreef:Dan zijn wij het hier duidelijk niet met elkaar over eens... Zoals ik hiervoor ook al meldde is het idd zo dat het contact met kalflederen laarzen beter is, zijn soepeler en zitten daardoor fijner, sluiten beter aan, echter slijten ze wel eerder (heb er ervaring mee! en de verschillen duidelijk gezien!).. En uiterraard moet je je laarzen goed bijhouden, maar dat moet met alle laarzen, wat voor leer ook!!
@Oliviaatje: misschien voor jou kalfsleder dan toch beter aangezien je erg veel contact wilt hebben met het paard.. Zou verder gewoon even in de ruitersportzaak bij je in de buurt gaan informeren en een aantal rijlaarzen aanpassen, denk dat je dan ook een betere keus kunt maken!
Biepje schreef:Ik heb een combinatie van kalfsleer en rundsleer van Cavallo, wat ik persoonlijk heel goed vind! Ze gaan lang mee, maar zijn ook lekker soepel.
Volgende maal zal ik ook wel eens gewone kalsleren proberen, maar ik kan je de combinatie zeker aanraden!
Aimee schreef:kivas schreef:Dan zijn wij het hier duidelijk niet met elkaar over eens... Zoals ik hiervoor ook al meldde is het idd zo dat het contact met kalflederen laarzen beter is, zijn soepeler en zitten daardoor fijner, sluiten beter aan, echter slijten ze wel eerder (heb er ervaring mee! en de verschillen duidelijk gezien!).. En uiterraard moet je je laarzen goed bijhouden, maar dat moet met alle laarzen, wat voor leer ook!!
@Oliviaatje: misschien voor jou kalfsleder dan toch beter aangezien je erg veel contact wilt hebben met het paard.. Zou verder gewoon even in de ruitersportzaak bij je in de buurt gaan informeren en een aantal rijlaarzen aanpassen, denk dat je dan ook een betere keus kunt maken!
Sorry... maar wie wil er nou geen contact met het paard![]()
Kalfsleer slijt helemaal niet eerder... ze schuren aan de binnenkant af en that's it. Als jij het anders hebt gezien, dan ben jij de uitzondering op de regel. Mijn ervaring is dat kalfsleer absoluut niet onder doet qua levensduur.
achja, kan me niet voorstellen dat er ineens halverwege een naad zit waar het kalfsleer ophoudt en het rundleer begint ofzo
Mareska schreef:CaroleKlomp schreef:Ik heb zelf kalfsleer en die zitten geweldig. Ik kan niet vergelijken omdat ik geen ervaring heb met runderleer. Wel merk ik dat de pl3ekken waar de druk van je kuit het paard raakt, lelijk en dun is geworden. Ondanks dat ze mij goed bevallen, twijfel ik nu wel tussen rundleer en kalfsleer.
De Niro Boots zien er op het plaatje erg mmoi en sierlijk uit. Weet jij op ze die inmiddels ook op maat maken?
En hoelang heb je ze al?
Ik prefereer kalfsleder, maar ik heb geen zin om na een jaar weer nieuwe te kopen. Of dat ze na een jaar lelijk zijn.
Het liefst zou ik meer berichten als die van Aimee willen lezenDie overtuigen mij
Marlou_ schreef:ik heb deze: http://www.rijlaarzen.nl/rectiligne/rectilignewien.htm
maar ze zijn zo dof en ze glanzen niet. is eigelijk het zelfde haha maar ben er verder heel tevrede mee!!
Marlou_ schreef:ik heb deze: http://www.rijlaarzen.nl/rectiligne/rectilignewien.htm
maar ze zijn zo dof en ze glanzen niet. is eigelijk het zelfde haha maar ben er verder heel tevrede mee!!
445 !! 
Oliviaatje schreef:hoe zijn de gewone winners dan?
ik vind zelf de Petrie Anky's mooi, heeft iemand daar ervaring mee?