Doorzitten en dan bloeden ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: Doorzitten en dan bloeden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:07

AndreaB schreef:
Een tijdje terug hebben wij het over dit probleem gehad en toen werd er gezegd dat je beter helemaal geen ondergoed aan kan doen tijdens het rijden.
Ik heb het nog nooit geprobeert, dus ik weet niet of het werkt, maar misschien helpt het wel.

Ik zou wel iets van ondergoed aan doen maar kies dan voor naadloos katoenen ondergoed.

Tessa40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:11

Ik heb jááren probleemloos op een KN gereden, maar toen kwam er een paard waar dat zadel niet op paste. Na een paar omzwervingen een Euroriding Luxor gekocht en...ook ik tot bloedens toe open. Nooit eerder gehad. Naar een echte deskundige gegaan (van Rijs in Zevenbergen) die ontdekte dat het zadel mij totaal niet paste, paard wel. Dus nu een Euroriding diamant. En? Niks meer aan de hand....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:14

Ik had het probleem toen ik nog dressuur reed. Stapte over op western en had tot voor kort dat probleem niet. Sinds kort heb ik een ander zadel voor mijn jongere merrie, en is het weer zover. Vrees dat ik toch aan een ander zadel moet voor haar....

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:48

Gast8253, dat hoop ik ook Haha!

Perenboompie, wist niet goed hoe ik "het" moest omschrijven en wou ook niet met
grof geschut beginnen Bloos .
Klopt, ik heb les, en hele goede zelf (zoals al gezegd ze is naast instructrice ook nog fysiotherapeute)
ze let erg op mijn houding, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik mijn "muts" doorgereden
hebt, Verdrietig en zoals je leest ben ik niet de enige met dit probleem.
Ik zal je tip van "in de steigbeugels staan, bekken kantelen en dan gaan zitten" iig opvolgen, bedankt

Daantjuhhh, als ik zoveel had moeten rijden als jij en dan onder deze omstandigheden had ik dat
niet overleefd, en geen ondergoed aan.......nee, dat is geen optie voor mij Bloos

Femiaans, ik zal de creme zeker proberen !

Ma-rie-tje, ik ga het toch echt eerste met een seatsaver proberen voor dat ik deze drastische
maatregel ga nemen Clown Knipoog

Onyxx, lijkt me verschrikkelijk om alleen met een panty aan te rijden.

Lenneke, is ook zeker een optie, bedankt !

Tess40, over een maand komt de zadelmaker en dan zal ik daar ook zeker aandacht aan besteden.

Cassidy, bedoel je met dressuren meer doorzitten of was het toen ook al een zadelprobleem ?

Hoewel ik het voor mijn lotgenoten onder jullie erg sneu vind, ben ik toch wel blij dat ik niet de enige
ben Bloos Knipoog en dat het niet noodzakelijkerwijs aan mij ligt.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:12

Nee, niet met enkel een panty! Er moet ook nog een broek overheen. Je wilt toch niet dat er elke dag ge*le mannen aan je hekje staan te loeren?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:16

Onyx88 schreef:
Nee, niet met enkel een panty! Er moet ook nog een broek overheen. Je wilt toch niet dat er elke dag ge*le mannen aan je hekje staan te loeren?

proest!!!!!!Ik zie ze al staan langs de bakrand!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:29

Volgens mij zou paardensport dan eindelijk eens meer toeschouwers trekken dan voetje bal Clown

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:18

Misschien wil RTL 5 dat dan wel na 12ven uitzenden Knipoog

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:58

Ook voor als je paard hoogot gooit, zit je heerlijk Knipoog
Met een Schapenbont zadeldinges..

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:01

nou ik heb daar geen last van hoor.
maar heb ook een westernzadel dat scheelt ook. :p
en dan heb ik ook zins kort een bondje en dat is helemaal heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:05

gipsyboy schreef:
dan heb ik ook zins kort een bondje en dat is helemaal heerlijk
James Bondje? Als het in de persoon van Pierce Brosnan of Timothy Dalton is dan snap ik dat je dat heerlijk vindt Tong uitsteken

Edit: sorry flauw grapje kon het niet laten Bloos

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:09

hahaha viezerik haha :p

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:53

Het kan ook zijn dat of je zadel te groot voor je waardoor je teveel van voor naar achter schuift en andersom of dat het te klein is waardoor je "troelala"tegen de boom aanschuift,je hebt toevallig toch geen ainsley zadel wat te klein is want die zadels zijn echt funest voor je "hieperdepiep".

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 09:23

Gast8253, jij weet ook wel wat een lekker ding is Clown Knipoog

Peerenbompie, ik heb een Kieffer Aachen, en ik vind het een heel fijn zadel.
Gisteren zei stalgenootje trouwens dat ik idd in de galop tegen de boom aan
zat te schuiven, ik was van mening dat ik haar vooruit moest duwen met mijn
zit ipv met mijn been Bloos Bloos .
Maar dat is het probleem niet, het gaat mis bij mij met doorzitten, en ik kom
dan echt niet met mijn troelala (hihihihi) tegen de boom aan.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:31

Nouvel schreef:
Dikker maandverband zou ik ook niet doen, dat gaat helemaal schuren en irriteren ben ik bang...

Met maandverband rijd ik me ook gegarandeerd open, bah !

Je mag mijn zadel wel een keer proberen Knipoog is een superzachte KN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:38

Ik heb maar 1 tip, zorg dat je een ander zadel krijgt, eentje die een zachte zitting heeft en groot genoeg is, ik denk nl dat je zadel, de zitting, te klein is en dat je daardoor op het harde deel van de kamer komt. Ook kun je er een gelpadje in leggen, doe ik als ik een bosrit maak. Maar als jij je kapor rijdt, is je zadel te klein voor je bips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:41

yfande schreef:
Gast8253, jij weet ook wel wat een lekker ding is Clown Knipoog

Peerenbompie, ik heb een Kieffer Aachen, en ik vind het een heel fijn zadel.
Gisteren zei stalgenootje trouwens dat ik idd in de galop tegen de boom aan
zat te schuiven, ik was van mening dat ik haar vooruit moest duwen met mijn
zit ipv met mijn been Bloos Bloos .
Maar dat is het probleem niet, het gaat mis bij mij met doorzitten, en ik kom
dan echt niet met mijn troelala (hihihihi) tegen de boom aan.

Dan is het duidelijk dat het zadel niet bij jouw past, kan op het paard passen, kan een lekker zadel zijn volgens jouw. Mijn mening is dat Kieffer knalhard is. Sommigen zweren erbij, maar ga maar eens zadels passen, zoveel merken als je kan vinden, ga eens zadelverkopers af en ga zitten. Ik heb een paar mogen proberen eer ik er eentje kocht. Ik zocht dat een zadel uit in de winkel op het bokje, maar ermee rijden was toch een ander verhaal.

Ik weet niet hoe je rijstijl is, maar ik heb bv heel veel gehad aan een plat zadel om mijn zit te verbeteren. Ik moest toen gewoon op mijn kont gaan zitten en rechtzitten. Toen heb ik een zadel gekocht met meer zit erin, maar mijn zit was wel al verbeterd Een zadel mag niet je zit maken, moet je zelf doen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:46

Ik heb t ook op een kieffer. Op andere zadels niet. Ik denk dat je (wij) gewoon te gevoellig zijn voor zo'n zadel. Ze zijn ook vrij hard !!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:28

Helaas.. slechte mededeling: het gaat niet weer over...

ik heb er ook last van, inclusief ontstekingen...

Om het enigzins dragelijk te houden is indien niet nodig niet doorzitten, goed schoonhouden en sudocreme smeren... Helaas.. is niet anders... Gewoon dunne huid en blijkbaar gevoelig. Ligt niet aan mijn zit of zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:31

Als je het zo erg hebt en het ligt niet aan je zadel of je zit moet je misschien eens langs de gynaecoloog? Misschien dat hij er iets aan kan doen? Als het een kwestie is van te goed of verkeerd bedeeld kan hij je vast wel helpen.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:32

Anoniem schreef:
Als je het zo erg hebt en het ligt niet aan je zadel of je zit moet je misschien eens langs de gynaecoloog? Misschien dat hij er iets aan kan doen? Als het een kwestie is van te goed of verkeerd bedeeld kan hij je vast wel helpen.

Te goed of verkeerd bedeeld???? wil je dat eens uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:33

huum moet je een zadel bontje er op doen niet voor onder het zadel maar er op

peggyloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:44

Ik heb zelf ook het probleem gehad. Ik rij zelf met een hulsebos, daar is de zitting zacht van. Maar zelfs daar heb ik ook het probleem mee, dat ik me eigen stuk rij alleen is het bij mij niet zo erg dat ik ga bloeden. Ik heb nu een gelpad voor op mijn zadel, en dat gaat heel wat beter. Alleen het probleem nu is dat je het in de wedstrijden niet mag gebruiken Huilen waardoor ik na de wedstrijd niet meer fijn kan lopen Haha! Helaas moet ik dus in de L2 doorzitten. Ik hoop dat het ook bij jou gaat helpen als je zoiets gaat kopen. Het ligt dus niet alleen aan Kieffer zoals je leest. Zelfs op een aangemeten zadel kan het.

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:46

Toen ik een zadel liet maken voor mijn pony heb ik de naden die over de boom lopen wijder laten leggen (echt comfortabel) en daar is nog een verzachtende zit in geplaatst. Ik heb nooit meer doorrijdproblemen gehad. Tot nu...ik heb voor een ander paardje een wintec waar ik eigenlijk heel tevreden mee ben maar ik kan echt niet lang stappen op dat ding. Persoonlijk denk ik echt dat het aan je zadel ligt en de gespannen houding die je krijgt vanwege pijn zal je rijstijl zeker niet bevorderen. Een ander zadel is het proberen waard lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:50

creool schreef:
Te goed of verkeerd bedeeld???? wil je dat eens uitleggen?
Gewoon dat je te grof geschapen, ongelijk of scheef of iets in die trant bent. Niet alleen mannen hebben een grote, kleine en/of dikke, dunne hoor. Knipoog