Laverne schreef:Mijn lieve schat is ook een überbitch op stal!
Het is een onwijze schat hoor. Echt, maar haar stal, is haar stal. Ik rijd momenteel niet omdat we vanaf de basis opnieuw zijn begonnen. Onder begeleiding werken we het weer op vanaf de grond. Gaat super. Ik ben duidelijker, consequenter en zij is veel toegankelijker en heeft er plezier in.
Maar haar stal....kom erlangs..oren plat, hoofd naar voor, nek gestrekt en zwiepen met die grote snufferd van d'r![]()
Als ze eet is het helemaal drama, als je in haar stal komt om haar eruit te halen als ze eet, draait ze gelijk met haar kont naar je toe. Haar stal is haar domein! En daar heb ik respect en begrip voor. Als ik haar wil pakken uit haar stal en ze draait haar kont naar me toe, blijf ik rustig in de deuropening staan en al duurt dat een half uur bij wijze van..ik blijf volhouden. Ze kom vanzelf koekeloeren en als ik dan rustig het halster omdoe dan gaat het goed. Niets te overhaast, gewoon met beleid.
Ik heb een stalgenote gehad en die dacht, die ontwormen we wel even...fout gedacht. Madame liet het niet toe. Toen ik haar de dag erop aan het poetsen was en met spuit en al aan kwam, hup in d'r bekkie, geen probleem.
Uitmesten terwijl ze in haar stal staat te eten..de enige die dat kan en mag ben ik. Ik doe het niet graag, maar kan het niet anders ivm tijdgebrek o.i.d. dan is het geen probleem.
Uit de wei halen ging net wat beter, maar nu er een alfa-merrie bij staat en ze daar als de dood voor is..forget it.
Mijn paardje is onzeker, en door de training die we doen hoop ik daar een positieve verandering in aan te kunnen brengen. Het is een echte kroelkip, maar in haar stalletje is ze ontzettend territoriaal. Persoonlijk vind ik daar niets mis mee, als er ineens iemand in mijn slaapkamer staat dan ben ik daar ook niet blij mee
Nee, je paardje hoeft niet persé iets te mankeren. Slaan en bijten vind ik wel weer anders dan territoriaal gedrag, maar ook dat kun je met beleid oplossen. Erop los meppen haalt vaak niets uit. Angst kweken is ook niet de bedoeling natuurlijk.
Begin bij de basis, dan merk je vanzelf verschil!
Wow wat herken ik veel ik jou verhaal!!
En die naar> de überbitch....haha echt wel!!
En qua de stal van haar, tja het is absoluut hAAr stal. ook als ik haar wil pakken om bv te gaan borstelen of rijden dan deed ik dat eerst altijd met biks, maar dat doe ik nu niet meer. Ik blijf rustig voor haar stal wachten tot dat zij naar mij toekomt, en tja dat kost wat meer tijd maar het levert meer op!!
Jij bent dus weer begonnen bij de basis, maar wat bedoel je daar specifiek mee? De basis, grondwerk?