Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dees_daan schreef:voetje, riverna loopt altijd weg als ik erop wil springen en die krijgt een hartaanval als ik aan kom rennen denk ik

)
LMR schreef:Dr je kunt ook de voltige-techniek proberen![]()
Dan loop je vanaf de voorkant van je paard richting zn schouder,(wel rennen) zet je handen op zn schoft en slinger dan je rechterbeen erover. Als het goed is komt dan je lichaam er vanzelf achteraanJe moet alleen wel een beetje soepel zijn daarvoor
en als dat niet gebeurd
Liedje schreef:Bakrand, voetje of krukje
.
Met m'n paard is dat toch een ander verhaal, dan heb ik een krukje ofzo nodig, haha.

nikki160287 schreef:Serieus denkt nou niemand aan de rug van het paard. Op welke manier dan ook is het slecht. Via een aanloopje of via de kont kom je met een klap op de rug van het paard (lekker voor zijn spieren en wervels) en als je jezelf als het ware erop duwt krijgt hij scheve druk op zijn rug (ook niet echt lekker). De enige diervriendelijke manier is inderdaad als je met je kont naar de neus van het paard staat en je jezelf via je rechterbeen erop kan draaien in een vloeiende beweging.
Waarom niet even iemand vragen of een opstapje gebruiken. Is veel beter voor de rug van je paard!
en als het paard het zeer doet of niet leuk vind..laat ie het denk i kniet toe hoor
Roane schreef:dees_[naam] schreef:voetje, [naam] loopt altijd weg als ik erop wil springen en die krijgt een hartaanval als ik aan kom rennen denk ik
Moet je snel rennen en springen dan!
en dan lukt het niet echt
XchantjuhX schreef:Krukje... Zo erop springen lijkt me niet echt prettig voor je paard