Los of vast in trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij?

Los
11 (7%)
Vast
133 (85%)
Wisselend
12 (7%)

Totaal aantal stemmen: 156

Casarell

Re: Los of vast in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:23

We hebben ook niet een gewone trailer, laat ik dat er even bij vermelden. Het lijkt op zo'n amerikaanse grote trailer.. erg stabiel.. met een kooi- kontruktie erin.

Bovendien is het ook niet mijn ding, maar zo willen en doen ze het al jaren... en er staan zo ook paarden in van een paar ton..

Maarja, als ze het zo willen, wie ben ik dan??

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:28

vast!

de mijne wil graag keren,ik heb een 1,5 paards trailer.
ook met uitladen zou ze er gelijk uitlopen als ze los zou staan [en nog in de goede richting]
altijd vast dus,met een paniekhaak
en mocht er iets misgaan dan heb ik een panieksluiting voor de voorstang die ik aan de buitenkant kan losmaken.
maar los in de trailer lijkt mij ook levensgevaarlijk ivm keren onderweg,je hebt dan echt geen controle meer over je wagen
moet je maar eens kijken als je stilstaat thuis en paard keert om ,kijk maar eens goed wat er met de wanden van de trailer gebeurt,dan laat je het wel hoor!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:26

Citaat:
Het lijkt op zo'n amerikaanse grote trailer.. erg stabiel.. met een kooi- kontruktie erin.

De échte Amerikaanse trailers lijken er voor gemaakt, voor dat los staan. Vergeet ook niet dat de afstanden daar énorm zijn en dat ze vaak uren moeten staan. Het zijn meer mobiele stallen. Máár ze zijn ook heel laag bij de grond en daardoor veel stabieler. Ik denk dat je niet zo makkelijk aan de slinger raakt met zo'n ding als dat je dat met onze trailers doet. Ik moet er niet aan denken dat mijn 750 kg achterin een rondje gaat draaien ...

Deze zie je veel in de States, maar dan vaak nog met zo'n hals die je achter op een pickup vastzet, veel stabieler dus.
Afbeelding

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:06

altijd vast, als ze alleen op de trailer staat zet ik er zelfs vast aan beide lijnen!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:09

MarLottie schreef:
altijd vast, als ze alleen op de trailer staat zet ik er zelfs vast aan beide lijnen!!

Haha! dat doe ik ook Haha!
anders eet ze de trailer op Clown

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:11

mirgino schreef:
MarLottie schreef:

Haha! dat doe ik ook Haha!
anders eet ze de trailer op Clown

anders bespioneert ze de auto's die achter ons rijden Knipoog

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:22

In amerika ben ik idd eens zo met de paarden op stap geweest:
Afbeelding
Denk hier dan ook een grote amerikaanse pickup bij, met dubbele assen achter. Dat slingert dan ook niet zo vlug. Knipoog

Hier in Nederland, toch maar ongezadeld, vast met kettingen met dubbele paniekhaken, of een gewoon halstertouw. Moet er niet aan denken dat ze proberen te draaien of als ze met zn tweeën staan beginnen te sodemieteren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:26

dat is wel heel apart vervoer,lekker luchtig! Haha!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:28

Dit is dan ook in florida, waar de tempratuur die dag opliep tot ruim 35 graden. Het zijn Florida Cracker Horses, die goed tegen die hitte kunnen, maar een beetje frisse lucht in de trailer is dan wel gewenst Haha!

solo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:32

Vast lijkt mij het veiligste.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:52

Die amerikaanse van Goddess lijkt me gevaarlijk, wat als ze vastraken met een hoef ofzo? gewone amerikaanse is handig maar je paard weet niet waar de trailer stopt. Laadklep geeft zoiets meer aan.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:13

Vast!!! nooit over los nagedacht!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:41

mijn pony staat altijd vast.ze had eerst de gewoonte om direct van de trailer te vliegen , nu weet ze dat ze pas achteruit mag stappen als ik bij haar sta en het touw losgemaakt heb.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 21:28

De mijne gaat achteruit als ik het vraag maar hij knalt er echt af. Rustig aan lukt nog niet, komt nog wel hoop ik.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:14

ik kies voor los..... waarom:

mijn paard heeft een hekel aan vast staan,
dus wanneer hij in paniek raakt in de trailer, raakt hij nog meer in paniek als hij merkt dat hij vast staat, gevolg hij wil los, gevolg breekt trailer af Tong uitsteken

hopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:25

In nederland is het verplicht om het vee vast in de trailer te zetten, dus ook de paarden. Er zijn een paar uitzonderingen en die zie je in de vorm van grote vrachtwagens over de weg rijden met varkens, koeien en zo.
Bij ons staan de paarden dan ook altijd vast in de trailer. Ook als we met 2 paarden op stap gaan altijd beide paarden kruislings dubbel vast.
Bij het uitladen ook altijd eerst de trailerlijnen los en dan pas de balk erachter weg. Zo ga je ook inladen, eerst de balk erachter en dan het paard vast zetten, zo voorkom je het hangen aan het touw of lijn.
Nog even een tip voor de mensen met een paard in een 2 paardstrailer. Altijd het paard aan de "hoge"kant zetten. Dit is dus de linkerkant van de trailer. Dit rijdt beter en het is veiliger. Als je namelijk in de berm raakt en je treft een slecht stuk heb je niet alle gewicht op de wielen die in de berm zitten. je auto trekt het dan makkelijker en je loopt minder gauw het risico dat de combinatie gaat kantelen.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:33

ik zet mijn vp ook altijd vast in de trailer. Is me zo aangeleerd, en het paard heeft er ook geen last van. kan makkelijk bij zijn hooi, en evt drinkemmer (als hij die heeft).
Vriendin had haar paardje los staan op een 1,5 paards trailer, en die hing halverwege met zijn hoofdje uit de trailer (leuk voor de foto als je te hard rijdt) maar toch knap gevaarlijk. Zij had hem ingeladen, en ik ging er vanuit dat hij vast stond en reed aan. En maar denken onderweg: waarom zit die auto achter mij met zijn lampen te knipperen, en waarom probeert hij mij in te halen. Nou daar waren we zo achter!

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:03

k zet haar altijd vast in de trailer dat is wel zo veilig

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 17:45

Drinkemmer is snel leeg denk ik. Danamuts, je pony was dus gedraaid in de trailer? Ik kijk altijd na voor we vertrekken.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:48

Ik zet mijne vast, mijn pony weet zich echt wel op te draaien. Doe ik in de trailer het hoofdstel in moet ik al uitkijken dat ze niet omdraait.

Ze staat bijna altijd in een 2 paardstrailer (zonder tussenwant) of een 1,5 paards trailer. Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 18:40

2paards vind ik zo ruim zonder wandje. Je kunt dan wel opzadelen met slecht weer maar ik heb hem liever met wandje.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:00

Trailers worden m.i. helemaal verkeerd gemaakt.
Als je een paard los zet zal hij namelijk altijd draaien en dat zal wel niet voor niets zijn.
Tegenwoordig zie je veel trailers waarin ze zijwaards kunnen staan vind ik al een hele verbetering, jammer alleen dat die dingen meteen weer zo zwaar zijn.

edit- maar ik zet ze wel vast

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:02

Vast, als er een veulen bij is het veulen los, als het veulen wat groter wordt wel vast.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:03

Altijd vast, simpel omdat ik dacht dat het moest.
mijn paard is omgavallen en zich bijna opgehangen omdat ze vast zat.
In een anderhalfpaardstrailer zet ik haar cker vast omdat ik bang ben dat ze zich omgaat draaien. in een 2 paards trailer met schot heb ik het eigelijk ook wel. (weet niet waarom)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:00

Moeilijk, ik heb 2 rijpaarden die zichzelf laden (dus voor de klep laat ik ze los en ze stappen er braaf in) en ik zet ze daarbij verder nooit vast. Het is altijd stang erachter, klep dicht en rijden maar. Terwijl ik bij 2 paarden of mijn jonge merrie deze altijd vastzet. Onze andere merrie witje is erg nerveus en die keert geheid om, die staat aan 2 kanten altijd vast. Het hangt dus heel erg per paard en situatie af.