Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:
Om te rollen zul je toch eerst contact moeten maken met de huid.
Nou dan was Kawa al aan de andere kant van het veld
Aan rollen kwam ik nog niet toe
runningkawa schreef:aafje87 schreef:Grof wiel of niet, de paarden die ik rij zijn allemaal zo ver dat een spoor alleen voor de zwaardere oefeningen nogig is omdat je dan echt preciese hulpen moet geven. Van een stompe uitvoering krijg ik niet de reactie die ik wens omdat ze altijd met wiel zijn gereden.
Ik zelf heb de HS argentaan Balkenhol grof wiel(anky d'r sporen zeg maar)
Maar dat zou ik dus niet willen.
Ik wil dat mijn paard reageert en de oefeningen kent op mijn kuit.
Spoor is voor mij puntjes op de I zetten
erleyne schreef:Ik rijd met vrij lange, stompe sporen. Met die kortjes kwam ik er niet altijd bij ( dan moest ik mijn been heel ver draaien ). Alleen bij die lange moet ik wel goed opletten dat mijn been stilligt, anders wordt ik gelanceerd
Miss_Montana schreef:runningkawa schreef:
Om te rollen zul je toch eerst contact moeten maken met de huid.
Nou dan was Kawa al aan de andere kant van het veld
Aan rollen kwam ik nog niet toe
Daar heb je gelijk in anders heeft het geen effect. Maar bij westernrijden is het de bedoeling dat je je kuit van het paard af hebt en je hakken moet je uitdrukken. Dus als je aanspoort dan til je je hakken op waardoor je die rollende beweging vanzelf al maakt nog voordat je de huid aanraakt
Citaat:k noem zwaardere oefeningen maar daar bedoel ik changemeneten series, pirouette, piaffe, passage en met spaanse pas af en toe(de echt zware oefeningen dus)
Grove wiel dus.
runningkawa schreef:
Hoe kan iets nou rollen zonder eerst contact te maken?
Het rolt niet in de lucht al
runningkawa schreef:Citaat:k noem zwaardere oefeningen maar daar bedoel ik changemeneten series, pirouette, piaffe, passage en met spaanse pas af en toe(de echt zware oefeningen dus)
Zijn maar weinig bokkers die dat rijden
Miss_Montana schreef:runningkawa schreef:
Hoe kan iets nou rollen zonder eerst contact te maken?
Het rolt niet in de lucht al
Omdat je je hak optrekt nog voordat je je paard aanraakt waardoor als je de buik aanraakt, het wieltje meteen een rolbeweging maakt. Dus je trekt je hak op richting de buik en daarna rol je meteen over de buik. Je legt niet eerst je hak aan om vervolgens te gaan rollen, dan zou je eerst prikken en daarna pas rollen. Meeste paarden vinden dat niet erg leuk
)