Moeder wil dekjes niet meer uitwassen [Haren]

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Silvia

Re: Moeder wil dekjes niet meer uitwassen [Haren]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:26

Waar ken ik dit toch van Haha!
Maar een tip: Laat je dekje goed opdrogen en je kan het meeste eraf borstelen met een harde borstel (gewoon voor de paarden) Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:31

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:30

Ik moet ook alles met een handsopje doen, wel jammer want soms krijg ik ze daardoor niet helemaal goed schoon.

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:56

Je kan ze ook gewoon in de openbare wasserette wassen, als de die tenmiste in jou buurt hebben...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:00

hmm nee, helaas.
Ik zou tenminste niet weten waar. (zoekt op google, gouden gids)

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:04

Is ook leuk als je bijrijdsters hebt die onder t mom van, van mijn moeder mag het niet in de wasmachine, al je dekjes vies maken... en je ze vervolgens zelf kunt schoonmaken.
Ik heb door zo'n erfenisje nu ongeveer 10 harige dekjes liggen. Eerst ook goed schoonstofzuigen, dan in de week (Biotex) en dan gewoon op 30 graden in de machine, eventueel nog een keer en ze zien er weer super uit. Meestal laat ik nadat ik de dekjes heb gewassen de machine of leeg, of met mijn paardenkleding draaien. Nog nooit problemen mee gehad

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:13

eerst dekje helemaal schoon make en dan stofzuige en dan uitwassen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:20

mijn moeder wil ook mn dekjes niet wassen, want dan gaat dr wasmachine stuk zegt ze.
Maar we hebben nog een oude wasmachine staan, dus die gaan we ergens aansluiten en als 'paarden wasmachine' gebruiken.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:45

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:40

Mijn ervaring is dat als je de wasmachine leeg nog een keer laat draaien er nog best veel haren in blijven zitten. Daarom laat ik de machine tegenwoordig gewoon drogen en stofzuig hem dan uit. Gelukkig hebben wij 2 machines dus ik gooi alles zonder pardon in de was. Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:00

m'n pa wil het niet hebben, m'n ma.. ach die haal ik wel over *LOL*dus doe het altijd als mn pa er niet is Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:34

Mijn advies zou zijn:

* Borstel je dekjes eerst goed schoon voor je ze in de wasmachine gooit (dus zoveel mogelijk haren eraf)
* Was je dekjes altijd nadat je kleren etc gewassen hebt Pling
* Als je je dekjes gewassen hebt, haal het filter van de wasmachine eruit, maak hem schoon en draai daarna 1 was met een of twee oude handdoeken/badlaken(s) zodat de haartjes uit de trommel verdwijnen

Bij mij heeft het altijd geholpen en het werkt perfect

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:34

mijn moeder wil ze ook niet wassen, volg dit topic even.. Lachen

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:13

Er bestaan van die rubberen borstels (oa van kieffer, soort strijkbout achtige borstel, wonder burste mit V-vorm Haha!) ) en die zijn echt onwijs goed om haren van dekjes/dekens/kleding etc af te halen. Zijn rond de 15 euro geloof ik, maar beste aankoop ever!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:03

Ik haal er eerst met de rosborstel (rubberen) de meeste haren eraf, daarna gaat ie in de wasmachine. En uiteraard daarna de filter goed schoonmaken.

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:32

Je hebt van die speciale rubberen borstels om de haren te verwijderen. Werkt bij mij prima.
Wassen in de wasmachine, daarna de wasmachine een keer naspoelen zonder dat er iets in zit en uiteraard even de filter checken!

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:27

dekjes afborstelen met een rubberborstel en dan gewoon de machine in........hier wil ze de neopreensingels niet erin ivm de zware gespen....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:05

Als er erg veel haar aan de dekjes zit borstel ik dat er af. Dan gaan ze gewoon in de wasmachine.. Mochten er veel haren inzitten, want dat komt zo nu en dan wel eens voor, dan draait mijn moeder meestal nog een machine. Maar dan doet ze er niks in. GEwoon laten draaien zonder was of iets derglijks. De haren zijn dan wel weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:41

Mijn moeder wast ze nu wel, omdat ze nu allemaal de zolder op gaan, ik heb er nu ong. 1 per week in de was. vind ze niet erg. daarna gewoon de filter van wasmaschinne schoonmaken en klaar!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:49

mijn moeder vond het ook niet zo fris en wou het ook niet meer doen maar toen ik zou dat ik eerst grondig schoon zou maken ( de haren dan) mochten ze in de was Haha!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:50

De ergste haren met een harde borstel er af borstelen en dan stofzuigen werkt bij mij wel. Haha!

amiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:39

Ik zou het dekje eerst even met de stofzuiger schoonmaken en dan gwoon in de was doen;) Helpt dat nog niet dan zou ik het pas in bad enzoo doen Knipoog
Suc6 Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:25

Ik heb nog wel een tip om haren eraf te krijgen. Pak een trekker (zo eentje waar je de ramen mee afdoet na het zemen weet je wel Knipoog ) en maak die een klein beetje vochtig en trek daar mee over het dekje. Er komen dan veel haren mee die je er daarna heel makkelijk af kunt zuigen. Ik doe dit ook altijd met onze bank zo omdat wij een kat hebben waar ook nogal wat haren vanaf komen. Succes Haha!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:37

Toen ik nog thuis woonde vond ik het altijd flauw dat mijn moeder mn dekjes nooit uit wou wassen. Nu woon ik op mezelf en merk inderdaad dat de wasmachine al die haren niet zo prettig vind Knipoog
Ik borstel ze altijd goed af en doe ze dan in een dichtgeknoopte kussensloop in de was, gaat altijd prima!

JEstheR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:37

ik ga er altijd eerst met de stofzuiger overheen en dan wil mijn moeder ze wel wassen anders ook niet hoor.