hoe de winter door? (rijkleding)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Re: hoe de winter door? (rijkleding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 06:12

oké daar gaan we: hempje, Tshirt, shirt met lange mouwen erover, daarover een dikke trui en een wind en waterdichte jas, dikke fleece gevoerde thermobroek met eventueel nog een rijbroek eronder. Dikke skisokken met MH thermoboots (niet van die divoza flutjes) verder nog een sjaal, muts en 2 paar handschoenen over elkaar aan. Dannog krijg ik het voor elkaar mijn teentjes en vingers te bevriezen Vork

Nou is het hier ook -20 graden Nagelbijten / Gniffelen dat maakt wel wat verschil natuurlijk....

Nederlandse kou heb ik wel wat minder aan, maar mijn thermolaarsjes, wind en waterdichte jas en sjaal zijn toch echt wel een must.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:33

Thermo-paardrijbroek.
Thermo-hemd en wat losse laagjes overelkaar. (hemd, shirt, trui).
Dikke jas en handschoenen.

Geen panty aan doen.
Die zit te strak om je benen. (slechte doorbloeding)
Krijg je het juist koud.
Eerder meerdere lossen lagen over elkaar. (isoleert goed/houd je lichaamswarmte vast)

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:06

Ik ben echt een enorme koukleum. Ik woon in Schotland en hoewel het niet kouder wordt dan in Nederland staat er vaak veel meer wind en het sneeuwt ook meer, en als je in een sneeuwstorm terecht komt dan krijg je het snel koud

Het ligt er wel heel erg aan waar ik ga rijden. Als ik in de bak (overdekt, maar niet binnen) ga dressuren of springen dan trek in een stuk minder aan dan waneer ik een buitenrit van 2 uur met beginners moet maken.

ALs het koud is dan heb ik heel veel laagjes aan
-topje
-t-shirt
-2x t-shirt met lange mouwen
-dunne fleece
-rugby shirt
-dikke fleece (soms ook nog een fleece vest)
-winterjas

Ik trek verder dikke ski sokken en m'n bergschoenen aan. Daarover nog MH warm rider pants (of zoiets) en natuurlijk een sjaal en dikke handschoenen.
Meer dan dat trek ik nooit aan, als ik in de bak ga dan zonder extra MH broek en ook zonder winterjas, fleece en fleece vest.

Als ik ergens ga wonen waar het kouder is dan koop ik speciale kleding, want michelin mannetje zijn ik ook niet altijd handig.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:51

Laagjes, heel veel laagjes Haha!
Ik doe graag een lange thermo onderbroek onder m'n rijbroek.
Maar het beste is eigenlijk nog om na het losrijden, als je zelf ook warm bent, kleren uit te doen... om vervolgens na het rijden direct weer jas ed aan te doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:42

Wat een lagen zeg allemaal Clown
Maar goed dat het de warmste winter ooit is... scheelt weer een heleboel wasgoed Haha!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:54

Bij mij ligt het eraan wat ik ga doen, als ik serieus ga rijden dan krijg ik het zelf toch altijd wel warm. Dus dan doe ik mijn winterrijbroek, een t-shirt en winddicht fleecevest aan en gewoon leren rijlaarzen met normale sokken en mijn gewone rijhandschoenen. Als het heel erg koud is en ik doe wat rustiger aan (stapritje) dan trek ik een t-shirt met lange mouwen onder mijn gewone t-shirt aan en nog een jas over het fleecevest. Ook heb ik dan thermosokken in mijn rijlaarzen en fleece rijhandschoenen.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 08:33

daffieduck83 schreef:
Bij mij ligt het eraan wat ik ga doen, als ik serieus ga rijden dan krijg ik het zelf toch altijd wel warm. Dus dan doe ik mijn winterrijbroek, een t-shirt en winddicht fleecevest aan en gewoon leren rijlaarzen met normale sokken en mijn gewone rijhandschoenen. Als het heel erg koud is en ik doe wat rustiger aan (stapritje) dan trek ik een t-shirt met lange mouwen onder mijn gewone t-shirt aan en nog een jas over het fleecevest. Ook heb ik dan thermosokken in mijn rijlaarzen en fleece rijhandschoenen.

en ook een das! Haha! Knipoog