leren zitvlak of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

frenie

Re: leren zitvlak of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:02

Het is natuurlijk afhankelijk van je portomonee wat je kan uitgeven. Ikzelf kies voor pikeur met leren zitvlak (zit bij mij het beste andere zakken af) en voor leren rijlaarzen. Het is wel zo als je gewend bent met leren zitvlak dan wil je niet meer anders is mijn ervaring. Maar dat is persoonlijk. Succes ermee met je beslissing.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:16

Geen leren zitvlak Boos!
ik heb der één voor wedstrijden (andere 3 weggegooid)
vindt ze absoluut niet fijn! opstappe gaat echt klote!
ik ben 12, 1,58.. en rij op paarden van 1,70..
Oogt normaal, en zit veel fijner, (en ik heb ook leren laarzen) en Nu heb ik gewoon rijbroeken met rondgenaaid zitvlak, geen leder, al helemaal geen clarino, want het stapt voor mij echt supermoeilijk op!!
(op de manier zoals het hoort, en alleen Knipoog)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:28

beiden wel, ligt eraan. Ik heb 1 broek met kunstleren zitvlak gehad die in je billen kruipt en dat is dus niej zo fijn Tong uitsteken Maar sommige zitten wel lekker, heb nu 1 zonder kunstlerenzitvlak.

En leren rijlaarzen, wel prijzig maar dan heb je ook wat. en idd geen last van wintertenen:P

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:35

Mijn maakt het niet zoveel uit ik heb zowel rijbroeken met leren zitvlak als zonder. Ik heb ook een rijbroek met een kunstlerenzitvlak en die vind ik niet zo fijn, die blijft na mijn mening heel erg stug. Dat zal ook vast wel per merk verschillend zijn.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:56

Citaat:
Ik heb ook een rijbroek met een kunstlerenzitvlak en die vind ik niet zo fijn,

eh vrijwel alle merken gebruiken tegenwoordig kunstleer en geen echt leer meer Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:01

marloezzke schreef:
Citaat:
Ik heb ook een rijbroek met een kunstlerenzitvlak en die vind ik niet zo fijn,

eh vrijwel alle merken gebruiken tegenwoordig kunstleer en geen echt leer meer Haha!

Ik heb toevallig 1 broek waar dus nog wel echt leer in is verwerkt, en ja ook en broek waarvan het echt leer lijkt maar niet echt is. daar heb ik ook geen problemen mee, maar ik had het eigenlijk vooral over de wat goedkopere waarvan dat zogenaamde leer nog niet eens op leer lijkt Knipoog

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:02

leren laarzen en gewone boeken dus geen leren kunststukjes eraan dan neem ik wel zitlessen dat werkt veeel beter. want met een kunstleren zitvlak in je zadel geplakt te zitten vind ik persoonlijk een ramp

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:04

Ik vind de Mondoni Dakar een hele fijne rijbroek. Ik heb hem nu voor de tweede keer gekocht (Nu heb ik 2 precies dezelfde, haha). De kwaliteit is wel wat aan de slechte kant, maar hij is nu bij Divoza in de aanbieding voor 50 euro, dus de prijs is gewoon naar de kwaliteit.

Ik merk het verschil wel, tussen leren zitvlak en geen leren zitvlak. Leer zt wel veel lekkerder maar als ik eens een andere broek aanheb ben ik niet meteen spontaan het paardrijden verleerd ofzo ±P

Ik rijd altijd met leren schoenen (Ariat) en Chaps.

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:42

Nee, voor mij absoluut niet. Heb er nog nooit mee gereden, maar die minuut dat ik hem aanhad vond ik het al vreselijk.
Kon echt níet bewegen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:51

De Pikeur- broeken met leren zitvlak zijn erg fijn Ja Maar ik rijd nog altijd even graag met mijn gewone broeken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:46

Beide ja Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:58

ik heb eigenlijk beide :p met en zonder zitvlak..
op de manege gebruik ik mijn rijbroek met suéde zitvlak en bij mijn verzorgpony's zonder zitvlak Knipoog vind het op de manege toch fijner met zitvlak..
verder heb ik rubberen rijlaarzen, heb eigenlijk nooi echt leren aangehad Knipoog komt wel een keertje Haha! maar nu gewoon rubberen..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:01

(kunst)leren zitvlak en leren laarzen! Ik zit gewoon veel fijner omdat het stroever is. Vooral met doorzitten, wat niet mijn sterkste punt is, hebt bij mij dat leren zitvlak.

nooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:18

Kunstlederen zitvlak gehad. Maar voor mij niet meer, op het paard zit het wel aardig, maar als je ook een eindje moet fietsen houd je geen knieën meer over. En na een tijdje ging het naadje van het leer onder mn kont ook irriteren.
Wel leren laarzen.

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:55

Kunstleren zitvlak vind ik niet fijn .
Zit allemaal zo stroef enzo..
Leren laarzen ben ik nog niet achter of het fijn rijd Knipoog .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:57

_Charlotte schreef:
Steekzakken, leren zitvlak en leren laarzen Haha!

Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:58

Inderdaad; Steekzakken, leren zitvlak en leren laarzen (en dan het liefst van Cavallo. Lovers )

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:06

Ehhh wat doen steekzakken dan aan je houding,zit of ander comfortabiel iets? Het ging hier toch om wat het fijnst zat? M'n broek met steekzakken zit niet anders dan die zonder hoor...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:11

ik heb nu 2 rijbroeken 1 cavallo met leren zitvlak en een golden dress met leren zitvlak vind die allebij supper fijn zitten heb het gevoel dat ze helemaal naar mijn lichaam gaan vormen ook als ik ze uit moet doen merk ik dat heel erg. verder rij ik ook met leren rijlaarzen (jaja ben verwent, heb het alleen allemaal zelf moeten kopen Knipoog ) vind ook dat je met deze broeken veel langer doet heb mijn cavallo nu 4 jaar ofzo en ziet er bijna niks van dat die zo oud is. heb ook nog 2 gewone rijbroeken voor in de zomer aangezien die andere 2 daar te dik voor zijn. deze hebben alleen knie stukken en 1 van kunstleer en ander gewoon stof. deze zijn ook heel fijn. en die van stof die is nu 10 jaar en is nog redelijk goed.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:14

Faelivrin schreef:
Inderdaad; Steekzakken, leren zitvlak en leren laarzen (en dan het liefst van Cavallo. Lovers )

Alles van Cavallo. Jij bent Cavello zelve. *LOL*

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:18

Leren laarzen, absoluut. Géén leren (al dan niet kunst) zitvlak. Ik heb het idee dat ik zo aan mijn zadel plak dat je niet makkelijk je been kunt verschuiven maar die echt moet optillen. Doe mij maar gewoon, wel rondgenaaid. En wel steekzakken trouwens Haha!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:42

Geen leren zitvlak.. Daar begin ik niet aan Tong uitsteken volgens alle verhalen van iedereen met een leren zitvlak kan ik dan net zo goed alle broeken die ik nu heb weggooien.. dus ik begin er gewoon niet aan Haha!

Ook heb ik rubberen rijlaarzen.. maar die heb ik eigenlijk nooit aan.. doe mij maar gewoon een paar lekkere schoenen met chaps Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:44

ik noem het mijn plakbroeken Haha! Haha! en maak er regelmatig gebruik van........

nou moet ik zeggen dat het mijn rijden verder niet verstoord

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:25

Maar wat doen die steekzakken er nou extra aan dan?? zie ook mijn eerdere bericht hier op pagina 3...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:31

Dainty_Bess schreef:
Leren zitvlak!! kan niet meer zonder! Knipoog En helemaal geen laarzen maar leren jodhpurs met lederen chaps die wel t uiterlijke hebben van laarzen Lachen
PRECIES mijn woorden! Haha! Haha!