Wie o wie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:51

Ik vergeet 'm af en toe wel eens Bloos
Maar ik probeer 'm wel zo vaak mogelijk op te zetten, heb al 2 keer eerder een smakker gemaakt waarbij ik mijn leven te danken had aan mijn capje.
Op andere paarden doe ik 'm trouwend áltijd op.

Moppie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:30

Ik altijd., en ik vertrouw mijn paard ook..
Alleen de weggebruikers niet

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:34

altijd een cap, je paard kan altijd ergens van schrikken hoe braaf hij ook is en de ruiter kan altijd een vreemde move maken waardoor die naast het zadel beland, toch fijn als je dan hoofdbescherming op hebt, stel voor dat je met je hoofd tegen een boom aan knalt of op de straat stenen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:35

SanneHeidy schreef:
Hey

Wie doet er een cap op als die gaat buitenrijden?
Ik namelijk niet ik vertrouw mijn pony wel.

xxx S a n n e *Hartje* H e ii d y

Ik draag altijd een cap. Ook met rijden in de bak.
Vertrouw de paarden wel, mijn zit ook, maar dan nog. Je weet het niet, het blijven vluchtdieren.
Met buitenrijden is mijn redenering dezelfde, en asfalt valt hard. In het bos wil ik nog wel eens te laat bukken of gewoon een tak missen en dus ja, dan is een cap ook errug handig.

Die lichtgewicht dingen voel je toch ook bijna niet...

Moppie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:56

Idd..

MiesY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:58

ik vertrouw mijn shetje ook wel maar bij ons op stal moet het .. en ik doe het zelf liever niet anders gaa je zo zweten ..
maar wie weet gaatie op eens wel bokken en stijgeren en dan lig je

Moppie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:59

Liever zweten dan een zware hersenschudding als het niet erger is.. maar dit wordt een principe kwestie..

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:06

ik heb dus mijn cap in de bak alleen niet op en in het park naast ons..zoals ik al zei. wel dus met springen en veder weg naar buiten. kijk je kan natuurlijk ook met je kop op de grond vallen en een hersenschudding krijgen maar die heb ik gekregen door dat het paard mij voor mijn hoofd schopte toen ik de singelpakte (gat in mijn hoofd) ander meisje was nog even snel de hoeven uit aan het krabben. Clown maar dat kan dus ook gebeuren. maar wat ik met dit verhaal wil duidelijk maken.. Knipoog is dat in de bak ik er geen problemen mee heb of op een zand pad..dan is de kans toch kleiner dat je je hoofd naar de knoppen helpt (al kan het nog wel gebeuren) maar vind mensen wel echt DOM als ze over de asfalt zonder cap gaan, als je hier op valt dan heb je echt niet alleen een hersenschudding hoor. hoe braaf je paard ook is.

Moppie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:08

Je kan ook in de bak tegen wand oid.. vallen..
Gestoord lekker al die splinters.. Ziek

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:11

Ik ben verstandig geworden en zet hem nu elke keer op, binnen of buiten. Eerst deed ik dat ook nooit. Paard is knatsj gek, maar ik vertrouw hem. Ik ken zn bewegingen weet wat hij doet, maar toch maar weer met cap.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:43

Moppie2020 schreef:
Je kan ook in de bak tegen wand oid.. vallen..
Gestoord lekker al die splinters.. Ziek

tuurlijk dat kan gebeuren,maar je kan ook tegen de kant vallen met je rug verkeerd. dan is je rug naar de knoppen.
maar het blijft natuurlijk ieders eigen keuze.

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:58

Ik heb altijd een cap op, er kan je ook wat overkomen door toedoen van anderen.

@anniek_uc: een paard kan ook tegen je hoofd aan trappen als je op een ongelukkige manier valt, dat heeft niks met asfalt of zandondergrond te maken. Jouw redenering gaat dus een beetje mank... Verward

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:42

Ik heb hem altijd op. Ik vertrouw mijn paard wel maar het blijft een paard die af en toe kan schrikken of iets!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:44

Ik heb mijn cap altijd op. Het heeft niks met vertouwen in mijn paard te maken, maar het blijft een dier en kan altijd schrikken, hoe braaf ze verder ook is.
En met buitenrijden heb ik hem ook op omdat ik wel eens met mijn hoofd tegen een tak ofzo kom.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:44

Soms wel, soms niet. Ligt aan het weer, en aan m'n bui Tong uitsteken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:57

Ik heb mijn paard al zes jaar, dus ik weet inmiddels dat ik haar wel kan vertrouwen... maar ik weet niet hoe de omgeving is. Hier rijden diverse automobilisten met een enorm Remi-complex... dus de cap gaat altijd op.

Ook met het rijden in de bak, het is een gewoonte geworden. Zelden dat ik zonder cap rij... ben bang dat ik eraf pleur en gewond raak nét als ik geen cap op heb. Nagelbijten / Gniffelen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:00

Ik vertrouw mijn paardje en eigen 'rijkwaliteit' zeker weten, ook buiten, maar ik draag ALTIJD een cap! Je weet tenslotte maar nooit... misschien wil ik 'm in een opwelling wel naar een asociaal passerende auto gooien Knipoog

malle_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:33

Ik heb ook echt altijd mijn cap op. Binnen en buiten. Buiten zeker want je weet mar nooit wat er gebeurt. Je paard kan altijd schrikken en dan heb je ook nog wel eens van die mensen die het leuk vinden om paarden te laten schrikken... Rolleyes
En als je buien rijd in je eentje voel ik me toch ook veiliger met een cap op. Want stel je valt eraf en krijgt een trap tegen je hoofd en je ligt daar bewusteloos op de grond zonder dat iemand het weet.
Dus vandaar toch maar met cap Knipoog

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:16

Ik heb altijd een cap op.. ik rij alleen maar buiten,of in een buitenbak. kvertrouw mn verzorgpony wel maar ze schrikt nog wel eens.. en t is ook handig voor de vele laaghangende takken enz Tong uitsteken.
Ik heb trouwens helemaal geen last van mn cap, ik voel nieteens dat ik hem opheb (HH pro plus Knipoog)

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:27

Ik heb altijd mijn cap op, zowel buiten als in de bak.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:30

Aman_ schreef:
Ik heb altijd mijn cap op, zowel buiten als in de bak.

The same here. Vork

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:32

ik doe hem altijd op met rijden binnen of buiten.

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:36

Volgens mij is het met een cap net als met een bril: als je er eenmaal aan gewend bent merk je niet eens meer dat je 'm op hebt (voor die tijd zitten ze beide echt klote trouwens)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:36

in de zomer zonder cap... veel te warm het is dom ik weet het maar ga echt niet mee een graadje of 30 zo'n ding opzette...
tegen de winter wel dan staat hij gewoon elke dag netjes op.. waarom dan wel.. tjah gladheid, natheid, raar verkeer enz.. (ik weet excuus excuus maar goed somers vertik ik het Tong uitsteken

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:31

ik doe altijd mn cap aan.....
vind het veel veiliger zo.....
ik vertrouw mijn paardje ook wel, maar je weet nooit wat er kan gebeuren.....
vb heel hard schrikken, struikelen, uitglijden......
en als je op zo'n moment op je hoofd valt, en je hebt net die keer geen cap aan, jach, dan denk ik dat je zelf ook niet zo blij zou zijn Tong uitsteken
neem het nu niet verkeerd op, ik heb helemaal niets tegen mensen die liever niet met een cap rijden, dat natuurlijk je volste recht
maar mij zal je nooit zonder cap op een paard zien.... Lachen