Voedernijd, nu was ik de klos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: Voedernijd, nu was ik de klos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:00

eerst over de omheining twee hopen (ver uit elkaar) maken.. en dan er pas het weiland in.. en verder in de omgang heel VEEL meer respect vragen! want dit is niet normaal.. ook al wou ze die pony slaan, ze had kunnen zien dat jij daar stond.. misschien wat vaker op de dag voeren(ik weet niet hoe vaak je het al doet) maar dan hebben ze misschien wat minder honger..

wij moeten ook altijd 5 of 6 hopen hooi maken anders komt er ook ruzie, maar ze meppen niet naar elkaar als wij in de buurt staan! gelukkig niet zeg! maar wij voeren ze 3 keer per dag, als we het minder vaak doen zijn ze er super gefocusd op het eten en is de nijd altijd erger! (wij hebben dan ook een hele kudde thuis)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:28

Nog even voor de duidelijkheid: dit was NIET tegen mij gericht, ik was zo stom er zonder te kijken tussen te komen.

Dat ze met elkaar knokken moeten ze zelf weten, hun rang onderling vechten ze zelf maar uit.

Honger hebben ze absoluut niet, daarvoor krijgen ze te veel en te regelmatig. Het is gewoon haantjes-gedrag van haar. Wat dus nu al een stuk minder is sinds de ruin erbij staat. Want die heeft behoorlijk laten merken dat ie niet van haar bazige gedrag gediend is. Dat is dus allemaal in orde.

Verder is mijn merrie super onderdanig tegenover mij, zolang ik alles kan doen met haar en ook met haar voer, is dat ok.
Maar ze kan het gewoon niet uitstaan dat er ook nog andere paarden zijn die óók willen eten.

De ruin moest even in de gaten krijgen dat als ie de weg verspert, hij geen eten krijgt. Maar het was nieuw voor m, sinds vanmorgen gaat hij netjes opzij en loopt gezellig achter me aan. Hij probeert niet eens meer een happie te pikken. Haha!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:07

Ik ken ook zo'n paard. Die krijgt dus gewoon aan de ene kant van de wei eten en de andere pony aan de andere kant. Ook het hooi ligt gewoon geheel verspreid. En dat gaat best goed Lachen

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:44

ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar het paard wist toch wel dat jij bij het eten stond? je kwam er notabene mee aanlopen... en dan toch trappen. dan kan het wel gericht zijn naar de pony maar ze wist dat jij in de buurt was. ik heb dat ook 1 keer meegemaakt, pony stond te eten, vastgebonden in de stalgang, pony in de stal ertegenover zat aan zijn kont te ruiken en ik liep er daarna achterlangs en kreeg een schop.
die pony heeft een paar flinke trappen teruggekregen en het nooit meer gedaan.
Als ik bij mijn paard ben mag hij geen andere paarden schoppen, ik ben de baas en ik ben ermee bezig dus dat mag gewoon niet want het is een gevaar voor jezelf! wat als je met je rug ernaartoe had gestaan, had je een trap op je ruggenwervel gehad!

ik zou het hooi eerst buiten de weide neerleggen, dan de merrie uit de wei halen met een halster. in haar weiland is het minder duidelijk of ze nog in haar eigen terein zit of op jouw terein. de merrie dan vastbinden, het hooi op 2 plekken neerleggen en de merrie weer terug in de wei.