Wat zijn nu ideale buitenrijd laarzen/schoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

manoo86

Re: Wat zijn nu ideale buitenrijd laarzen/schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:49

ik heb jodphurs voor de zomer, leren rijlaarzen voor in de bak, maar meestal koop ik gewoon van die goedkope beige berschoenen (timbalands in de goedkope versie) zit goed hoor, zeker voor buiten!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:24

Heb een paar ariat schoenen, Heritage Paddock heten ze geloof ik, met gladleren chaps van petrie. Gebruik ze gewoon voor dagelijks in de training, voor wedstrijden heb ik laarzen.

De schoenen zitten echt heel lekker echt een aanrader ! Zijn ong. 100 euro bij de divoza.

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 14:16

manoo86 schreef:
ik heb jodphurs voor de zomer, leren rijlaarzen voor in de bak, maar meestal koop ik gewoon van die goedkope beige berschoenen (timbalands in de goedkope versie) zit goed hoor, zeker voor buiten!

Ja die lijken me ook superfijn! Heb jij zwarte of de chocoladebruine. Het moeilijke aan de ariat schoenen is, dat je zo ontzettend veeeel modellen en keuze hebt. Weet iemand mss een winkel waar ze het grootste assortiment Ariat hebben? Dan kan ik tenminste vergelijken....

THANKS

solo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:17

Met dit weer ga ik voor de thermo boots.
Lekker warm..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:20

Pinkstar schreef:
manoo86 schreef:

Ja die lijken me ook superfijn! Heb jij zwarte of de chocoladebruine. Het moeilijke aan de ariat schoenen is, dat je zo ontzettend veeeel modellen en keuze hebt. Weet iemand mss een winkel waar ze het grootste assortiment Ariat hebben? Dan kan ik tenminste vergelijken....

THANKS

Kijk gewoon op de ariat site en tik daarna bij google de namen van de schoenen in. dan kom je vanzelf op sites uit die het verkopen. Agradi, divoza en ooteman hebben diverse modellen.

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 14:58

Dat heb ik al gedaan, maar bij Agradi kun je ze niet zomaar passen (hebben niet alles op voorraad). Het gaat mij niet om het uiterlijk maar pasvorm en comfort. Ik zal is naar divoza gaan Lachen Anyway thanks

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:05

Ik heb ze wel via divoza. heb normaal maat 38 maarja, daar doen ze dan niet aan he? wel 37 37,5 38,5 en 39 maar de meest gangbare maat kennen ze niet. Ik had de halve maten besteld en in de 37,5 had ik ruimte zat over, dus misschien een tip.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:11

ik heb ariat schoenen en chaps die zijn super mooi binnen kant (kant van zadel) is suede en de buiten kant van chaps is leer wel duur 110 euro en schoenen 100

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:24

Ik heb schoenen van ecco.Lopen/rijden heel fijn waterdicht(gore-tex)zijn leuk om te zien en ongeveer 129 euro wat voor gore-tex schoenen niet duur is en dus gegarandeerd droge voeten.
www.eccoshopping.nl

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:06

Ik heb normaal gesproken maat 41 maar maat 40,5 (ariat) past perfect Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:08

Ik heb ook mountain horse laarzen, de sportive high rider II, echt heerlijk zijn die!
Ik rijd ook wel eens met alleen schoenen van mags, zijn officieel niet bedoeld voor paardrijden maar zitten wel heel fijn.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:30

ik zweer bij mijn Ariat Jophurs, ze zitten heerlijk. Lekker voetbed!
Dus als ik eraf moet en een stuk moet lopen tijdens een buitenrit dan loop het heerlijk (bij mijn laarzen kreeg ik blaren).
Ik heb ze nu ongeveer een half jaar, mee door de modder gebanjerd en al! Maar met een likje schoenpoets zien ze er nog geweldig uit! En ze zijn lekker soepel, maar toch stevig.
Ik wil niks anders meer hoor Ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:36

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:03

Ik heb sinds deze zomer de Ariat Terrain schoenen, die zijn echt fijn. Maar Dr Martens werkt ook heel prima, zijn ook veilig (gladde zool en hak). Daar heb ik ook lang op gereden.
Ik heb er gewoon leren chaps van het divoza huismerk bij, was ooit eens een aanbieding.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:01

ik heb zelf al jaren ariat schoenen (met veter), niet kapot te krijgen. heb er gewoon goedkope chaps bij. maar de schoenen die ik heb zijn niet die 'nieuwe' ariats met zo'n speciaal voetbed (die met de blauwe onderkant), maar gwoon nog de 'ouderwetse'... vind ze alleen in de winter vrij koud, dus ik ga wel op zoek naar thermolaarzen/schoenen. zijn wel goed waterdicht (ik ga geregeld mn paardje longeren in de een zeer modderige paddock en ik heb nog nooit natte voeten gehad....)

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 14:06

Ik ben er nog steeds niet uit, grrrrrrrrr en mijn mountain horse vallen bijna van mijn lijf! Wahaaa

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:24

In de zomer heb ik Imperial riding shoenen model paddock (leren laarsjes met veter voorop en een rits achter, voor de winter heb ik Rimfrost schoenen van Mountain horse, ideaal! (zie ook topic van andere bokker)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:30

ik heb nu 2 jaar de mountain horse rimfrost en ik wil niet anders meer
super laarzen en onverslijtbaar OK dan!

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 09:37

Ik heb de ariat devon pro gekocht bij Divoza. Heb allerlei modellen aangehad maar die zaten als pantoffels. Bruin, dus moet nog ff op ze wachten, staan in bestelling. Ook bruine chaps erbij dus sjeikie sjeikie! Ik=blij Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:48

ik rij gewoon met jodphurs in de zomer lekker luchtig en in de winter doe ik er (nep)leren chaps overheen, lekker warm.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:13

Ik heb sinds kort de Pertrie Freerider en ik vindt ze geweldig!
Ze zitten heerlijk, bieden veel steun met rijden en ze zijn ook heerlijk warm omdat ze een dikke zool hebben.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:05

Ik heb ergens op een concours bij Vroegop bruine schoenen gekocht met achter een rits en aan de voorkant vetersluiting. Lopen en rijden heel lekker, voeten blijven goed warm, zijn erg mooi en ook nog eens slechts € 55,-.

Pinkstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 15:27

daniella74 weet je nog welk merk? Er schijnt ook een fijn australisch schoenenmerk te zijn mmm

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:42

Pinkstar schreef:
daniella74 weet je nog welk merk? Er schijnt ook een fijn australisch schoenenmerk te zijn mmm

Bedoel jij Blansdale's?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:02

Pinkstar, ik heb geen idee. Volgens mij zijn ze merkloos en gemaakt van engels leer. Vroegop staat op elke groter concours.