Leeftijdsgrens pony's omhoog?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Re: Leeftijdsgrens pony's omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:14

AntheaV schreef:
Van mij hoeft het ook niet hoor. Zoals anderen ook al zeggen is het niet eerlijk om als volwassene tegen kleine kinderen te rijden.
En speciale rubrieken voor 16+ bij de pony's lijkt mij eerlijk gezegd ook niet zo'n heel goed idee. Hier in Groningen zijn de rubrieken al klein en als je 16+ een aparte rubriek wil maken heb je gemiddeld zo'n 2 combinaties in een rubriek.

Hier bij ons in de regio zou het niet zo uitmaken, want als ponyruiter start je toch bijna altijd alleen.. Ik startte altijd alleen of soms tegen een paar anderen...

De TS vroeg trouwens niet wie er voor of tegen was, maar of iemand hier iets over gehoord had Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:28

Is er ondertussen al een bronvermelding?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:29

miesie schreef:
viewtopic.php?f=5&t=668397 naar aanleidig hiervan is dit topic gestart.. Ik denk alleen dat die persoon gewoon maar wat zegt volgens mij.. Anders zou er vast wel nog iemand zijn die hier iets over gehoord heeft!

Knipoog Dat is de "bron"

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:41

Ik ben tegen. Op zich kan je de dressuur gewoon verder starten tussen de paarden. Voor het springen ben ik er wel voor om het anders aan te pakken, bijvoorbeeld met een aparte rubriek, of de balken gewoon wat lager zetten (dan blijf je nog wel een handicap houden omdat de afstanden paardenafstanden zijn).

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:44

Nouks schreef:
Tha_Niekje schreef:
Dat zou idd niet verkeerd zijn, van dat springen...
Ik richt me op het moment nog meer op dressuur, maar als ik een keer wil springen met de D-pony, moet je wel meteen een paardenparcours springen... Nagelbijten / Gniffelen

Ja precies, dat staat mij ook tegen. Mijn pony meet 1.56 en dat is natuurlijk nauwelijks verschil met een paard van 1.58, plus dat zijn gangen ruim genoeg zijn (sterker nog, ik ging balkjes draven en galopperen gisteren en voor mijn pony konden ze net zo breed als voor een paard van 1.76 hoog). Maar ik kan me voorstellen dat het lastig wordt als je iets minder goed kunt schakelen en als de gangen niet dusdanig ruim zijn.

Hahaha, dan is je pony nog 15cm groter dan die van mij.
En een B parcours is bijd e paarden 1 meter toch?? Terwijl ze bij de pony's eerst nog maar 80 cm hoeft te springen...

Anntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:42

nou het wordt een soort meningstopic. maar ik denk zelf dat er niks veranderd wordt. anders was er allang iemand gekomen met bronnen, buiten die van de 'verkoop pony' GR

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:45

Anntjuh schreef:
nou het wordt een soort meningstopic. maar ik denk zelf dat er niks veranderd wordt. anders was er allang iemand gekomen met bronnen, buiten die van de 'verkoop pony' GR

dat is dus ook de reden dat de TS dit topic begonnen is.. Omdat zij er zelf ook nog niets over gehoord had..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:51

Ik ben voor met dan inderdaad een 16 of 18+ leeftijd, want tegen kleine kinderen starten dat is ook weer zoiets. Al zullen er weer een hoop zijn die veeeel beter rijden dan ik Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:15

Waarom willen alle 18 plussers zo graag tussen de pony's blijven starten dan? Het is toch geen race waarin grote paarden meer kans hebben dan pony's?
Als je je pony goed voor elkaar hebt, moet het helemaal niets uitmaken of je op een pony of een paard start (in dressuur dan). Daarbij, het gaat toch niet of je 1e of 2e word, maar om je eigen prestaties? Met een pony bij de paarden heb je dan misschíén minder kans op een 1e plaats, maar je winstpunten kan je nog steeds gewoon halen, en een goed gevoel over de proef ook..

Van mij mag die leeftijdsgrens blijven. Zou het zelf niet leuk vinden om tegen allemaal 9 en 10 jarigen te rijden als ik 19 zou zijn, dan is toch snel de lol eraf?

Bij springen vind ik het inderdaad anders. Dan zou het wel super zijn om een 18+ pony rubriek te hebben Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:15

Weet je waar ik voor ben?

Pony en paarden moet geen verschil maken.
En dan rubrieken tot 18 jaar, en vanaf 18 jaar.
Je hebt grote meiden die op hun 12e bij de paarden moeten rijden omdat ze met 'n paard niet bij de pony's mogen.
En je hebt meiden die klein zijn en op een pony willen blijven rijden.
Waarom dan niet leeftijdscategorien, en daaronder verdeeld de maat van betreffende paard of pony?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:31

Mik_, je bent geweldig Tong uitsteken Dat is echt het beste idee wat ik tot nu toe in het topic voorbij heb zien komen haha!

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:46

Ik wil de leeftijdsgrens van de pony's zelf wel eens aan de kaak stellen.
3 jarige pony's mogen uitgebracht worden in alle klasses t/m M2
Bij de paarden is dit inmiddels aangepast maar bij de pony's NIET.
dus een E pony mag wel als 3 jarige M2 starten terwijl een klein 3 jarige paard dat niet mag.
Ik vind dat dit ook aangepast moet worden.

wat vinden jullie hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:51

Ja, dat vind ik ook waardeloos. Net als dat ik pas een meisje met een A-pony in de L2 tegenkwam. Even met haar vader staan praten nog. Was een ontzettend gaaf beestje, ze reden ontzettend netjes en ze hadden een verzameling winstpunten van hier tot Tokyo. Maar M starten zit er dan niet in.

Maar zowel dit als de leeftijd van de paarden waarop ze in een bepaalde klasse mogen starten, lijkt me een andere kwestie Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:58

Volgens mij is er ook een leeftijdsgrens ingesteld voor pony's inmiddels, of zit ik er helemaal naast?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:59

tamtam schreef:
Ik ben tegen. De leeftijdsgrens is prima zo. Ik ken sowieso niet heel veel wedstrijdruiters die bij de pony;s blijven tot hun 18e. De meesten groeien toch al eerder uit de pony's. Voor mensen die per se op een pony willen blijven rijden: dat is je eigen keuze, net als starten op een tuiger of schimmel of wat dan ook. Als je goed rijdt komen de punten vanzelf....

Bij ons zijn juist de meeste echt tot hun 18e bij de pony's gestart. Alleen krijgen ze eerst een kleine pony en daarna grote d of een e.

Ik heb ook op een Dtje gereden tot mijn 15e en heb toen een E pony gehad. Maar daarmee ga ik ook gewoon paarden starten, was niet de planning maar hij is té leuk Knipoog
Overgins, als dit zou komen vind ik de 16+ grens goede optie Lachen (Net als aparte klasses voor kaderleden, die rijden toch stukken beter dan de andere 'normale' kinderen Tong uitsteken)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:08

De reden dat ik graag zou zien dat de leeftijd voor de ponyruiters omhoog gaat is dat ik nog zo graag een keertje in t springen zou willen starten, helaas voor een haflinger van 1.42 bij de paarden bijna onmogelijk.

Voor de rest maakt het me niets uit en start ik net zo lief bij de paarden.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:12

Nouks schreef:
Ja, dat vind ik ook waardeloos. Net als dat ik pas een meisje met een A-pony in de L2 tegenkwam. Even met haar vader staan praten nog. Was een ontzettend gaaf beestje, ze reden ontzettend netjes en ze hadden een verzameling winstpunten van hier tot Tokyo. Maar M starten zit er dan niet in.

Maar zowel dit als de leeftijd van de paarden waarop ze in een bepaalde klasse mogen starten, lijkt me een andere kwestie Knipoog

Dat vind ook zoiets belachelijks ja.. Je ziet zo vaak gave A/B pony's die makkelijk veel meer kunnen.. Ze moeten dat gewoon samen voegen, want voor de hele kleintjes is er toch Bixie...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:37

Charos schreef:
De reden dat ik graag zou zien dat de leeftijd voor de ponyruiters omhoog gaat is dat ik nog zo graag een keertje in t springen zou willen starten, helaas voor een haflinger van 1.42 bij de paarden bijna onmogelijk.

Dit is voor mij ook de reden Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:43

Toen ik vroeger bij de NPC reed was er al een aparte rubriek 18+ je mocht tot je 21e op pony blijven rijden. Later bij de NBVR hanteerde ze die regel ook.
Nu mag je volgens mij nationaal tot je 21e op pony daarna moet je met je pony bij de paarden starten.
Ik reed met mijn pony van 1.48m tussen de paarden en hij heeft ruime gangen maar niet zo ruim als een paard van 1.70m goed maakt niet uit want we mochten Z-starten

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:46

per 1 april is dit de regelgeving.
vanaf 5 jaar mogen de pony's in de klasse Z worden uitgebracht.maar alle 3 jarige mogen gewoon in de klasses t/m de M2 lopen.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:48

Charos schreef:

Dat geld ook voor mij Ja

Ik ga volgend jaar wedstrijden starten met mijn Haflinger van ongeveer 1.40m. Zelf ben ik 1.55m en wordt volgend jaar 18. Ik rijd dan dus een jaar tussen de pony's en zal daarna overschakelen naar de paarden. Volgens mijn instructrice kan ik volgend jaar al makkelijk tussen de paarden starten, maar de reden dat ik dit niet wil is enkel het springen, want dit vinden wij beiden erg leuk om te doen.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:58

tita schreef:
Toen ik vroeger bij de NPC reed was er al een aparte rubriek 18+ je mocht tot je 21e op pony blijven rijden. Later bij de NBVR hanteerde ze die regel ook.
Nu mag je volgens mij nationaal tot je 21e op pony daarna moet je met je pony bij de paarden starten.
Ik reed met mijn pony van 1.48m tussen de paarden en hij heeft ruime gangen maar niet zo ruim als een paard van 1.70m goed maakt niet uit want we mochten Z-starten

tot je 18e Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:04

dat dacht ik niet he ik was zowieso 20 toen ik mee deed aan de nk pony's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:15

En nu ben je?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:31