deken ja/nee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anke_

Re: deken ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:22

Absoluut de deken op Ja Vork Veels te veel werk om na het rijden nog lang droog te stappen en daarna nog 5 keer dekens te verwisselen. Daarnaast lopen ze nu minder kans op een verkoudheid!

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:26

Mijn paard krijgt dit jaar (voorlopig) geen deken. Ze staat overdag buiten en snachts op stal.
En jawel, ik rijd ook gewoon dresssuur (wel in buitenbak, dat scheelt wel want dan zweten ze minder snel).
Vorige jaren wel met dekens geklooid, maar zonder bevalt me stukken beter! En mijn paard trouwens ook, die werd altijd een beetje chagie als ik met een flinke winterdeken aan kwam lopen. Nu vind ze het heerlijk als ik haar flink sta te boenen als de dikke laag modder er weer af moet op d'r rug Haha!
En als ik gereden heb laat ik haar altijd rollen en vervolgens een half uurtje op stal. Dan is ze weer op normale temperatuur en gaat ze weer naar buiten.
Ziek? Tot op heden niets van gemerkt. Ze heeft niet voor niets een vacht gekregen. Stijf, spierpijn? Juist minder nu ze lekker buiten blijft lopen (ook al is dit zonder deken).

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:24

Ik heb mijn paard lekker dekentje op. Blijft ze mooi dun in het vacht Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:04

ik krijg mijn paardje altijd beter "schoon" in zijn wintervacht. (schoon is een relatief begrip voor een schimmel)

ook deze winter zonder deken en kijk het gewoon af met rijden. of het te lang duurt naar mijn zin. Ik denk dat het wel goed gaat.