Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xLenax

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:06

Wat leuk twee van die dieren die zo leuk met elkaar kunnen spelen! Waar ik me over verbaas is dat je zo'n acties, zo mooi op een foto's hebt kunnen krijgen! Hoe doe je dat!!?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:13

Mijn hond Sem en Ziggy "speelde" ook altijd leuk samen. Tenminste dat dacht ik. Ik vond het er ook leuk uitzien.
Todat het een keer goed fout ging. Sem heeft een hele harde trap van Ziggy gehad. Ze was geraakt in haar buik.
Er was gelukkig geen inwendige schade, maar Sem heeft een hele tijd met een pijnlijke zwelling gelopen, deze zwelling was zo groot als een waterballon.
Ze heeft een hele tijd aan verschillende medicijnen gezeten, ook moesten we verschillende soorten zalfjes smeren om het vocht er uit te krijgen.
Ze heeft er nu helemaal geen last meer van maar er blijft altijd een bult aan haar zij zitten.
Pas AUB op, met mijn hond is het goed afgelopen, maar het had ook vies fout kunnen aflopen.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:51

Dit is echt leuk!! Gaaf om naar te kijken! Een hond en paard die echt spelen heb ik nog nooit g ezien eiglijk Lachen

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 22:59

xlenax: mijn vriend heeft fotograferen als hobby, ik heb de paardjes
Hij heeft een speciale optie op de fotocamera om heel snel veel foto's achter elkaar te maken. En dan krijg je dus dit soort acties redelijk makkelijk op de foto. (en heel veel foto's inderdaad)

Verder nog dit: ja ik geef toe dat het gevaarlijk kan zijn. Dat zijn de risico's van het vak.

Maar ik spreek serieus tegen dat mijn pony agressief is (en de hond trouwens ook niet). Want dat woord komt echt niet in zijn woordenboek voor. En ik kan het weten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:53

gemske schreef:
Maar ik spreek serieus tegen dat mijn pony agressief is (en de hond trouwens ook niet). Want dat woord komt echt niet in zijn woordenboek voor. En ik kan het weten.

Net alsof wij dat niet kunnen weten! Wij hebben toevallig wel 4 foto's gezien Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:25

dat de hond zo weg is als hij het niet leuk meer vindt. maar hij snapt de lichaamstaal van een paard niet, zoals ik al zei. paarden en honden zijn van nature geen combinatie, en daarom begrijpen ze elkaars lichaamstaal niet. ik zie bij het paard wel degelijk agressie, misschien is het handig om eens een boekje te lezen over paardentaal, of deze foto's door te sturen naar een prof en zijn/ haar mening te vragen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:32

Hmm, toch heb ik altijd het idee dat onze hond donders goed doorheeft wanneer een paard haar aanwezigheid niet op prijs stelt. Bloos

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:34

Ik ben het eens met de reacties van merrieveulen,
vind het er helemaal niet vriendelijk en speels uit zien.
Heb ook de andere topics gezien en vind de eerste daarvan wel leuk,
maar dit vind ik geen vriendelijke foto's

Idd begrijpen ze elkaars taal niet, de hond snapt ook niet wanneer hij een keer te ver is gegaan tot het te laat is.
Ik zou mijn hart vasthouden als ik een hond en een pony zo zag 'spelen' en die foto waar de pony bijna op de hond zit is gewoon doodeng.
Nee, ik zou mijn hond NOOIT zo'n risico laten lopen.

Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:43

Echt best gaaf idderdaad het lijkt net of ze elkaar echt kwaad willen doen maar dat zal wel niet echt leuk heb je een filmpje ?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 11:48

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:17

nouja je moet het zelf weten,
het zijn jouw dieren.
Maar nogmaals, ik zou dit nooit zo laten gebeuren,
ik hou teveel van mijn dieren om ze zo gevaar te laten lopen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:49

Mas: het leven is altijd een compromis tussen risico's en veiligheid. Is het beter om dieren ten koste van alles te beschermen - worden ze daar gelukkiger van?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:29

Natuurlijk kun je je dieren niet tegen alles beschermen,
maar betekend dat dan dat je de risico's op moet gaan zoeken?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:37

Mas schreef:
ik hou teveel van mijn dieren om ze zo gevaar te laten lopen

alsof ik niet van mijn dieren zou houden en ze zomaar in onverantwoord gevaar zou storten. Rolleyes

Mijn punt is dus dat in DIT geval met DEZE combinatie het gevaar/risico wel meevalt, ze spelen met elkaar ze zijn er NIET op uit elkaar pijn te doen

Ik begrijp dat andere conclusies aan de hand van alleen deze foto's makkelijk te trekken zijn, maar die conclusies zijn onjuist.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:18

Ik heb je filmpje goed bekeken. Mijn hond heeft precies deze;fde reactie tegen mijn paard.
Als je wat van het gedrag van honden af weet zie je dat hij een hele dominatie opstelling heeft. Zijn staart staat recht omhoog te vlaggen.
Zoals ik hierboven al schreef is het bij mij dus echt fout gegaan. Pas op, als je van je hond en van je pony houdt.
Mijn hond reageert nu heel agressief tegen paarden. Ze begrijpt ze echt niet, en ze zullen elkaar ook nooit begrijpen ook.

Ik en anderen willen je alleen maar waarschuwen. Maar je geloofd het waarschijnlijk toch niet, totdat het fout gaat.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:28

Ik vind het er wel heftig uit zien hoor.Ik laat me hond echt nooit met me paard spelen weet je wel hoe hard me paard bijt dat kan ik me hondje toch niet aan doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:30

ziggy_janet schreef:
Ik en anderen willen je alleen maar waarschuwen. Maar je geloofd het waarschijnlijk toch niet, totdat het fout gaat.

Net zoals jij niet gelooft dat het ook goed kan gaan. Toch?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:44

Honden en paarden begrijpen elkaars signalen niet. Ik zie dat die pony heel agressief reageert, en jou hond ook.
Honden uiten zich vooral met hun staart, paarden niet. Het is gewoon miscomminicatie.
Dit gaat gewoon een keer fout. De hond let even niet op en wordt gebeten, of paard trapt "per ongeluk" achteruit. Een ongeluk kan zomaar gebeuren.
Ik zeg niet dat het gelijk fout gaat, gebeurde bij mijn hond ook niet. Maar voor je het weet is het gebeurd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:47

ziggy_janet, je verwoord het heel goed, precies wat ik dus ook bedoel,
maar ik vrees dat de ts ons pas gelooft als het voor 1 van de dieren te laat is

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:55

Mas schreef:
ziggy_janet, je verwoord het heel goed, precies wat ik dus ook bedoel,
maar ik vrees dat de ts ons pas gelooft als het voor 1 van de dieren te laat is

Ik vrees het ook. Maar het valt altijd te proberen.

aan de TS: Misschien kan je je beter eerst even verdiepen in het gedrag van honden en paarden. Dan begrijp je misschien wat je hond en wat je paard bedoeld. Ik heb mij goed verdiept in het gedrag van honden en de signalen die zij afgeven, en wat jou hond zegt komt niet als een lief leuke spelende hond over.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 15:56

ziggy_janet schreef:
Als je wat van het gedrag van honden af weet zie je dat hij een hele dominatie opstelling heeft. Zijn staart staat recht omhoog te vlaggen.

Heb je wel eens een Appenzeller van dichtbij gezien? Zijn staart staat standaard omhoog Knipoog

Ik waardeer jullie waarschuwingen zeker wel, en ik weet ook dat het fout kan gaan. Heb je helemaal gelijk in. En dan is dat super rot dat realiseer ik me heel goed. Maar in de afgelopen 2,5 jaar is het nooit erger geweest dan een misstap van de hond waardoor de pony er per ongeluk op terecht kwam (en daar vervolgens van schrok). Dat vind ik niet erg genoeg om ze voortaan te verbieden met elkaar te spelen. Ingecalculeerd risico dus.

Maar nee, deze hond is niet dominant of agressief tegen deze pony. En andersom ook niet.
Mijn andere pony is wel "agressief" naar de hond. De hond haalt het ook niet in zijn hoofd dit bij die pony te proberen. Dus hij snapt ze wel degelijk.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:02

Jou hond heeft een dominate opstelling. Mijn hond heeft ook een staart die in een krul omhoog staat. Maar dat is toch echt dominatie. Ga maar een google naar gedrag van honden staat alles precies op.

nO0rtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:05

haha Tong uitsteken
het ziet er echt leuk uit, en jou commetaar vind ik ook wel cool Haha!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 16:07

ziggy_janet schreef:
aan de TS: Misschien kan je je beter eerst even verdiepen in het gedrag van honden en paarden. Dan begrijp je misschien wat je hond en wat je paard bedoeld. Ik heb mij goed verdiept in het gedrag van honden en de signalen die zij afgeven, en wat jou hond zegt komt niet als een lief leuke spelende hond over.

Nou moet je niet gaan doen alsof ik een pennymeisje ben wat lukraak beesten bij elkaar gooit en dan zegt "kijk wat leuk"

Deze hond is helemaal door het dolle heen als ik in mijn paardenkleren op de boerderij kom. Omdat hij dan de pony mag bijten en door de pony geschopt gaat worden? Nee, hij weet dat hij mee mag om te spelen. Een hond die een keer getrapt wordt door een paard zal voortaan uit de buurt blijven. Neem van mij aan, deze hond is wel eens geraakt ja. Maar nog steeds wil hij mee naar de pony.
Als ik in de wei zit met mijn pony's en Saros ziet Jesse rond de wei lopen ziet hij mij niet meer staan. Omdat hij de hond als indringer ziet? Of omdat hij staat te wachten tot ik Jesse roep om te komen spelen?

Ik ben dit topic begonnen met te zeggen dat dit soort acties niet geschikt zijn om zomaar met een willekeurige hond/paard na te doen.

Het is heel makkelijk om aan de hand van een paar foto's conclusies te trekken, het spijt me dat ik toch geneigd ben mijn gezond verstand te gebruiken.

Heb ik nog een foto voor jullie. Ok, hij is wat oud. Maar wie beweert nu nog dat deze twee agressief tegen elkaar zijn?

Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:11

Nou ja..dan wachten we toch op het trieste nieuws over 1 van je dieren?
(Ik ken Ziggy_Janet, die heeft echt wel verstand van honden en hun communicatie)

Zelfs ik zie nog dat dit een keer fout gaat.
Ze zijn allebei zowel lichamelijk als geestelijk gegroeid, dus het is niet te vergelijken met de foto hierboven