Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Halster af, altijd. Halsteromlaten is pure gemakszucht, bij paarden die moeilijk te pakken zijn moet je het probleem anders proberen op te lossen. En een goede omheining is een vereiste op het moment dat je een paard ergens neerzet.
amondi schreef:Halster gaat af( makkelijk als je er maar 1 hebt!) Het halster wordt alleen gebruikt tijdens het vervoer aan de hand of in de trailer.
Bijkomend voordeel van halster af in het weiland: je maakt het voor dieven vrijwel onmogelijk om een paard mee te voeren! Of ze moeten zelf met halsters rondlopen, maar dan pakken ze sneller een ander paard!

loeckie schreef:Ik zie het probleem niet.... gaat hier al 12 jaar goed met halsters op de wei...

KimBalaa schreef:Bij ons gewoon met halster om.
Maar mn paard staat op een pension stal, en worden buiten en binnen gezet. Het is niet bepaald practisch als de eigenaar bij ieder paard wat hij uit de wei moet halen het halster om en aan moet gaan doen (zo'n 45 paarden..)
Cassidy schreef:Halster af, altijd. Halsteromlaten is pure gemakszucht, bij paarden die moeilijk te pakken zijn moet je het probleem anders proberen op te lossen. En een goede omheining is een vereiste op het moment dat je een paard ergens neerzet.
Bij mijn paard blijft het halster ook om in de wei, maar zeker niet uit gemakszucht. Hem te pakken krijgen is het probleem niet, hij laat zich heel makkelijk vangen. Het probleem is het in de wei zetten.
MireilleSmit schreef:loeckie schreef:Ik zie het probleem niet.... gaat hier al 12 jaar goed met halsters op de wei...
Bij mij in de buurt is van de week een paard met zijn achterijzer in zijn halster blijven hangen en deze heeft zich de hele nacht geprobeerd los te krijgen door hard te trekken en die heeft al zijn spieren gescheurd en moest inslapen, die van mij staan ook altijd zonder!
Maar... Je leest ook dat er paarden met losgooien onderuit gaan, onder de bakrand doorschuiven en zo alles kapot trekken. OFtewel... een ongeluk (en zeker met dieren) zit in een klein hoekje.