Is er iemand die al start met een jong paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: Is er iemand die al start met een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:25

Een kennis van mij rijdt met een 5 jarige in Z1.
Ze zijn eind maart gestart in Z1 (een proef) en ze mogen daarom met een 5 jarige voorlopig in Z1 starten Knipoog Ze doen heel rustig aan en het paard heeft plezier in. Lachen

Het is gewoon kwestie van nette, goede proeven neerzetten en daarnaast ook een goede instructie die heel veel ervaring heeft met jonge paarden.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:33

ja en toch denk ik dat ie binnen een paar jaar naar de klote is....zo niet dan heb je erg marzel..die beesten zijn nog geen eens uitgegroeit...en zullen ze waarschijnlijk ook niet meer kunnen nu....ik vind het persoonlijk echt heel slecht...maar zo denk ik erover.

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:22

De mijne is 4, we hebben nu 3 wedstrijden gereden en zijn B+7, vandaag weer een wedstrijd. Ben van plan niet als een idioot elke klasse door te schieten maar lekker rustig aan te doen.. heb immers nog alle tijd met hem Lachen

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:30

Ik rij met mijn 4 jarige L2. En hoop volgend jaar de overstap te maken naar de M. als alles goed blijft gaan natuurlijk.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 05:52

Ik rij met mijn 5-jarige nu in de M1, we zijn begonnen in de B toen ze bijna 4 was en echt niet elka week op concours, ze pakt ze super op allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:20

ik start met mijn 5 jarige haf in de B. ze is nu ongeveer anderhalf jaar onder het zadel en doet het super!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:14

Een 5-jarige in het Z vind ik ook wel wat vroeg Bloos Dat mag ook niet meer tegenwoordig trouwens!

Maar dat wil nog niet zeggen dat je alleen op basis daarvan kan oordelen over of een paard naar de kl*te gereden wordt... daarvoor moet je toch echt het paard en de training zien.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:32

Ik rijd een 3jarige, we gaan er mee naar les etc. en willen volgend jaar echt al gaan starten... miss. zelfs per 1 januarie.. paardje wordt 4 op 4 april Tong uitsteken

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:39

ik rijd een 3 jarige fries en die vind het geweldig om te rijden
we zijn afgelopen 2,5 maand 3 maal gestart en 3 punten behaald en heeft nu al door als ik haar aan het vlechten ben, en als de deur open gaat en de klep van de trailer dan zie je haar echt kijken van YES!!
mijn andere paard starte ik voor het eerst toen hij 4,5 was, hij heeft veel moeite gehad om te wennen aan wedstrijden.
maar de proeven liep ie dan wel weer super dus alle klassen heb ik ook helemaal vol gereden B>20 L1>24 L2>21 M1>20 M2>30
nu is hij 7 en Z dressuur(we hebben niet verschrikkelijk veel wedstrijden gereden!!)
hij is nu gelukkig een beetje bij getrokken en niet meer zo bang en druk.
verder start ik alle jonge paarden op 3,5 jarige leeftijd,natuurlijk kan de ene meer dan de ander maar daar kun ja dan wel rekening mee houden!

Mirann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:03

Heeii,, jaa k heb sins kort mijn startkaart met mijn 4 jarige ruin.. alleen is hij nu kreupel net nu ik me 1e wedstrijd met hem heb:( maar het gaat wel over de dierenarts was er erg positief over !!:) hij is kreupel geraakt hij schrok is de wei en maakte een verkeerde beweging !!:( mJaa Xjess mirandaa Panicc mijn liefstee Paardjee

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:10

Ik start met mijn 5 jarige paard net in de B en nu hebben we 3 wp (in 2 wedstrijden).
Heb haar eerst op haar 4e jaar eerst rustig kennis laten maken met onderlinge wedstrijdjes.