petrie leren rijlaarzen rits in laten zetten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charret

Re: petrie leren rijlaarzen rits in laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 20:40

Ik heb grote voeten [maat 43 Boos!] en hamertenen. Dus ik hoop dat ze me überhaupt zitten. Vooral bij de tenen ben ik bang dat ze knellen. Ik viel wel binnen de standaard maten. Serie 6 meen ik.
Heeft Petrie alleen die Anky's/ Elegant met rits? Want ik wil er geen 600 euro voor uitgeven.

lindaranea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:05

Nadeel van de baleinen eruit is dat de verticale krachten dan op de rits komen. Vriendinnetje had dat gedaan, en toen sloten de ritsen niet meer, omdat er een bubbel in was gekomen die openbarstte (doordat ze een beetje afzakken zeg maar). Ik zou de baleinen er in laten, die houden dan dat tegen, en de rits netjes strak.... Mijn laarzen zijn trouwens nnet asl op de foto, ben dr zeer tevereden mee!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:25

er is nu ook een goedkopere versie van de elegance die kost 100,- minder dan kom je rond de 450,- uit ipv 550 of 650,-

dit model is sinds september leverbaar. het enige verschil is dat hij een gelijmde zool heeft ipv gestikt. inprinciepe net zo goed alleen goedkoper om te maken.

maar als ik jou zo hoor zal de voet op maat gemaakt moeten worden, want hij valt wel smal hoor! bij mij moest dit ook en mijn voeten zijn eigenlijk vrijnormaal maar wel klein. wel een aanrader alleen komt er wel 60,- bij

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:00

@Marloezzke: Ik wil niet zeurend overkomen hoor Bloos, maar ik vroeg me af of je inmiddels al een foto hebt kunnen maken van je laarzen? Haha!

Trouwens, heet dat model met gelijmde zool ipv gestikte zool ook heel anders eigenlijk? Of valt het gewoon onder de naam Anky Elegance, en dat je dan kan kiezen wat je wil voor zool?

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:50

op de foto's ziet t er super uit zeg! Haha! .. weet iemand misschien ook een schoenmaker of iets die de ritsen in laarzen zet in de omgeving Spijknisse? Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:18

bijna alle schoenmakers doen het wel Lachen
alleen moet je dan zelf even bekijken welke en goede is Lachen

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:05

nou dat is dus t probleem, ben al bij 2 schoenmakers geweest en die doen t dus NIET ! haha , dus daarom dat ik t ff vraag Lachen

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:02

Ik heb vandaag gekozen voor de Anky van Petrie maar dan zonder rits. Ik probeer het gewoon zo nu ik weet dat een rits er altijd nog in gemaakt kunnen worden. Maaruh..me laarzen moeten nog wel gemaakt worden. Ergens logisch met mijn voeten Knipoog, maar dan moet ik nog zo lang wachten!! Boos!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:14

nouja ze zijn best snel tegenwoordig bij petrie hoor!

ik had ook volledig maatwerk dat was er al binnen 3 weken!

kleppieklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:58

Ik heb het ook laten doen,bevalt super die rits!Ik heb 'm aan de achterkant laten zetten en dan aan de buitenkant,erg makkelijk!Je stapt er zo in en ook zo weer eruit..

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:42

Heeft iemand misschien nog foto's van zijn of haar laarzen? Het liefst waarbij de rits aan de binnenvoorzijde zit?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:42

zal morgen maken!

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:08

Ok, dankjewel!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:49

hierbij foto
de laars is de petrie standaard, rits in laten zetten bij petrie.

Afbeelding

Afbeelding

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:56

dat goedkopere model heet alure.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:59

Op dit moment worden in mijn laarzen een rits gezet, ben wel benieuwd hoe het gaat worden.. Ze worden aan de achterkant erin gezet.. Word gedaan door iemand die vaker ritsen in laarzen heeft gezet, maar die ook zadels doet maken en doet opvullen enzo..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:43

Ik heb het ook laten doen, ben er nog altijd super blij mee ;D
Super handig Ja
Ik heb de Petrie Anky laars
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:59

hmm, die anky elegance zien er goed uit, alleen ik heb net een jaar geleden leren rijlaarzen gekocht,

't punt is, als mijn benen in een slechte bui zijn... Zo nu en dan, zijn ze ontzettend dik... Dan kan ik echt een half uur niet lopen als ik ze aan heb, maar over 't algemeen gaan ze prima aan... Omdat het zo af en toe écht een ramp is wil ik der wel heel graag een rits in laten zitten...

1 dingetje, ze moeten ook opgehoogd worden want ik kwam ineens in een groeispurt, en nu 13 cm én een jaar gebruik waardoor ze dus ook ingezakt zijn én ze een cm te kort gekocht te hebben zijn ze aan de korte kant. Waar normaal de laars eindigt, eindigt bij mij de dressuurboog, en dat is niet zo héél fraai, maar ik vroeg me af of dat ongeveer te combineren is, én dan zijn ze ookal behoorlijk ingezakt omdat ik te lui ben op zoek te gaan naar mijn laarzentrekkers... Oftewel, is het uberhaupt nog wel mogelijk? Of kan ik beter eens mijn rapport aan mijn oma laten zien? En dan een paar nieuwe kopen...