Trailer trekken & Gewichten, hoe zit het nu precies?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Trailer trekken & Gewichten, hoe zit het nu precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:12

Jobbeltje schreef:
Ik ga ook wel ff met de KLPD mailen Haha!
De discussie blijft er toch altijd...

Lees nou gewoon: viewtopic.php?f=158&t=623044 dan hoef je nooit meer discussies te hebben. Wat hier staat klopt; iemand die iets anders beweerd, zwamt uit z'n nek.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 21:21

Klopt Ikke, maar ik verwijs oom agent liever door naar zijn eigen collega's dan naar de FAQ van bokt Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:28

Alle rekensommen over te weinig vermogen voor het papierengewicht en er toch mee mogen rijden zijn mooi, maar de verzekering denkt er in elk geval anders over. Het is onmogelijk te bewijzen dat je slechts beladen was tot het maximale trekvermogen van het trekkende voertuig. Dus is de combi voor de verzekering illegaal en zal er niet worden uitbetaald als je een ongeluk krijgt.

Trouwens als je met een te zware trailer rijdt en er gaat standaard dus maar tot max in wat de auto mag trekken is het simpeler om de trailer tot dat gewicht te laten terugkeuren. dan ben je in 1 keer van alle ellende en vage toestanden af.

Wil je zeker zijn : stomweg op de papieren kijken : mag de auto het trekken als de aanhanger/trailer volledig beladen is, ja of nee? Nee, dan andere combi of trailer terugkeuren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:55

Kun je praktijkvoorbeelden noemen waarbij de verzekering niet heeft uitbetaald?

Volgens mij is het namelijk klinkklare onzin wat je daar verkondigt. Maar ja, wie ben ik. Ik ben alleen maar in het bezit van een mailtje van een KLPD-man waarin uitgelegd staat wat wel en niet mag. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:49

Karin schreef:
Kun je praktijkvoorbeelden noemen waarbij de verzekering niet heeft uitbetaald?

Volgens mij is het namelijk klinkklare onzin wat je daar verkondigt. Maar ja, wie ben ik. Ik ben alleen maar in het bezit van een mailtje van een KLPD-man waarin uitgelegd staat wat wel en niet mag. Knipoog

Sterker nog, ALS de verzekering al weigert te betalen, dan kun je als cliënt een weging EISEN!! Bovendien legt oom agent domweg beslag op je combi (inkl paard!!!!) indien ze het niet vertrouwen.
Verzekeringen staan niet boven de wet, dus als jij volgens de wet met de combi mag rijden, dan MOET de verzekering uitkeren.