MP3 tijdens het rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sexylexy

Re: MP3 tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:33

Ik dacht ook dat het fijn zou zijn om met muziek te rijden. Opzich was dat ook zo alleen hoorde mijn paard iets wat ik dus niet hoorde en dan is het iets minder als je zonder je voor te bereiden door de bak schiet Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:23

Shanna16 schreef:
Ik rij ook graag met muziek.
Heb gewoon oortjes die achter je oorschelp gaan, dus blijft goed zitten, draadje doe ik door de bandjes voor de riem en dan MP3 in mijn zak, blokkering erop en gaan. Nergens last van...

Handig idd om kur te oefenen, daar heb ik het ook al regelmatig voor gebruikt. Ik heb wel het idee dat als het eens niet wil (want ja, die hengsten kunnen erg vervelend zijn als er merries in de wei staan Clown) dat ik minder snel boos wordt, maar het gewoon nog eens probeer, hahaha!

heb ik idd ook,
op de een of andere manier ben je dan veel 'ontspannener' of rustiger Haha!
en vind het wel lekker even achtergrond muziekje,

kan me dan nog prima op het paard concentreren hoor Ja
niemand die er verder last van heeft, heerlijk Haha!
ik rij er niet altijd mee, maar zo af en toe vind ik het wel eens even lekker Lachen

trouwens op buitenrit doe ik het niet, dan vind ik het wel lekker vogeltjes enz, maar dan is het ook gevaarlijk,
maar gewoon in de bak. waarom niet, bak staat toch 200m vanaf de weg Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:07

Ik had eigelijk bedacht dat ik er speciaal eentje voor aan ging schaffen.
Ik heb er dus nog nooit mee gereden, maar ik laat me vrij snel afleiden door mijn omgeving. Ik had dus bedacht dat als ik rustige, ontspannen muziek ging luisteren, ik mezelf misschien juist beter kon concentreren.
Ik ga het gewoon eens proberen, ik rijd toch alleen, dus andere mensen hebben dan geen last van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:15

Ik heb het nog nooit geprobeerd eigenlijk!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:19

bij ons staat wel altijd de radio aan tijdens het rijden (binnen en buitenbak) en dat rijd wel fijn op zich, maar als je even in de bak bent dan hoor je het niet eens meer.. verder rij ik als ik les heb met een headset maar ik zou echt noooit een mp3 opzetten, dat leid alleen maar af.. vind het ook zo ongeinteresseerd overkomen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:25

Ik zou het zelf nooit doen, ik vind het niet zo fijn en toch een beetje gevaarlijk (als je hem hard aan heb dan)

Okee een radio in de bak of tijdens het poetsen dat is wel leuk natuurlijk! Knipoog

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:02

Ik heb een tijd niet alleen in de bak durven rijden als er niemand in de buurt was, door een oordopje van mijn mp3 speler in mijn oor te doen en zachtjes muziek op te hebben staan werd ik erg ontspannen en werd mijn paard niet gespannen door mij.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:51

Hons schreef:
ik gebruik nooit muziek om te rijden... ikzelf zou me niet kunnen concentreren. Maar de mensen die zeggen dat ze zich beter kunnen concentreren: zever. Misschien wordt je wel rustiger door de muziek dan je normaal bent, maar het is echt wetenschappelijk bewezen dat muziek(behalve klassieke en dergelijke) afleidt.

En wie ben jij om te zeggen wanneer ik me het best kan concentreren?? Ik concentreer me nou eenmaal heel makkelijk met muziek op. Dan word ik verder door niets afgeleid. Mijn muziek staat zo zacht of maar in 1 oor dat ik "echte" geluiden nog goed kan horen, maar ik wordt niet meer door iedere voorbijgaande auto of langslopende stalgenoot afgeleid.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 29-08-06 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:56

Wij hadden op de manege alijd muziek op staan (niet hard) maar ook als achtergrond muziekje. Toch is dat anders denk ik dan een mp3 omdat je minder hoort met dopjes in je horen + de muziek erbij.
Ik heb eigelijk haast nooit mp3 op, alleen op school en tijdens een lange reis en af en toe als ik een boek lees.
Maar als ik op de manege ben heb ik ook helemaal geen behoefte aan een mp3.
Lijkt me ook wel onhandig mp3 onder het rijden. Zit je net in de goeie galop vallen die dopjes uit je oren Clown

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:57

Nee, we hebben een radio naast de bak. Lachen
Ik zou het zelf denk ik ook niet doen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:23

Ik fiets wel met mp3 naar de paarden toe. Vork Maar tijdens het rijden, nee.
Op stal af en toe wel eens radio aan..

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:54

Het lijkt wel of steeds meer mensen bang zijn voor de stilte... Altijd en overal muziek aan. Maakt niet uit wat voor herrie als het maar aan staat!
Wat is er mis met de vogeltjes de fluiten in het bos, het muisje dat ritselt door de blaadjes of het zwijn dat al knorrend in de aarde wroet? En op stal, hoe je het ook wendt of keert, je hoort gewoon minder van de omgevingsgeluiden. Welk paard stond daar te hoesten? Of ligt er daar nu een te rollen? Of hoor je daar een kreuntje waar je even naar moet kijken?

Afijn het moge duidelijk zijn: Voor mij geen MP3tjes, radio's of andere geluidsapparatuur op het paard of op stal.

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:56

Alvaron schreef:
Het lijkt wel of steeds meer mensen bang zijn voor de stilte... Altijd en overal muziek aan. Maakt niet uit wat voor herrie als het maar aan staat!
Wat is er mis met de vogeltjes de fluiten in het bos, het muisje dat ritselt door de blaadjes of het zwijn dat al knorrend in de aarde wroet? En op stal, hoe je het ook wendt of keert, je hoort gewoon minder van de omgevingsgeluiden. Welk paard stond daar te hoesten? Of ligt er daar nu een te rollen? Of hoor je daar een kreuntje waar je even naar moet kijken?

Afijn het moge duidelijk zijn: Voor mij geen MP3tjes, radio's of andere geluidsapparatuur op het paard of op stal.

Dat snap ik nou ook niet. Ik vind het juist heerlijk om te luisteren wat voor geluidjes de paarden maken, niets leuker. Al vind ik zo nu en dan een radio zachtjes aan op stal ook wel lekker Bloos

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:01

Zet dan een radio op.
Geen mp3 Sigaar

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:09

kan ook maar krijg k de buren weer op me dak dat ze er last van hebben Pling

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:27

ik rijdt zelf altijd alleen en rijdt altijd buiten waar ik geen beschikking heb over een radio e.d

ik heb laats een keer de radio op mijn tel aan gezet, ik doe de oortjes ed onder mijn shirt door, ik vond het toch wel fijn, ik moet zeggen dat ik me nog goed kon blijven concentreren maar vond het wel gezellig toch een beetje geluid om me heen! alleen met draven vielen helaas mijn oortjes telkens uit!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:42

Normaal gesproken rijdt ik nooit met muziek. Maar nu we bezig zijn met het maken van een kür, is het handig om meteen de muziek bij de hand te hebben om te kijken of het wel past.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 06:36

Ik heb een mp3 speler als ik mijn proef oefen. Ik heb de proef ingesproken op mijn mp3 speler n.a.v. de dvd en rijden maar in de bak....

nieziej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 06:47

ikk an me wel voorstellen dat iemand dat fijner vind met muziek te rijden maar zelf doe ik het dan niet wil graag met mn paardje kunnen praten Clown verder heb ik wel altijd en overal mp3 aan Bloos

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:13

Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd, maar ik vind het waarschijnlijk toch niks. Ach gut
Ik vind het namelijk ook niet prettig als de muziek in de auto redelijk hard staat, of met een mp3-speler op de fiets ofzo.
Ik wil altijd graag mijn omgeving kunnen horen, anders word ik echt onrustig gewoon... Verward

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:22

Ik rijd ook meestal met muziek..
Er is aan de bak geen radio en dus moet ik het met mijn MP3 doen. Heb graag een muziekje erbij.

Trouwens buiten rijd ik ook gewoon met muziek. Gewoon om erbij te hebben. Mijn paardje is toch supermak buiten en loopt overal langs, hoef alleen maar te zitten..

Zonder muziek vind ik het maar 'saai'.. Ik kan me minder goed concentreren. Als ik muziek op heb luister ik niet eens omdat ik zo geconcentreerd bezig ben. Dikwijls denk ik dan ineens van oh ja heb nog muziek ook.

Ik rijd gewoon met een oortje in en het volume op standje 4.. Gewoon zachtjes. Vind het inderdaad ook erg handig om eens te oefenen op muziek. Of gewoon lekker losrijden en gangenwerk op de overgangen van de muziek.

Ja ik vind het erg handig.. Zeker omdat ik altijd alleen rijd..
Ik kan ook opnemen, dus soms neem ik wel eens een 'proefje' op op mijn MP3.. Heb ik ook even geen voorlezer nodig Tong uitsteken

Trouwens, mensen fietsen wel met een MP3 op.. Dat vind ik dan als je dat vergelijkt met paardrijden nóg gevaarlijker! Als je gewoon in de bak rijd met je MP3 heb je geen lastvan onverwachtse trekkers, auto's en bussen..

Oke.. Ik doe het zelf ook.. Maar toch ik realiseer me wel dat zoiets gevaarlijk kan zijn.

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:53

Ik rijd ook ALTIJD met mn ipod.. Bij ons is het altijd druk in de bak en er staat er meestal ook nog 1 les te geven waardoor zowel ik als mn paard ontzettend snel afgeleid zijn! Een aantal jaar geleden kreeg ik dus van Barbara Koot de tip om lekker met muziek te gaan rijden! En idd.. Mn paard is veel minder schrikachtig, omdat ik ook gewoon bij de les blijf en niet op al die anderen gaat zitten letten! Ik vind het echt heerlijk.. Muziekje op en gaan!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:20

Ik rij ook met mn mp3 op. Ik luister altijd muziek als ik alleen ben.. Ik kan gewoon niet tegen stilte Tong uitsteken
Maar ik kan me prima concentreren zo, ik leer ook zelfs vaak met muziek op dus..
Buiten luister ik ook gewoon, maar er komt ook geen verkeer daar.. En ik heb hem niet zo hard dat ik helemaal niks anders meer hoor.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:35

wanneer ik zoiets heb ik heb niet zoveel zin, dan doe ik mn mp4 op en ga ik lekker ontspannen rijden en sinds kort heb ik de proeven er ook op staan en dat is vet relax met oefenen, je hebt er niemand voor nodig Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:37

Of ik me eraan erger... Nee niet echt..

Er zit namelijk ook een goede kant in.... Wanneer je met je muziek meezingt, ben je vaak zelf ontspannen. Als je paard dan ergens van schrikt en jij zingt altijd... zal je paard ook kalmeren in een panieksituatie wanneer jij meezingt....

Het is wel vervelend als jij een heel verhaal ophangt en die ander blijkt jou niet te verstaan Clown