Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Shanna16 schreef:Ik rij ook graag met muziek.
Heb gewoon oortjes die achter je oorschelp gaan, dus blijft goed zitten, draadje doe ik door de bandjes voor de riem en dan MP3 in mijn zak, blokkering erop en gaan. Nergens last van...
Handig idd om kur te oefenen, daar heb ik het ook al regelmatig voor gebruikt. Ik heb wel het idee dat als het eens niet wil (want ja, die hengsten kunnen erg vervelend zijn als er merries in de wei staan) dat ik minder snel boos wordt, maar het gewoon nog eens probeer, hahaha!

Hons schreef:ik gebruik nooit muziek om te rijden... ikzelf zou me niet kunnen concentreren. Maar de mensen die zeggen dat ze zich beter kunnen concentreren: zever. Misschien wordt je wel rustiger door de muziek dan je normaal bent, maar het is echt wetenschappelijk bewezen dat muziek(behalve klassieke en dergelijke) afleidt.

Maar tijdens het rijden, nee. Alvaron schreef:Het lijkt wel of steeds meer mensen bang zijn voor de stilte... Altijd en overal muziek aan. Maakt niet uit wat voor herrie als het maar aan staat!
Wat is er mis met de vogeltjes de fluiten in het bos, het muisje dat ritselt door de blaadjes of het zwijn dat al knorrend in de aarde wroet? En op stal, hoe je het ook wendt of keert, je hoort gewoon minder van de omgevingsgeluiden. Welk paard stond daar te hoesten? Of ligt er daar nu een te rollen? Of hoor je daar een kreuntje waar je even naar moet kijken?
Afijn het moge duidelijk zijn: Voor mij geen MP3tjes, radio's of andere geluidsapparatuur op het paard of op stal.
verder heb ik wel altijd en overal mp3 aan