Aan de Z dressuurruiters, zoeken jullie indoor de 20x60 op?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Aan de Z dressuurruiters, zoeken jullie indoor de 20x60 op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:34

ok ik begrijp het Knipoog mijn paard is ook niet zo groot dat scheelt een hoop.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:36

Omdat een slangevolte met drie bogen in een 20x60 baan nou eenmaal niet direct uit de hoek ingezet hoeft te worden.
In en 20x40 baan kom je uit de hoek, en moet je toch direct doorwenden, tuurlijk is impuls essentieel voor een Z proef. Alleen is het wat teveel gevraagd om een paard zo uit een hoek te 'trekken' en hm dan uit balans een wissel te laten springen. Dus daarom heb je meer tijd om in een 20x60 baan om alles beter af te werken, en ook meer voor te bereiden. Je hebt toch zo'n 20 meter meer de ruimte, dus heb je op de lange zijde wel degelijk meer voorbereiding omdat je niet direct uit de hoek wend, maar pas 5 meter verder, bijvoorbeeld bij de V. Je piept wel anders als je ervaring mee hebt, en ik vind het echt lariekoek wat je zegt, want je hebt het nieteens zelf ervaren.....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:38

Starbreeze schreef:
Ok we zullen wel zien Knipoog maar ik heb echt nog steeds dat áls dat het gevraagde is, je daar dan ook op moet trainen. Ik vind van M naar X appuyeren op 20x40 overigens geen probleem.

probeer eens van M naar X naar rechts te appuyeren en dan bij de A naar links te rijden in contra...
Misschien dat je er dan achter komt ( en ik begreep uit je profiel dat je een fries hebt, dan zul jij het nog moeilijker hebben dan wij qua galop, dit is niet aanvallend bedoeld, maar je zal zien dat het niet meevalt).

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:40

Ik denk dat je wel gelijk hebt Liesje23! Overigens had ik hier ook geen moeite mee, totdat we gingen werken aan de wissels!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:53

Ik ga het proberen, mijn fries heeft overigens eens uitstekende galop Lachen regelmatig een 8 voor galoponderdelen, dus daar zal het niet aan liggen. Ik vind ook niet dat ik daardoor in het nadeel ben trouwens, dat ik een fries rij heeft me voor mijn gevoel juist vaker voordeel opgeleverd.

En beetje flauw van je om te zeggen dat je het zelf niet meegemaakt, je weet immers niet wat ik thuis train en hoe dat gaat Knipoog Mijn mening blijft onverandert over wat ik eerder heb gezegd, ik begrijp dat bepaalde onderdelen moeilijker zijn als je een groot paard hebt maar ik blijf van mening dat je het gevraagde onder de knie moet hebben en het niet moet omdraaien, een excuus vinden waarom je het niet zou kunnen ik 'zeur' ook niet over galop onderdelen omdat ik een fries rij? Ik zie evt. moeilijkheden juist als een uitdaging die je kan overwinnen. Dat is een beetje wat ik bedoel, als je zon proef in 20x40 neer kan zetten, petje af hoor!

En verder moet iedereen maar lekker inschrijven wat ze willen, het is niet mijn bedoeling om iemand te bekritiseren oid. ik zal de laatste zijn die zegt dat zoeits een fluitje van een cent is en dat je niet hard hoeft te trainen voor zoiets, ik weet inmiddels ook beter, de lat ligt voor mezelf ook erg hoog in de training.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:05

ALs er ergens 20x60 is, rijd ik dat veel liever. ANders probeer ik die week vrij te houden, maar als het nou eenmaal zo uitkomt, rijd ik wel 20x40.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:42

Als ik kan kiezen, liever 20x60. Maar als dan tijdje niet weg zou kunnen, dan doe ik over 20x40 ook niet zo moeilijk. Train thuis ook 9 van de 10 keer 20x40 dus dat moet geen probleem zijn.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:17

Ik start 20x60 en dan zoek ik ze ook nog het liefst op waar je ook binnen mag losrijden! Hier in de buurt zijn behoorlijk wat van dat soort accomodatie's en bijna overal kun je 2 proeven rijden. Inschrijven moet je wel ruim van te voren doen......

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:40

Vossie, in welke regio rij jij? Ik zit namelijk ook in gelderland.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:30

Ik zit tussen Arnhem en Nijmegen in, ik kan starten in Zevenaar, Didam, Heteren, Arnhem, Ewijk, Druten, Alverna en nog zo wat, als je info wilt hoor ik het wel!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:25

Oh, relax... Er komt een 20 x 60 bak in Vinkega, naast van Unen! bouwvergunning is eindelijk (bijna) rond!

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:34

vossie schreef:
Ik zit tussen Arnhem en Nijmegen in, ik kan starten in Zevenaar, Didam, Heteren, Arnhem, Ewijk, Druten, Alverna en nog zo wat, als je info wilt hoor ik het wel!

He vossie,

Bij zevenaar en Didam moet je er snel bij zijn hoor! Zit snel vol. Dus als je het winterseizoen Z wilt starten?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:51

Relaxed schreef:
gevonden... Zelfs een inrijbak van 1250 M2... Hou m in de gaten dus Ja

inrijbak is gewoon 20x40 in Raalte,
gewone baan is 1250 m2

Zep schreef:
Haarle heeft wel een grote hal maar die bouwen ze niet om voor een 20-60 baan

Heeten weet ik niet hoe groot de nieuwe hal is. *check* volgens het vraagprogramma rijd je daar nog gewoon in een 40m baan.

Haarle zet wel een 20-60 baan hoor, maar dan is inrijden echt onmogelijk!
de nieuwe rijhal in heeten is 20x50 meter dus daar wordt nog gewoon 20-40 gelegd

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:53

Citaat:
=Toledo
He vossie,

Bij zevenaar en Didam moet je er snel bij zijn hoor! Zit snel vol. Dus als je het winterseizoen Z wilt starten?

Ik heb alle coupons voor het binnenseizoen al weg, dus ik ben verzekerd van startplaatsen Knipoog Nadeel is wel dat ik dan weer vaak als eerste moet starten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:55

l0esjj schreef:
Relaxed schreef:
gevonden... Zelfs een inrijbak van 1250 M2... Hou m in de gaten dus Ja

inrijbak is gewoon 20x40 in Raalte,
gewone baan is 1250 m2

In het vraagprogramma staat inrijbak van 1250 m2 en wedstrijdring van 1200 m2...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:57

vossie schreef:
Citaat:
=Toledo
He vossie,

Ik heb alle coupons voor het binnenseizoen al weg, dus ik ben verzekerd van startplaatsen Knipoog Nadeel is wel dat ik dan weer vaak als eerste moet starten.....

Eigenlijk een idioot systeem....

Wij doen op onze wedstrijden altijd: hoe eerder je inschrijft hoe later je start Ja

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:00

Dat vind ik ook veel beter! Maar hier heb je veel verenigingen die doen de coupons op volgorde van binnenkomst in een map, de eerste inschrijving start dan ook al eerste. Ik heb alle coupons twee weken geleden weg gedaan, dus ook al voor jan/feb/mrt, ik denk dat ik dan dus al eerste van ring moet.... Maar ja het is niet anders, ben iig verzekerd van een startplaats bij een fijne acco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:02

Jeetje moeten jullie zo vroeg opgeven?? Hier kan je gewoon maand van te voren nog wel bellen, vooral in de hogere klasses... B/L is wel snel vol idd...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:03

Ja wij deden ze ook op volgorde van binnenkomst, alleen begonnen we achteraan in de map Haha!
Ik moet voor alles na september nog inschrijven..

Mag ik inderdaad wel mee beginnen anders zitten alle mooie acco's al weer vol...

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:05

Weet je wat ze hier dan vaak doen, in het Z1 en Z2 zijn het er vaak maar een stuk of 10 a 15 maar dan proppen ze alles doorvoor vol met B/L/M, is natuurlijk ook logisch, levert alleen maar startgeld op. Maar als je dan een maand van te voren belt, zeggen ze het zit vol, kijk je 3 weken later voor de lol ff op de startlijsen is er de hele ochtend B, halve middag L en M en dan s avonds starten en een stuk of 10 Z ruiters.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:06

Bettine schreef:
Ja wij deden ze ook op volgorde van binnenkomst, alleen begonnen we achteraan in de map Haha!
Ik moet voor alles na september nog inschrijven..

Mag ik inderdaad wel mee beginnen anders zitten alle mooie acco's al weer vol...

Jij start toch ook wel Didam en Zevenaar..... daar heb ik al opgegeven, op het vraagprogramma staat ook al vol=vol. Zou dus als ik jou was niet al te lang wachten.

Gjilke

Re: Aan de Z dressuurruiters, zoeken jullie indoor de 20x60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:42

Haskerhorne en Joure is ook 20x60.
Het maakt mij niet zo veel uit, ik start een pony tussen de paarden, dus klein, kort en wendbaar Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:45

Tolbert heeft ook een 20 x 60 geloof ik

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:47

Ik heb alle coupons voor het binnenseizoen al weg, dus ik ben verzekerd van startplaatsen Knipoog Nadeel is wel dat ik dan weer vaak als eerste moet starten.....[/quote]

Yep! Ik ook, behalve de selectie Bergharen, er stond namelijk niets op startlijsten.nl.
Nou scheelt het dat ik 's winters nooit zoveel wedstrijden rijdt want het Z2 is altijd pas 's avonds laat..

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:49

Jij start toch ook wel Didam en Zevenaar..... daar heb ik al opgegeven, op het vraagprogramma staat ook al vol=vol. Zou dus als ik jou was niet al te lang wachten.[/quote]

Zou ik jan/febr/maart ook al op moeten geven dan? eigenlijk belachelijk he?