Een paard kopen bij de slacht, hoe gaat dat in z'n werk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

Re: Een paard kopen bij de slacht, hoe gaat dat in z'n werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:37

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:17

persoonlijk zo ik me paard niet eens naar de slacht brengen ,,
maar iedereen zo zn mening er over ,,

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 01:47

Ik geloof dat Marian Scherps van the Black Riders ook eens een paardje heeft gekocht van de slacht.

Een fjordje, echt een superbeestje! Ik heb er wel een aantal keren op mogen rijden. Hij is inmiddels al overleden, maar ze heeft jaren plezier met hem gehad.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:46

hey
er zijn genoeg paarden waar ze geen plaats, geen tijd of geen zin meer voor hebben, en die dan weg moeten.
Zo ken ik er zelf ook eentje. Heel leuk paard, maar de mensen hebben er geen plaats / tijd meer voor.
Hoe het juist werkt om van bij een slager te kopen, weet ik echt niet. Maar zoals eerder hier gezegd, kan je zeker ook bij handelaars gaan kijken en evt op paardenmarkten.
veel succes en ik hoop dat je een leuk recreatiepaard vindt!
xxx

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 22:47

even een andere vraag, hoe doen jullie het met het onderhouden van je paard? Ik bedoel ik heb het niet gigantisch breed, maar ik ben erachter gekomen dat ik voldoende geld overhoud om een paard te kunnen stallen en om dan ook nog een bedrag weg te sparen. Maar een echte vetpot is het nou ook weer niet. HOe doen jullie dat? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen hier op bokt (met een eigen paard) steenrijk is of alles laat betalen door iemand anders ofzo, haha (alhoewel ik daar geen bezwaar tegen zou hebben trouwens Knipoog)

Want wat doe je als je paard ziek wordt o.i.d.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:54

rowan17 schreef:
Hoe zou jij het vinden als jij je paard voor de dood wegdoet, en een ander (de slager dus) het doodleuk (hoe toepasselijk..) voor je doorverkoopt?

ik denk niet dat menig handelaar daarmee zou zitten..

Als jij verstandig bent blijf je 'bij' de slacht van je paard. Maar er worden ook paarden gebracht die om 'niet kwijt kunnen' reden, maar via de slacht nog wat op moeten leveren.

Als jij meer bied dan de slachtprijs dan is ie al gauw voor jou..

Ik heb jarenlang rijplezier gehad op een welshmerrie die voor de slager klaarstond. Omdat ze onbeleerd was en toen geen veulens kon krijgen. (is trouwens later wel een veuelen bijgekomen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:03

op het slachthuis kan je geen paard kopen Haha! bij sommige verzekeringen wel

zlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:13

ik ken iemand die heeft dr merrie voor slachtprijs gekocht dus bij iemand anders zou ze naar de slacht gaan en nu loopt ze Z2 en super.zijn nu verschrikkelijk veel mensen die hem voor een behoorlijk bedrag willen kopen!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:14

hyppolyte schreef:
even een andere vraag, hoe doen jullie het met het onderhouden van je paard? Ik bedoel ik heb het niet gigantisch breed, maar ik ben erachter gekomen dat ik voldoende geld overhoud om een paard te kunnen stallen en om dan ook nog een bedrag weg te sparen. Maar een echte vetpot is het nou ook weer niet. HOe doen jullie dat? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen hier op bokt (met een eigen paard) steenrijk is of alles laat betalen door iemand anders ofzo, haha (alhoewel ik daar geen bezwaar tegen zou hebben trouwens Knipoog)

Want wat doe je als je paard ziek wordt o.i.d.

Zorg dat je een hele goede ziektenkostenverzekering (kleine lettertjes lezen) hebt en dat je altijd 500 euro opzij hebt staan voor onverwachte kosten.
verder heb ik deze zomer geen kleren gekocht.... maarja heb er 3 te voeren dus....

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:37

PrisSyl schreef:
persoonlijk zo ik me paard niet eens naar de slacht brengen ,,
maar iedereen zo zn mening er over ,,

eve offtopic:
Ja precies.
Ik vind het onrespectvol om je paard naar de slacht te brengen beestje heeft z'n hele leven voor je gewerkt.
En wat krijgt hij als dank een pen door ze hoofd en enkele reis op een bord.
En dan komen ze met het verhaal aan ja hij merkt er niks van, heb je wel eens een paard gezien die de geur van de dood in ze neus heeft? En dat is dan zijn laatste gedachte.

En wat ik nu ga zeggen krijg ik waarschijnlijk het bokt over mij heen, maar zeg het toch zit mij al een tijdje dwars.

Als je paard dan toch naar het slachthuis brengt, zorg dan dat je er zelf bij bent! Dan weet je zeker dat hij niet meer de verkoop in gaat.
En als je dat niet wilt kun je hem altijd gewoon in slapen dan weet je zeker dat hij er niet meer is. Je paard is je eigen verantwoordelijkheid niet van de slager of van de verzekering maar van jou!!

Nee dan liever in zijn eigen omgeving in zijn stalletje en rustig inslapen.

Ontopic:

Ik denk dat je niet veel kans hebt om bij een slachthuis een paard weg te halen ik denk dat je beter op een grote paardenmarkt kan kijken, zoals andere ook al zeiden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:47

Volgens mij is het tegenwoordig in Nederland onmogelijk om een paard bij de slacht vandaan te kopen. Zodra het beessie bij de slager staat zal ie waarschijnlijk direct afgemaakt worden.
Tegenwoordig gaat dat allemaal erg snel.

En elke goede paardenliefhebber die zijn of haar paard naar de slager laat gaan, brengt em erheen en wacht totdat het dier is afgemaakt. Als je em laat ophalen of iets dergelijks weet je nooit zeker of ie wel degelijk bij de slager aankomt.

Dus zoals ik al zei zodra ze bij de slager aankomen worden ze bijna direct afgemaakt en zullen ze ook nooit doorverkocht worden. Dit mag ook niet!