Paard kreupel door bijrijder en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Re: Paard kreupel door bijrijder en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:12

Maar daar gaat het nu toch niet over, dat is toch al veel eerder gebeurt....
Beetje oude koeien uit de sloot halen dit.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:19

inderdaad daar gaat het nu niet over... maar ik zou even on-topic haar niet gelijk als schuldige aanwijzen.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:22

wel dierenart halen...en kosten wel zelf betalen, want het zal niet haar bedoeling zijn geweest om haar kreupele te maken..veel succes verder

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:03

LadOyyPaard schreef:
Jullie weten niet hoe mijn bijrijder is.
Ze heefd mijn paard ook 'mishandeld' ( veel geslagen )
Toen hebben we met z'n allen daar over gepraat en haar nog 1 kans gegeven.

De peesjes; ik had Allang! tegen haar gezecht dat de peesjes niet meer goed waren en niet meer gebruikt konden worden.
Maar die Trut is zo eigenwijs en jawel, ze doet het gewoon.

Van te voren ( voordat zij mijn bijrijder was ) hebben we met haar afgesproken ; als er iets met het paard gebeurd onderweg, gaat het voor je eigen kosten!
Zij heefd daarop heel netjes 'já' geantwoord.

Ook hoorde ik achteraf van de eigenaar van mijn stalling dat hij lady & de bijrijder snacht's in het donker van een lange rit ziet terugkomen, en wel ZONDER enige reflectoren lichtjes en noem maar op.

Als jullie is wisten hoe ze WAS...
ze Gaat weg, we hebbenn haar gelukkig Ván mijn paard geschopt & volgens mij was lady [ DOLGELUKKIG]
Ik ben ook blij dat ik geen zorgen meer hoef te hebben:)

Elise

Als je zo'n slechte bijrijder hebt in jou ogen ( mishandeleld ???) snap ik niet waarom je haar nog een kans hebt gegeven
Dit verhaal klinkt mij in de oren als ben je zelf ook bijrijder en daarbij nog jaloers ook
Wie gaat er 's nachts rijden ??? en een paard word niet dolgelukkig als er een ruiter afgeschopt wordt
Als eigenaar van een paard ben jij verantwoordelijk voor de onkosten van de DA ( het is jou paard) en bewijs maar eens dat door ondeugelijk berijden dit paard kreupel is geworden ( verstappen kan hij zich altijd ligt niet aan de ruiter die er op dat moment op zit vooral niet in het bos )

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:23

Ik vindt dit een raar tppic weer een penny verhaal?
geloof het allemaal niet en als je eerlijk ben dan geef je deze link aan je (ex) verzorger zodat ze zelf kan reageren.
En een meisje die om 12 uur nog paardrijdt kreupel van peesbeschermers?
Vreemd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:47

Bianca : helemaal met je eens

geef je verzorgster de link en laat haar haar verhaal doen, en als het anders zo'n probleem is doe je toch aangifte joh!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:04

*kuch* penny-verhaal *kuch*
Clown

Als je je bijrijdster niet goed vindt moet je d'r niet meer op je pony laten.... jij hebt ervoor gekozen je medeberijdster erop te laten dus is het je eigen verantwoordelijkheid imo.

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:40

Ja, ze is al weg hoor dus waar heb jij het eigenlijks over,? ik dacht dat dit onderwerp afgesloten was!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:21

Het topic staat er nog en de laatste keer dat ik keek was iedereen nog vrij om te reageren Pling

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 16:22

Er zijn nog wel bokkers die benieuwd zijn hoe het met je paard gaat Vork

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:06

idd... Haha!

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:04

Nou, die loopt nog kreupel en heefd een bult op haar been.
De DA komt zo snel mogelijk

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:39

Is dat nog niet gebeurd dan? Dit is een week geleden gebeurd!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:05

Sjongejongejonge wat weer een kul-verhaal.
Als je niet de verantwoordelijkheid aankan om je paard te beschermen tegen een "foute" bijrijdster, moet je je afvragen of je ipv de bijrijdster niet je paard weg moet doen.

Want volgens jou heeft de bijrijdster
- je paard mishandeld
- moedwillig de foute beschermers gebruikt (die jij niet had weggegooid)
- onverantwoordelijk gereden; zonder licht in het donker

Enne, een afspraak dat als er iets onderweg gebeurt, de kosten voor haar zijn, is rechtsongeldig. Het is jouw paard. Bovendien geef je haar daarmee een vrijbrief om te doen hoe het haar goeddunkt. Het is dan immers haar eigen financiele risico?
Nee, dame, zo werkt het niet. Duidelijke afspraken maken wat wel en wat niet mag. Liefst op papier. En als ze zich daar niet aan houdt, gewoon kappen. Niks:"nog 1 kans geven", dat is niet goed voor je paard.
En nu maar even een flinke meid zijn, bijrijdster de laan uitsturen, de DA laten komen en niet zeuren over de rekening.

sox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:20

Alsjeblieft meid, verkoop je pony!!! Ik heb medelijden met het dier!!! Je bent er kennelijk niet aan toe de verantwoordelijkheid te dragen van het hebben van een eigen dier. Alles wat je tot nu toe hebt geschreven heb ik met verbijstering gelezen. Eerst vraag je wat je moet doen, je krijgt negatief advies, vervolgens wordt je zelf aangesproken op je tekortkomingen in deze, gaat vervolgens tegen andere bokkers tekeer, en verteld dan dat je berijdster toch allang al weg is dus waar iedereen zich druk om maakt. En als klap op de vuurpijl durf je toe te geven dat na een week de DA nog steeds niet langs geweest is. Is dit hele verhaal waar, neem alsjeblieft de juiste keuze en doe je paardje weg of zoek ervaren hulp die je kan leren op een verantwoordelijke manier om te gaan met je pony. Is dit verhaal een hoop onzin, stop dan met iedereen lastig te vallen hier!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:33

De waarheid is erg hard!

sox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:34

Alsjeblieft meid, verkoop je pony!!! Ik heb medelijden met het dier!!!

Je bent er kennelijk niet aan toe de verantwoordelijkheid te dragen van het hebben van een eigen dier. Alles wat je tot nu toe hebt geschreven heb ik met verbijstering gelezen.

Eerst vraag je wat je moet doen,
je krijgt negatief advies,
vervolgens wordt je zelf aangesproken op je tekortkomingen in deze,
je haalt dan je bijrijdster door het slijk, waar best een deel van waar kan zijn maar op dit moment nergens op slaat omdat het niets met je aanvankelijke probleem te maken heeft,
gaat vervolgens tegen andere bokkers tekeer,
en vertelt dan dat je bijrijdster toch allang al weg is dus waar iedereen zich druk om maakt.

En als klap op de vuurpijl durf je toe te geven dat na een week de DA nog steeds niet langs geweest is.

Is dit hele verhaal waar, neem alsjeblieft de juiste keuze en doe je paardje weg of zoek ervaren hulp die je kan leren op een verantwoordelijke manier om te gaan met je pony. Is dit verhaal een hoop onzin, stop dan met iedereen lastig te vallen hier!

sox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:36

Ja dat blijkt wel weer!

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:40

sox Helemaal mee eens! Vind t niet kloppen van je LadyL0ver om nu je (ex)bijrijdster zo aftezeiken..! Mag ik dr email? zou graag van haar willen horen wat hier van waar is..Tong uitsteken (A)

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:41

hmm LadOyyPaard inplaats van Ladylover sorry Tong uitsteken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:09

Ik zou het fijner vinden moest de bijrijdster hier haar verhaal eens zou komen zeggen!

Daarbij,bokkers,jullie mogen zeggen wat jullie willen maar jullie hebben gelijk Knipoog

Het is vérplicht dat de eigenaar van het dier,in dit geval TS,de dierenartskosten op zich neemt aangezien ze het dier 'te leen' heeft gegeven aan de bijrijdster.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:15

vaag allemaal ben ook wel benieuwd naar het 2e verhaal

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:14

ik heb het verhaal gelezen en vind het maar appart...
kijk dat je de da niet meteen opbelt voor een kreupelheidje snap ik wel want dat doe ik ook niet! maar dat je daarna je verzorgster helemaal afzijkt dat zij alles heeft gedaan? een paard is en blijft een levend dier en kan zich verstappen of zo iet

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:33

Weer erg vermakelijk allemaal. Je bent altijd nog zelf verantwoordelijk voor je eigen beest. Zielig dat je je bijrijdster zo af moet zeiken hier op bokt. Nu natuurlijk niet ineens zelf de gebeten hond spelen. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord dat je paard kreupel kan lopen van peesbeschermers lekker vaag dus. En als ze zo onverantwoordelijk is/ was had je haar weg moeten sturen. Dus je bent zelf minstens zo schuldig. En dat je dan uberhaupt (begrijp je dat woord) nog een week wacht voordat je de veearts laat komen?
Ken je het gezegde wat men zaait zal men oogsten. Denk daar maar eens over na.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:07

ik laat dit topic open, mocht de bijrrijster haar kant van het verhaal willen vertellen. Het is niet de bedoeling om hier eindeloos hetzelfde te blijven opmerken.