Haflingers/koudbloeden in de dressuur!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Re: Haflingers/koudbloeden in de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:57

Ik rij met mijn hafje ook tussen de pony's. En ach dan zien ze me maar aan, ik vind het juist wel een uitdaging om niet een sporttype juist zo hoog mogelijk te krijgen. We zijn l1 met winstpunten en begin volgend jaar waarschijnlijk L2.. Gewoon netjes rijden

sharonnie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:24

Sythaa schreef:
Mensen wat een gezeur allemaal........................
Tuurlijk heeft ieder jurylid zijn of haar voorkeuren maar die hebben wij toch allemaal ook? Veel te veel mensen schuiven van alles af op de jury....

Zelf heb ik nog nooit last van een jury gehad en altijd winstpunten gereden. Met mijn fjord.....
Ben na 2 maandjes oefenen vandaag op een groot buitenconcours gewoon met hem in de M1 gestart, tussen de paarden. En het resultaat? winstpuntje binnen, en een derde plaats.

Dus niet zo zeuren over ik heb een koudbloed of een tinker of een arabier of mn paard is te groot of te klein.... leer gewoon rijden en train je paard. Dan kunnen ze niet om je heen. En gaat het een keer minder? Dat kan met alle soorten paarden. Leer incasseren....... Cool

ik schuif nix af op de jury, maar als ze mij dat zeggen, neem ik aan dat ze de waarheid spreken!!!!!
dat jij nooit wat met een jury hebt gehad, wil niet zeggen dat niemand dat heeft.
ik zit ook niet te zeuren dat mijn paard te groot is, maar ik kreeg er wel commentaar op.
dressuursport is nou eenmaal een jurysport waarmee je te maken hebt met smaken.
en dan zeggen dat je moet rijden en j epaard trainen...denk niet dat mensen op concours gaan terwijl ze niet trainen dus dat vind ik een beetje overbodig om te zeggen.
ik train mijn paarden allebei 6 x in de week een uur, tot anderhalf uur en ze doen het allebei heel goed.
je hoort mij ook niet KLAGEN, het enige dat ik zeg is dat jury's er wel naar kijken. (niet allemaal, maar wel een hele hoop)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 06:56

sharonnie21 schreef:
Sythaa schreef:
Mensen wat een gezeur allemaal........................
Tuurlijk heeft ieder jurylid zijn of haar voorkeuren maar die hebben wij toch allemaal ook? Veel te veel mensen schuiven van alles af op de jury....

Zelf heb ik nog nooit last van een jury gehad en altijd winstpunten gereden. Met mijn fjord.....
Ben na 2 maandjes oefenen vandaag op een groot buitenconcours gewoon met hem in de M1 gestart, tussen de paarden. En het resultaat? winstpuntje binnen, en een derde plaats.

Dus niet zo zeuren over ik heb een koudbloed of een tinker of een arabier of mn paard is te groot of te klein.... leer gewoon rijden en train je paard. Dan kunnen ze niet om je heen. En gaat het een keer minder? Dat kan met alle soorten paarden. Leer incasseren....... Cool

ik schuif nix af op de jury, maar als ze mij dat zeggen, neem ik aan dat ze de waarheid spreken!!!!!
dat jij nooit wat met een jury hebt gehad, wil niet zeggen dat niemand dat heeft.
ik zit ook niet te zeuren dat mijn paard te groot is, maar ik kreeg er wel commentaar op.
dressuursport is nou eenmaal een jurysport waarmee je te maken hebt met smaken.
en dan zeggen dat je moet rijden en j epaard trainen...denk niet dat mensen op concours gaan terwijl ze niet trainen dus dat vind ik een beetje overbodig om te zeggen.
ik train mijn paarden allebei 6 x in de week een uur, tot anderhalf uur en ze doen het allebei heel goed.
je hoort mij ook niet KLAGEN, het enige dat ik zeg is dat jury's er wel naar kijken. (niet allemaal, maar wel een hele hoop)

Tuurlijk kijken jury's, daarvoor zitten ze er ook. Tuurlijk kijken ze naar elk paard, en zeker naar een paard wat groter/kleiner/dikker/dunner is of een andere kleur heeft..... het enige wat ik zeg is zorg dat je zaken voor elkaar hebt en gewoon heel goed rijdt. Dan kunnen ze niet om je heen, ongeacht met wat voor paard je komt aanzetten........!!!!

britt_prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:41

n0u, zelf rij ik o0k 0p een koudbloed, een fries,
en ik merk wel dat de jury onderscheid maakt!
dan loopt ie weer zo , en dan te hoog, en dan te dribbelend, de vorige keer hadden ze zelfs opgescheven dat hij overkruisd in de draf liep!
of een 0 geven ,want als ze een 1 hadden gegeven had ik winst..
(en dat n0g wel vo0r de draf!)

maar ik vind het juist tof, dat mensen laten zien dat de koudbloedpaarden het ook kunnen!
ik zelf kan piaffe, traver, pirouwette(0f h0e je het schrijft:P)
dus koudbloedpaarden kunnen het ook!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:16

@britt_prins.... onwaarschijnlijk verhaal. met een 1 nog een WP kunnen scoren? dream-on girl Een 0 wordt geen eens gegeven in de B! Een 1 ook niet tenzij het zo vreselijk was dat de jury een verliespunt wilde geven, niet winstpunt.
Alleen al uit deze ene post van je, maak ik op dat er nog heel veel mis is met de basis van je paardje en dat die punten niet komen door het friess zijn, maar door het feit dat je eigenlijk nog veel meer moeten leren voordat jullie wedstrijd klaarzijn.

zie ook alle berichten van deze fantast.....
aan de teugel rijden:
Citaat:
hoi, het is wel de bedoeling om zo lang mogenlijk rustig te blijven.
beetje spelen met de teugel,, heel lang oefenen, maar als hij eenmaal aan de teugel staat,gaat het steeds makkelijker, het lukt niet in 1 keer,, was het maar z0 makkelijk! Haha!
Je benen heb je niet nodig.... niks aan het been, aan de teugel en blijven staan??

Citaat:
Bericht onderwerp: rijden in wedstrijd met bijzetteugel?
Nieuwe postGeplaatst: Gisteren 22:25

ik heb al een paar keer tegen dezelfde mensen gestart,
zei rijden in met een bijzetteugel, en ook tijdens een proefje rijden ze met bijzetteugel.
in mijn idee mag dat niet, en ook worden ze elke keer eerste,
z0u het wel raar vinden als het wel mag, want dan rij ik zo in het Z!
en als dit niet mag, wat kan ik er tegen doen?
jaja... tuurlijk

Citaat:
Bericht onderwerp: Re: rijden in wedstrijd met bijzetteugel?
Geplaatst: Vandaag 09:11

Reacties: 11
Views: 93

zijn ook geen onderlinge, he tis een slof,, mischiendat de sl0f een uitz0ndering is?
naaja..
ik baaaal wel..
elke x hebben ze 4 punten al zowiez0,,
dus tja,,
de laatste x was wel gezegt dat ze de ...
en het is maar een slof en geeneens op een onderlinge... goe vaag kan een mens zijn?
Laatst bijgewerkt door Frantic op 30-08-06 08:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:20

amondi schreef:
@britt_prins.... onwaarschijnlijk verhaal. met een 1 nog een WP kunnen scoren? dream-on girl Een 0 wordt geen eens gegeven in de B! Een 1 ook niet tenzij het zo vreselijk was dat de jury een verliespunt wilde geven, niet winstpunt.
Alleen al uit deze ene post van je, maak ik op dat er nog heel veel mis is met de basis van je paardje en dat die punten niet komen door het friess zijn, maar door het feit dat je eigenlijk nog veel meer moeten leren voordat jullie wedstrijd klaarzijn.

Ik dacht precies hetzelfde.........................

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:27

ik heb nog even verder gespit... onweert hier toch! ze is wel leuk en heeft erg veel fantasie! 6 punten in 8 wedstrijden: nou meid: geef maar op waar je gestart bent dan gaan we ff checken op startlijsten.nl!

maar goed, de onze kan dan ook nog geen piaffe...:
profiel:
Citaat:
prins (hielke)
het is een fries van 1,65, kan g0ed l0pen in de dressuur..
en hij vind de piaffe geweldigxd
veder doe ik af en toe fanja.. de verloofde van prins..

Sorrie Brittprins, maar met je fantasie verhaaltjes maak je hier geen vrienden. Zeker niet in een serieus topic.... Dan kan je het beste op jpp zijn.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:31

o hier moet ik ook wel heel erg om lachen ja........ zulke onzin uitkramen en dan nog over een jurylid oordelen??!!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:34

ja, want die heeft het gedaan!!! altijd en overal. bah! ik zou willen dat iedereen die stelselmatig klaagt over zijn beoordeling niet alleen zijn eigen proef opnam op video, maar ook de proef van iemand die wel winst scoorde in die baan.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:35

Ik vind het juist een uitdaging !
Toch lachen als je met je koudbloed tussen de dure poepie chique bonfire paarden staat ?! Geweldig vind ik dat !

Nou is een haflinger toch weer anders als een trekpaard hoor Knipoog
En anders heb je de speciale koudbloedwedstrijden toch?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:53

@brittprins!!!!!!! machtig mooi mailtje van ontvangen!!! dat kan ook gewoon in dit topic hoor... ik vind het machtig dat je de piaffe, de priouttes en het wijken onder knie hebt maar dat je niet op GP niveau mag beginnen met je Fries!!!!!

Kom op met die wedstrijden waar je gestart bent en stuur een filmpje! ZIEN!!!! graag!

btw: ik ken maar 2 of 3 friezen die dat kunnen, die abel en die van saskia meinema.... en misschien die van Jisca vd Akker.... welke van de 3 ben jij?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:57

O ik ben ook wel benieuwd naar dat filmpje dan. Kunnen we gelijk alle overige deelnemers zien rijden met slof en hulpteugels in de dressuurproeven Duivel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:02

lekker kinderachtig hier. Topic gaat op slot, reden lijkt me duidelijk.