Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
ymneuss schreef:*pakt Desmond Morris' paardenboek*
Nee, kan het niet vinden..
Ik dacht in ieder geval dat het ook met ontspanning had te maken. Als ik op de rand bij Zonnendansie's stal zit en ik kriebel zo'n beetje, gaat ze dat ook doen.
magicrover schreef:Interessante post Splash1999. Heeft de VA niet gezegt of er nog meer symptomen dan duiden op een maagzweer? Zouden een paar Rennies helpen?
Zou een paard het begrip aanstelleritus door hebben? Dus gapen als je met zadel aan komt?
Ga eens testen thuis: paard poetsen en dan met hetzelfde zadel hoofdstel gewoon langs de stal lopen en dan weer terug hangen. Zal mams op de uitkijk zetten.
Kirsten_D schreef:Die van mij doet het altijd als ik het bit uit doe..

Deborah81 schreef:Mij is verteld dat ze dat ter ontspanning doen, zeker voor dat je bv een hoofdstel indoet... ze weten dan dat hun mond de komende tijd even dichtgesnoerd zit en ontspannen zo de kaakspieren nog even. Ook als het bit dan weer uit is rekken ze zo hun spieren weer op. Net als hoe mensen zich even uitrekken voor ze aan inspanning beginnen...en er zo mee eindigen. Klinkt voor mij ook heel logisch. Overmatig gapen zal idd een hle andere betekenis hebben, maar dat weet ik verder ook niet!

splash1999 schreef:Nadenken heb ik nog nooit van gehorrd en lijkt me klinklare onzin (sorry)
Elk paard denkt altijd na. Natuurlijk. Ik bedoel, we kunnen zelf onze gedachtes ook niet uit zetten, hoe graag we het ook willen soms.
Mijn vorige pony ging expres kreupel lopen als ze zag dat er hindernissen in de bak werden gezet. Springen hield ze dus niet van. En nee, het was echt niet zo dat ze precies op die momenten pijn had, ik heb het meerdere malen gemerkt.
Myukii schreef:En paarden niet aan aanstelleritus doen? Nou, écht wel dusMijn vorige pony ging expres kreupel lopen als ze zag dat er hindernissen in de bak werden gezet. Springen hield ze dus niet van. En nee, het was echt niet zo dat ze precies op die momenten pijn had, ik heb het meerdere malen gemerkt.
Dus zeker wel dat ze aan aanstelleritus doen