Snorhaar uitrekken bij bijten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Snorhaar uitrekken bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:58

tegen de tijd dat jij een snorhaar vast hebt, heeft hij allang nog een keer gehapt Clown . Gewoon een keer goed terug bijten, of een stuk vel pakken en er flink aan draaien. Dan laten ze het wel Lachen.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:07

Zou bij bijten zoiezo nooit bij mijn paard aan zn hoofd komen. Maar het ene paard kan dat wel hebben en het andere raakt daar meteen helemaal overstuur van..
Maar als reflex doe je natuurlijk soms dingen die je anders niet zou doen.. Maar een schop zou ie in ieder geval wel krijgen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 07:51

Citaat:
een snorhaar uittrekken kun je toch ook gewoon hard (als je toch iets pijnlijks wilt) in een velletje knijpen..

Velletje knijpen Haha!

Dan moet je echt heel hard knijpen hoor willen ze dat voelen.

mijn 2 ruinen stoeien nogal eens met elkaar en dan pakken ze regelmatig elkaars velletje vast.
Soms staan ze dan even en dan ziet het er erg pijnlijk uit maar volgens mij voleen ze het amper.

Dan moet je knijpen tot dat ie gaat gillen..maar denk dat het dan eerder pijn bij jou doety Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:47

esther_sonja schreef:

en een schop onder de buik? Nah laat ik maar niet zeggen wat ik denk maar dat vind ik echt laf... Je moet het paard het afleren niet bang maken enzo... ....

Heb je ooit naar een groep paarden gekeken die bij elkaar staan?
Daar worden ook raken klappen uitgedeeld hoor! Harden dan dat wij schoppen.
Een flinke schop onder de buik is echt niet zielig en laf!
In de kudde gebeurt dat ook, is dat dan ook laf?

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:52

ik heb mijn paard ooit terug in zijn oor gebeten.. Hij had toen mijn kleine nichtje echt heel hard gebeten dat meisje had na een week nog steeds de tanden er in staan,, Daarna heeft hij het nooit meer gedaan.. !!!

Moet er wel bij zeggen dat het niet hard was in zijn oor Tong uitsteken gewoon zachtjes eigenlijk...

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:08

De haren onder (kin) mag je niet trekken hoor Boos! ...
Die moet je laten zitten me hond heeft ook van die haartjes.
Die laaten we ook zitten, dat hoort er enmaal bij die lange haartjes.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:38

In plaats van bijten in het oor, pakte ik met 1 hand het oor beet en met de andere zijn bovenlip en daar een flinke draai aan.

En inderdaad beter een harde klap of schop dan zachte tikjes. Heb is een verzorgpaard gehad die toen hij nog hengst was ook flink beet, hij hjeeft een keer de boer gebeten die hem gelijk zo'n dreun tegen zijn hoofd gaf dat ie echt even beduusd stond te kijken, maar hij heeft daarna nooit meer het lef gehad om ook maar dreigend tegen die man te doen.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:57

Mijn oude leasepony kon je ook nog wel eens bijten met aansingelen, maar bij haar gaf ik gewoon een tik op d'r neus en dan was het wel over, of NEE! roepen hielp ook wel. Ben 1 keer door een paard gebeten waar ik gewoon naast stond, verder niks deed, tanden stonden in mijn arm. Ik durfde hem niet echt te straffen omdat het een eigen paard is, maar hij kreeg wel een klap op zijn neus waar hij niks van had Clown

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:04

De mijn beet een periode ook,meppen hielp niet omdat hij zich terugtrok,een schop ook niet omdat hij dan flipte(was in de 7maanden stlarust)

Ik heb dan met mijn arm liggen flapperen als zijn hoofd te dicht kwam en dan knalde hij met zijn hoofd tegen mijn arm.Af en toe een paar tikken tegen de neus als ik kon en het is voorbij!

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:19

Snorhaar eruit trekken? Nooit gehoord van deze methode ik heb ook mijn twijfels of het werkt.
Ik ben het met onderstaand eens. Ze krijgen van mij ook een schop onder de buik.

DunDijk schreef:
esther_sonja schreef:

en een schop onder de buik? Nah laat ik maar niet zeggen wat ik denk maar dat vind ik echt laf... Je moet het paard het afleren niet bang maken enzo... ....

Heb je ooit naar een groep paarden gekeken die bij elkaar staan?
Daar worden ook raken klappen uitgedeeld hoor! Harden dan dat wij schoppen.
Een flinke schop onder de buik is echt niet zielig en laf!
In de kudde gebeurt dat ook, is dat dan ook laf?

PhanteGarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:58

wat ik altijd heb geleerd is dat je gewoon terug moet bijten... in het puntje van de neus of in het puntje van het oor...

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:04

@ fjordnina en charos ben het helemaal met jullie eens!!!

Je gaat toch geen snorharen eruit trekken Sigaar , ze zitten er niet voor niks!!!

*sommige mensen Sigaar * pfuuh...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:40

Snorharen uittrekken lijkt me een beetje sadistisch. Het zou waarschijnlijk wel werken, want het is pijnlijk genoeg om nooit meer te vergeten!

Ik zou beginnen met een duidelijke "nee" en een tik op z'n neus. Ik ben er ook niet zo'n voorstander van om een dier nou in z'n buik te trappen.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 16:03

fUrytjj_04 schreef:

Je gaat toch geen snorharen eruit trekken Sigaar , ze zitten er niet voor niks!!!

Sorry hoor maar jij heb dus duidelijk nooit een hevig bijtende pony meegemaakt;
Bij sommige maak je echt geen indruk als je alleen maar nee zegt Sigaar
Wou je hem dan in zijn oor fluisteren dat als hij niet bijt hij een koekje krijgt? Rolleyes

xESS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:13

Palhaço schreef:
ik raad aan om heel rustig te blijven en ontspannen bewegingen te maken zodat hij niet actiever, onrustiger wordt van jouw bewegingen, gedrag. Vaak worden ze juist heel vervelend als je veel schreeuwt en slaanbewegingen maakt, niet dat jij dat doet maar soms kun je het paard al heel erg veranderen door op je eigen lichaamstaal te letten. Bijt hij echt? en dan ook nog oren in de nek of is het happen met alleen de lippen?
je moet in iedergeval 1 woord gaan gebruiken zodat het makkelijker te begrijpen voor hem is, bijvoorbeeld: Nee!
want ik zie wel eens mensen van alles schreeuwen en roepen en dan is het verwarrender. Gewoon 1 woord gebruiken als hij bijt.
ik zou niet steeds terug gaan slaan als je het echt vaak achter elkaar moet doen, want dan went de hengst eraan en gaat hij het steeds brutaler/vaker en harder terug proberen..
Je moet iets verzinnen uitproberen wat indruk maakt en vooral beheerst blijven.
Ik heb eens een feestfluitje aangeraden, zo'n klein ding als je erin blaast, rolt dat papieren ding met een geluid uit en weer in en daar schrikken ze vaak van en is het ook zo over Knipoog

Amen Schijnheilig

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:24

Janna_ schreef:
fUrytjj_04 schreef:

Wou je hem dan in zijn oor fluisteren dat als hij niet bijt hij een koekje krijgt? Rolleyes

Jawel hoor, maar ten 1e ben je 3x sneller als je gelijk een tik tegen zn neus geeft en ten 2e vind ik iemand die een snorhaar gaat uittrekken gewoon een dierenbeul.
Trekken jouw ouders ook een pluk haar uit als je vervelend bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:30

Palhaço schreef:
Ik heb eens een feestfluitje aangeraden, zo'n klein ding als je erin blaast, rolt dat papieren ding met een geluid uit en weer in en daar schrikken ze vaak van en is het ook zo over Knipoog

Geweldig, ik zie het al helemaal voor me Haha! Je wordt eens flink gebeten en wat gebeurt er? Zie je zo'n ding uitrollen, visualiseren is zó leuk Clown

Nee, even ontopic, gewoon een rotschop verkopen en écht je stem verheffen op zo'n toon dat hij duidelijk snapt dat het niet mag. Paarden verstaan immers niet wat we zeggen Knipoog Mocht ie het dan wel blijven doen desnoods een muilkorf om tot hij gecastreerd is.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 00:25

PhanteGarrow schreef:
wat ik altijd heb geleerd is dat je gewoon terug moet bijten... in het puntje van de neus of in het puntje van het oor...

Nou terug bijten in zn neus lijkt me niet handig...als hij je dan bijt ben je meteen goed de banketstaaf. Ik vind terug bijten sowieso niet zo zinnig. Ten eerste omdat t te gevaarlijk is en ten tweede omdat je een paard er vaak niet eens pijn mee doet. Een flinke dreun is beter.
En met dat fluitje vind ik ook een goeie haha, zie t al voor me. Wat men vroeger ook wel deed is op het moment dat t paard wou bijten snel een hete aardappel in zijn bek stoppen zodat hij zich flink brand. Maar ja deze methode is zeker niet voor iedereen weggelegd aangezien je heel snel moet zijn!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:25

Wat mij dan weer verbaast is dat bijna iedereen nu promoot dat je een bijtend paard per definitie een rotschop moet verkopen. En anders heb je vast nooit met een agressief paard te maken gehad... Ik vind dat nogal kortzichtig eigenlijk.

Mijn werk is juist met moeilijkere paarden te werken, en ik zie regelmatig aggressieve paarden voor mijn neus die al bijtend in hun stal staan.

Maar waarom bijt zo'n paard?? Wat vertelt hij je ermee? Is hij boos, heeft hij pijn, sta je te laag in rang? Als jij gaat schoppen en nog eens en nog eens...dan wordt die geweldspiraal alleen maar neerwaarts. Tuurlijk reageer je, geef je hem een flinke tik de eerste keer. Maar kijk eens terug naar het moment, wat gebeurde er? En ga daar aan werken, stop niet met denken bij: ik geef hem een rotschop en dan weet hij het wel, dan doet hij het niet meer...Dan ga je imo erg voorbij aan je eigen aandeel in het geheel.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:20

Nee oke, natuurlijk moet je kijken naar t gedrag. Maar als het gaat om bijten waarbij je pijn kunt uitsluiten, dan geef ik hem zeker een knal.

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:14

Janna_ schreef:
fUrytjj_04 schreef:

Ja hoor, ik heb het vaak genoeg meegemaakt! Ik hb zelf een hengstveulen gehad, dus dat zegt al genoeg Knipoog en die had ook zn keuren en kwam in de pubertijd. DUS...
Hij heeft wel vaker gebeten ja, nadat hij een tik gekregen op zn neusje, maar gewoon consequent blijven. En na 3x was het wel afgelopen, en heeft nooit meer zo vies gebeten Vork t helpt heus wel, je moet het gewoon meteen doen en niet na een paar tellen want dan snapt die toch niet meer waar jij het over had.

en waar slaat dit nou weer op>>>Wou je hem dan in zijn oor fluisteren dat als hij niet bijt hij een koekje krijgt? Sigaar

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:22

O wat apart. Ik had er nog nooit van gehoord Tong uitsteken

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:56

ik vind dat wel erg zielig.. kan je hem niet gewoon voorzichtig waarschuwen met een duidelijk'NEE!' of een tik op zn borst/schouder geven?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:35

Mijn paard heeft eens eenmaal met poetsen echt venijnig proberen te bijten. Zomaar... Heb hem een borstel naar zijn kop geslingerd (stond los in de stal) en hij heeft het nooit meer geprobeerd. Ook niet echt vriendelijk maar wel effectief. De borstel heeft hem tegen zijn onderhals geraakt dus niet pijnlijk, hij schrok gewoon zo hard van mijn actie dat hij het niet meer in zijn schattige kopje haalde. Zo'n haar uitrukken vind ik nog extreem de borsteltechniek helpt ook maar omdit nu te doen met rijden Clown . mss dreigen met een zweepje ofzo.