. Gewoon een keer goed terug bijten, of een stuk vel pakken en er flink aan draaien. Dan laten ze het wel
. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Gewoon een keer goed terug bijten, of een stuk vel pakken en er flink aan draaien. Dan laten ze het wel
. 
Citaat:een snorhaar uittrekken kun je toch ook gewoon hard (als je toch iets pijnlijks wilt) in een velletje knijpen..
esther_sonja schreef:
en een schop onder de buik? Nah laat ik maar niet zeggen wat ik denk maar dat vind ik echt laf... Je moet het paard het afleren niet bang maken enzo.......

gewoon zachtjes eigenlijk...
...
DunDijk schreef:esther_sonja schreef:
en een schop onder de buik? Nah laat ik maar niet zeggen wat ik denk maar dat vind ik echt laf... Je moet het paard het afleren niet bang maken enzo.......
Heb je ooit naar een groep paarden gekeken die bij elkaar staan?
Daar worden ook raken klappen uitgedeeld hoor! Harden dan dat wij schoppen.
Een flinke schop onder de buik is echt niet zielig en laf!
In de kudde gebeurt dat ook, is dat dan ook laf?
, ze zitten er niet voor niks!!!
* pfuuh... fUrytjj_04 schreef:@ fjordnina en charos ben het helemaal met jullie eens!!!
Je gaat toch geen snorharen eruit trekken, ze zitten er niet voor niks!!!
*sommige mensen* pfuuh...

Palhaço schreef:ik raad aan om heel rustig te blijven en ontspannen bewegingen te maken zodat hij niet actiever, onrustiger wordt van jouw bewegingen, gedrag. Vaak worden ze juist heel vervelend als je veel schreeuwt en slaanbewegingen maakt, niet dat jij dat doet maar soms kun je het paard al heel erg veranderen door op je eigen lichaamstaal te letten. Bijt hij echt? en dan ook nog oren in de nek of is het happen met alleen de lippen?
je moet in iedergeval 1 woord gaan gebruiken zodat het makkelijker te begrijpen voor hem is, bijvoorbeeld: Nee!
want ik zie wel eens mensen van alles schreeuwen en roepen en dan is het verwarrender. Gewoon 1 woord gebruiken als hij bijt.
ik zou niet steeds terug gaan slaan als je het echt vaak achter elkaar moet doen, want dan went de hengst eraan en gaat hij het steeds brutaler/vaker en harder terug proberen..
Je moet iets verzinnen uitproberen wat indruk maakt en vooral beheerst blijven.
Ik heb eens een feestfluitje aangeraden, zo'n klein ding als je erin blaast, rolt dat papieren ding met een geluid uit en weer in en daar schrikken ze vaak van en is het ook zo over
Janna_ schreef:fUrytjj_04 schreef:@ fjordnina en charos ben het helemaal met jullie eens!!!
Sorry hoor maar jij heb dus duidelijk nooit een hevig bijtende pony meegemaakt;
Bij sommige maak je echt geen indruk als je alleen maar nee zegt
Wou je hem dan in zijn oor fluisteren dat als hij niet bijt hij een koekje krijgt?
Palhaço schreef:Ik heb eens een feestfluitje aangeraden, zo'n klein ding als je erin blaast, rolt dat papieren ding met een geluid uit en weer in en daar schrikken ze vaak van en is het ook zo over
Je wordt eens flink gebeten en wat gebeurt er? Zie je zo'n ding uitrollen, visualiseren is zó leuk 
Mocht ie het dan wel blijven doen desnoods een muilkorf om tot hij gecastreerd is. PhanteGarrow schreef:wat ik altijd heb geleerd is dat je gewoon terug moet bijten... in het puntje van de neus of in het puntje van het oor...
Ik vind dat nogal kortzichtig eigenlijk.Janna_ schreef:fUrytjj_04 schreef:@ fjordnina en charos ben het helemaal met jullie eens!!!
Sorry hoor maar jij heb dus duidelijk nooit een hevig bijtende pony meegemaakt;
Bij sommige maak je echt geen indruk als je alleen maar nee zegt
Wou je hem dan in zijn oor fluisteren dat als hij niet bijt hij een koekje krijgt?
en die had ook zn keuren en kwam in de pubertijd. DUS...
t helpt heus wel, je moet het gewoon meteen doen en niet na een paar tellen want dan snapt die toch niet meer waar jij het over had.
. mss dreigen met een zweepje ofzo.