Vaak Petrie, maar wie heeft er Derby?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Vaak Petrie, maar wie heeft er Derby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:33

ik heb petrie's Haha! en voor mij geen ander Haha!
ze zijn (vind ik..Bloos ) de mooiste voor dressuur..Haha! en ik wil niet zo'n slap laarsje zeg maar..het moet stevig zitten..en mijn petrie's waren nieuw..geen probleem mee gehad..kan er eigenlijk alles mee doen Haha! (fietsen niet zo makkelijk maar dat kan ik eigenlijk met geen 1 rijlaars Knipoog ) en mijn petrie's heb ik nu denk ik toch wel 4 of 5 jaar..en nog steeds perfect!!! Haha! mijn zus heeft ook altijd petrie's gehad..en ook perfect..groeide er alleen uit maar die had ze ook 6 jaar ofzo..mijn broertje heeft nu derby met feter en rits..vind ik voor springen ook mooi Lachen maar ja..mijn mening.. Haha! Bloos

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:49

Henzz schreef:
christel82 schreef:
ik heb net mijn 2e paar derby's gekocht, ik heb nu het model Style met rits erin. zitten erg mooi omdat ik een heel dun kuitje heb en met deze laars sluit hij ook heel mooi rond mijn enkel zodat ik dus niet meer een even dikke enkel heb als mijn kuit haha. mijn vorige paar en die heb ik al 5 jaar met intensief gebruik, heb ik nog steeds en houd ik er ook bij zodat ik deze nieuwe nog netjes kan houden voor de wedstrijden. Ik ben er erg blij mee, ook omdat ze een stuk goedkoper zijn als de goedkoopste soort van petrie.

Is Derby zoveel goedkoper dan Petrie? Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte... Maar ik weet het eerlijk gezegd niet precies. Jouw ervaring met Derby klinkt erg goed!! Dankje voor je reactie!

De standaard model van petrie kost vanaf +/- 300 euro en bij derby is dan vanaf +/- 250 (geloof ik) dus dat scheelt al. Plus daar komt nog bij dat als je een maat paar moet bij petrie dan ben je zoveel duurder uit en derby wordt ook duurder maar niet zo heel veel.
Ik heb die met rits en die kwam op 286 euro dus alsnog goedkoper als die standaard van petrie.
En graag gedaan hoor Haha!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:25

Vraagje: wat is de meest reguliere laars van het merk Derby?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:25

Had vroeger laarzen van Derby, vond ze wel heel mooi, vooral de neus staat me aan. Wat ik vreselijk aan deze laarzen vond was dat ze van zulk soepel leer waren dat ze dus zo afzakte! Heb je een hoge dressuurlaars, zakt ie naar formaat groene rubberlaars!! Nu heb ik op maat gemaakte harde chaps van Petrie en die zitten echt super! (oke ik kan niet op mijn hurken zitten, maar heb toch altijd gewoon mijn schoenen aan! Ideaal!)

Als ik weer aan de laarzen ga dan geen Derby meer voor mij, doe mij dan maar Petrie (of ander merk!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:33

Mareska schreef:
Vraagje: wat is de meest reguliere laars van het merk Derby?

ik geloof dat er momenteel wel heel erg veel softjumpers verkocht worden

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 01:25

ik vindt petrie, veel te hard leer hebben, ze zitten heel erg onconfortabel en ik vind dat ze te duur zijn voor zulke laarzen.
Kan je net zo goed harde Derby of cavallo's maken.
Ik heb nu standaard leder.
Die vindt ik heeeeerlijk rijden, zitten.
Is super comfortabel.
En cavallo trouwens ook!!
en Derby ook!!
Bij een winkel, heel dichtbij ons.
Is de beginprijs van petrie, €189,-
en van Derby, €149,-

henrib

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 03:43

Ikzelf heb Derby rijlaarzen....
Petrie's zijn goedkoper,maar dat heeft ook vaak te maken met de afwerking.
Over het algemeen waren we eerder nie zo gecharmeerd in de ruitersportshop van Petrie omdat zij op de duur enorm gaan bobbelen.

Bij een aantal vrienden van me was dat ook het geval.

En uiteraard is het niet zo dat ik de super dure uitvoering heb van Coby van Baalen ofzow;-)
maar gewoon de Rundleren uitvoering (met dressuurboog).

Mijn advies: neem gewoon Derby's. Heb ze nu uhm 5 jaar en ze zien er als nieuw uit!
Uiteraard gebruik ik ze wat vaker als 1x in de week... Knipoog

henrib

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 03:47

Henzz schreef:
christel82 schreef:

Is Derby zoveel goedkoper dan Petrie? Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte... Maar ik weet het eerlijk gezegd niet precies. Jouw ervaring met Derby klinkt erg goed!! Dankje voor je reactie!

Wat grappig, toen ik ze heb gekocht waren Derby laarzen echt duurder...
Haha, weer wat geleerd..

De standaard model van petrie kost vanaf +/- 300 euro en bij derby is dan vanaf +/- 250 (geloof ik) dus dat scheelt al. Plus daar komt nog bij dat als je een maat paar moet bij petrie dan ben je zoveel duurder uit en derby wordt ook duurder maar niet zo heel veel.
Ik heb die met rits en die kwam op 286 euro dus alsnog goedkoper als die standaard van petrie.

Wat grappig, vroeger was het net andersom (tenminste hier in Drenthe was het wel zo Knipoog)

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 09:00

Dan moeten de Petrie liefhebbers zin in Drenthe kopen! Knipoog

Ik heb wel gelezen dat de Petries vaak wel mooier afgewerkt zijn dan de Derby's maar jij zegt van niet, Henri23! Achja, iedereen ervaart het toch anders!

En ik kan me voorstellen dat die zachtere leren (van Derby) gaan zakken, meer dan hardere leren. Dat is wel balen, want dat ziet er niet echt charmant uit! Clown

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:01

Citaat:

Haha, weer wat geleerd..

Wat grappig, vroeger was het net andersom (tenminste hier in Drenthe was het wel zo Knipoog)

Ik heb toevallig gisteren nieuwe petrie's gekocht. Hier waren ze alleen niet zo duur hoor! Ik heb er €220,- voor betaald, incl. rits en dan kreeg ik er nog gratis kiwi schoenpoets en een zak paardensnoepjes bij. De derby's waren overigens duurder. Zo rond de €280,- (Deze waren dan wel met rits en met veter.)[quote]

edit: Ik heb ze trouwens gisteren thuis meteen aangedaan, en heb er mee trapgelopen en gefietst, helemaal geen problemen mee!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:24

ok nou dan weet ik dat ik voortaan maar naar de andere kant van nederland moet om laarzen te kopen, ik lees dat het daar een stuk goedkoper is

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:38

waarschijnlijk heb jij dan geen rundleren laars DAFFIE91.
de derby is wel van rundleer.

wij verkopen hier zowel, petrie, derby, cavallo en konings.
als het om mooiheid gaat staan petrie en konings bovenaan,
cavallo is gewoon goed degelijk, maar die vind ik veel minder mooi.
de derby's vind ik het minst mooi en ook het minst degelijk er uit zien. over het algemeen is de kwaliteit van derby wat minder dan de petries, maar wel een heel stuk goedkoper.
als je de softjumper neemt, rundleer, veter en rits en deze tegenover het vergelijkbare model zet van petrie of cavallo scheelt dat gewoon weg 100 euro.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:18

Wat is het hardste leer dat Derby verkoopt? Want ik rijd nu met een model derby's waarvan de laarzen vrij ingezakt zijn (weet niet hoe het model heet maar het is een coating laars), en ik vind dat afschuwelijk lelijk.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:32

de rundleer is in princiepe het harts of de verharde kalfsleer.
maar ik moet er wel bij zeggen dat de rundleer van derby niet zo hard is als van petrie of cavallo

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:30

Ik heb cavallo's en die vind ik weer mooier en chiquer dan Petrie of Derby. Vind bij derby het merkje er zo "cheap" uitzien. Moet wel zeggen dat ik laatst wel erg mooie ervan heb gezien met een rits, model springlaars maar geen veters enz.

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:13

Ik vind Cavallo mooier, maar zelf heb ik Petrie Tong uitsteken

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:33

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:18

Ik heb beide, zowel Petri's (model Anky) als Derby (lakleren softjumpers). Ik ben over beide laarzen zeer te spreken, al zijn ze eigenlijk niet echt te vergelijken.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:24

daffie91 schreef:
Citaat:

Haha, weer wat geleerd..

Ik heb toevallig gisteren nieuwe petrie's gekocht. Hier waren ze alleen niet zo duur hoor! Ik heb er €220,- voor betaald, incl. rits en dan kreeg ik er nog gratis kiwi schoenpoets en een zak paardensnoepjes bij. De derby's waren overigens duurder. Zo rond de €280,- (Deze waren dan wel met rits en met veter.)
Citaat:

edit: Ik heb ze trouwens gisteren thuis meteen aangedaan, en heb er mee trapgelopen en gefietst, helemaal geen problemen mee!

Je hebt dan nu waarschijnlijk de Hampshire van permair leer. Wel rundleer dus, maar met een coatinglaagje, minder binnenvoering en gelijmde zool. (Die prijs klopt zo ongeveer wel, dus wat dat betreft heb je geen koopje Haha!).Dat zijn allemaal dingen die meespelen om goed laarzen met elkaar te kunnen vergelijken.
Laatst bijgewerkt door GeJe op 24-08-06 06:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:03

Ik heb Cavallo junior en die waren 187 euries....... was even afzien met inlopen (flink veel blaren), maar nu zitten ze super. Aan de achterkant zit een rits.......... Ik hoor van iedereen dat ze er chique uitzien.......

xDAANTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:36

ik heb laarzen van petrie en chaps ook van petrie, ze bevallen allebij goed, heb er geen klachten over dusse Knipoog

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:24

Weet iemand hoe hoog deze dressuurboog is?

Rijlaars Derby Style Junior met rits (standaardmaten)

http://www.ruiterhuishelden.nl/shop/rij ... daardmaten).html

Ik ben op zoek naar een dressuurlaars, of in kindermaten of op maat laten maken. Met een dressuurboog van 6 cm. Verder wil ik liever niet meer als E300 euro uitgeven, Wie kan mij helpen? (met rits)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:23

Ik had eerder de Maryland van Rectilinge, na 3 jaar is er niks meer van over. Binnenkant was na een paar maanden al heel licht.

Heb nu de Derby Softjumpers, zitten erg goed. Ik vind ze aardig stevig, heb ze wel 2 cm hoger genomen want ze zakken wel aardig in. Ik heb ze voor dressuurgekocht.

Bruine Goldjumpers voor springen zijn onderweg.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:07

Dames, dit topic is een jaar oud Clown