] Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
]
, of overdreven dunne buik etc.] geen enkele harry's horse zat mooi en goed en lekker [dit bedoel ik niet om HH af te kraken, het zit gewoon niet goed bij mij]. Prijsje hoger, weer niets. Het begon pas vanaf 60 euro, Jumper King zit goed bij mij, die was 65 euro. Maar die had ik al. Ik zocht een witte rijbroek, ik rijd wijnig wedstrijden, maar hij moest wel goed zitten. Weer begonnen met de Harry's Horse, zat niet goed, zo verder gegaan, uiteindelijk zat een witte Kentucky rijbroek van 62,50 goed. Toen nog gezocht naar een gewone rijbroek, want die andere waren versleten en ik ga steeds vaker naar de paarden .. Ik wil gewoon niet meer neerleggen dan 80 euro voor een rijbroek, vooral niet als ik 'm zelf moet betalen. Die kentucky hadden ze niet meer in mijn maat in een andere kleur, we zijn volgensmij echt een uur bezig geweest zonder resultaat. Te wijde kuiten, te brede boord, te hoge boord, bij de onderbuik niet goed, bovenbenen te wijd, helemaal te wijd .. allemaal gezeur. En broeken boven de 80 euro pas ik niet [het andere woord 'passen' ik ga niet meer dan 80 euro voor een broek uitgeven]. Dus helaas, kijk volgende keer weer een keer verder.
Ik pas ook in kindermaten bijv. 164 of 176, dat scheelt al mega veel in de prijs, soms bijna de helft... Loop ik wel de hele tijd te hijsen want kinderbroeken zijn rechter van boven, zonder taille zeg maar... Dus voor mensen met een te-strakke-taille probleem misschien ook wel een idee?
. De lengtematen zijn vaak ook weer extra breed aan de bovenkant, dus het is altijd weer een hele operatie om een goede passende broek te vinden. Ben er nu achter dat ik de Pikeurs en Cavallo's goed pas, maar die zijn nou niet bepaald goedkoop
ik ben ongeveer 1.68m en ben eigenlijk te dun weeg maar 44k heb ongelofelijk lange benen en ben super smal...Rieja schreef:Over dat lang meegaan van rijbroeken: mijn eerste Filou is na nog geen twee jaar gewoon doorgeschuerd van slijtage op de knie met opstappen. Niets bijzonders mee gedaan. Voor zo'n dure broek moet dat toch niet kunnen....
Klijntje schreef:Ik heb eigenlijk nooit problemen met rijbroeken. Ik koop alleen goedkopeIk pas ook in kindermaten bijv. 164 of 176, dat scheelt al mega veel in de prijs, soms bijna de helft... Loop ik wel de hele tijd te hijsen want kinderbroeken zijn rechter van boven, zonder taille zeg maar... Dus voor mensen met een te-strakke-taille probleem misschien ook wel een idee?
Sharmila schreef:Ja ik heb ook altijd problemen met rijbroeken. Bij mijn benen te wijd en mijn buik te smal. Heel erg irritant. Ook zijn ze altijd te lang, en moet ik ze altijd omslaan.
Ik heb voor normale broeken 38-40 maar eigenlijk qua taille richting 36 en bovenbenen richting 42. Beetje lastig dus. Bij mij waren de rijbroeken die op mn benen goed zaten (maat 42 meestal) veel te wijd bij mn taille! En bijna altijd waren ze veel te kort. (1.73 met normale benen) Precies het tegenover gestelde dus.
Maat 84 dus extra lang. De lengte was daardoor goed, wel is hij iets te ruim bij mn taille maar beter dat dan te strak

Moose schreef:Ik ben 1,83m en heb in verhouding ook nog lange benen. Ik moet dus altijd een lengtemaat kopen. Best lastig want dan kom je al snel bij de duurdere merken uit. Weet iemand nog een redelijk goedkoop merk dat lang valt of ook in lengtematen te koop is?
Waarom vallen die broeken zo klein uit???